ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1391     |     کد : 36306

برنامه‌ريزی‌ها در جهت توسعه و تعميق فضای كتابخوانی در كشور باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع ناشران حاضر در نمايشگاه بين‌المللی كتاب با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از اين نمايشگاه تأكيد كردند: بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی شود كه فضای كتابخوانی در كشور توسعه و تعميق پيدا كند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع ناشران حاضر در نمايشگاه بين‌المللی كتاب با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از اين نمايشگاه تأكيد كردند: بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی شود كه فضای كتابخوانی در كشور توسعه و تعميق پيدا كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز، يك‌شنبه، 17 ارديبهشت‌ماه به مدت 2 و نيم ساعت از بيست‌و‌پنجمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب بازديد كردند.

در اين ديدار كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز حضور داشت، مسئولان غرفه‌ها، توضيحات لازم را درخصوص كتاب‌های ارائه شده، بيان كردند و رهبر انقلاب اسلامی در جريان تازه‌های نشر قرار گرفتند.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع تعدادی از ناشران حاضر در نمايشگاه بين‌المللی كتاب با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از نمايشگاه كتاب تأكيد كردند: بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی شود كه فضای كتابخوانی در كشور توسعه و تعميق پيدا كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: بايد با يك برنامه‌ريزی دقيق و تعيين اهداف مرحله‌ای، در هر سال همگام با برگزاری نمايشگاه كتاب و افزايش جمعيت بازديدكننده، در فضای كتابخوانی كشور نيز پيشرفت چشم‌گيری بوجود آيد.

ايشان با تأكيد بر لزوم ارزيابی محتوايی هر ساله نمايشگاه كتاب بوسيله افرادی كارشناس و صاحب صلاحيت، افزودند: اين ارزيابی نشان خواهد داد كه آيا هر دوره نمايشگاه كتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره قبل، تغيير و رشد داشته است يا خير.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، برطرف كردن برخی موانع توليد و نشر كتاب را يادآور شدند و تأكيد كردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بايد با كمك دولت، اين موانع بويژه موضوع گرانی كاغذ را برطرف كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای توليد كاغذ در كشور را از جمله توليدات امتداددار خواندند و خاطرنشان كردند: مهم‌ترين توليد ملی، توليد امتداددار است و با برطرف شدن مشكلات كارخانه‌های كاغذ، قطعاً راه برای كتابخوانی بيشتر و ارزان شدن قيمت كتاب، باز می‌شود.

ايشان همچنين با تأكيد بر اينكه موضوع ترجمه، جاده‌ای يك‌طرفه نيست افزودند: دولت بايد زمينه‌ای فراهم كند تا توليدات خوب كتاب در كشور از جمله در بخش‌های مذهبی، تاريخی، ادبيات و علوم، به زبان‌های مختلف ترجمه و در معرض ديد جهانيان قرار گيرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پايان، موضوع ويراستاری و صحيح بودن متون كتاب‌ها از لحاظ دستور زبان فارسی و كتاب‌آرايی و شكل ظاهری كتاب‌ها را مهم خواندند و خاطرنشان كردند: يكی از كارهای ضروری در چرخه توليد و عرضه كتاب، ساماندهی توزيع و ايجاد فروشگاه‌های زنجيره‌ای كتاب است.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعدادی از ناشران در سخنانی به بيان ديدگاه‌های خود در موضوعات مختلف كتاب و كتابخوانی پرداختند.

پيشنهاد تأسيس شورای عالی كتاب و راديو كتاب، تأسيس فروشگاه‌های بزرگ زنجيره‌ای كتاب، شفاف نبودن قوانين مميزی كتاب، مشكلات مربوط به سيستم توزيع كتاب، لزوم تبليغ و ترويج مناسب و گسترده كتاب، موضوع گرانی كاغذ و تأثير آن بر قيمت كتاب، و ضرورت توجه جدی‌تر به مقوله توليد كتاب‌های كودك و نوجوان در كشور از جمله مسائلی بودند كه ناشران در سخنان خود به آنها اشاره كردند.


نوشته شده در   يکشنبه 17 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode