ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1388     |     کد : 3559

کتاب امام علی صدای عدالت انسانی

کتاب«امام علي(ع) صداي عدالت انساني»، به قلم جرج جرداق و با ترجمه سيد هادي خسرو شاهي، در پي استقبال گسترده انديشمندان و صاحب نظران از سوي موسسه بوستان کتاب به چاپ دوم رسيد...

کتاب«امام علي(ع) صداي عدالت انساني»، به قلم جرج جرداق و با ترجمه سيد هادي خسرو شاهي، در پي استقبال گسترده انديشمندان و صاحب نظران از سوي موسسه بوستان کتاب به چاپ دوم رسيد.  

 اين کتاب درباره شخصيت يگانه و ممتاز اميرمؤمنان امام علي(ع) نگاشته شده است. درباره شخصيت بي بديل اميرمؤمنان علي(ع) آثار گوناگوني به زبان هاي مختلف نوشته شده است و هر يک از زاويه اي به اين اقيانوس ناپيدا کرانه نگريسته اند. جرج جرداق، دانشمند مسيحي لبناني، با مطالعه زندگي و سخنان و نيز شيوه زمام داري آن حضرت به شدت مجذوب او شد و باغور و تفکر، اثر جاويدي از خود به يادگار گذاشت.

کتاب او با نام«الامام علي صوه العداله الانسانيه» (امام علي(ع) صداي عدالت انساني) در پنج جلد نوشته شده و با ترجمه روان و سليس استاد سيد هادي خسرو شاهي به پارسي زبانان، اهدا شده است؛ اما اثر حاضر فشرده آن کتاب است که خود جرداق، پيش از بسط و نگارش آن پنج جلد، نوشته است.

از مطالب مورد توجه در اين کتاب مي توان به وظايف زمامداري، واقيعت قتل عثمان، بلاغت امام در خدمت انسان، برگزيده هايي از سخنان زيباي امام علي(ع) و اروپاييان و امام اشاره کرد.

در گزيده اي از اين کتاب با عنوان دوري از ظلم و ستم مي خوانيم:«خصلت دوري ازظلم، اصلي از اصول روح علي و خلقي از اخلاق او است و همين خصلت با انديشه کلي علي(ع) پيوندي ناگسستني داشت؛ انديشه اي که بر پايه مردم دوستي، وفاي به عهد و نگهداري پيمان استوار بود؛ مگر آن که مردم خيانتي در پيمان کرده و بي رحمي پيشه سازند که اين روش در منطق امام قابل اغماض نبود.»

در بخش ديگري با نام جنگ و صلح آمده است:«علي ابن ابي طالب(ع) هيچ موضوعي را پيشنهاد نمي کرد و به اجراي هيچ يک از افکار خود امر نمي نمود، مگر آن که خود با تار و پود وجودش با آن موضوع آشنايي داشته و در تمام مراحل زندگي، آن فکر را به مرحله اجرا درآورده بود. و اگر وفاي به عهد و پيمان اعتقاد و هدف وي بود، هيچ يک از مشکلات و موانع به هر اندازه که سخت و غير قابل تحمل هم که بود، نمي توانست بين او و اين مسأله جدايي بيفکند.»

کتاب امام علي(ع) صداي عدالت انساني، نوشته جرج جرداق و با ترجمه سيد هادي خسرو شاهي، در 715 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه، به همت مؤسسه بوستان کتاب در سال 1387به چاپ رسيده است.

 


نوشته شده در   سه شنبه 9 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode