ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 7 تير 1388     |     کد : 3473

بادمجان؛ بازكننده عروق و تقويت‌كننده معده

یک متخصص تغذيه گفت: مهمترين خاصيت بادمجان كم‌كالري بودن آن است و مصرف آن باعث باز شدن عروق خوني و تقويت‌كننده معده مي‌شود.

یک متخصص تغذيه گفت: مهمترين خاصيت بادمجان كم‌كالري بودن آن است و مصرف آن باعث باز شدن عروق خوني و تقويت‌كننده معده مي‌شود.

مرتضی صفوی در گفتگو با جام جم گفت: بادمجان حاوي فيبر بالايي است و براي درمان يبوست و كاهش كلسترول مفيد است و به دليل داشتن پتاسيم بالا و سديم پايين، براي كاهش فشار خون بسيار سودمند است.

وي گفت: بادمجان بازكننده عروق خوني و تقويت‌كننده معده و ادرارآور است. خوردن بادمجان بوي عرق را در بدن از بين مي‌برد و خاكستر بادمجان نيز به صورت مخلوط با سركه براي معالجه زخم‌هاي جلدي موثر است.

اين متخصص تغذيه افزود: بادمجان به علت داشتن يك ماده سمي به نام سولانين براي اشخاصي كه سابقه حساسيت دارند، مفيد نيست.

صفوي اضافه كرد: مهمترين خاصيت آن كم‌كالري بودن آن است، به همين علت غذاي بسيار خوبي براي كساني است كه مي‌خواهند وزن كم كنند؛ زيرا داراي ويتامين و مواد معدني نيز است.

وي گفت: بادمجان را حتما بايد به حالت كاملا رسيده مصرف كرد؛ زيرا خام آن طعم تلخ دارد و در كساني كه آسم و برونشيت دارند، باعث تحريك اين بيماري‌ها مي‌شود.

اين متخصص تغذيه اضافه كرد: بادمجان اثر نرم‌كننده، برطرف‌كننده يبوست، ادارآور دارد و به علت دارا بودن آهن در رفع كم‌خوني بسيار مفيد است. همچنين ريشه بادمجان، شاخه‌هاي خشك شده و برگ‌هاي آن اثر بند آورنده خون دارد.

همچنین بادمجان پادزهر خوبي براي مسموميت‌هاي حاصل از خوردن قارچ سمي است. مصرف بادمجان، گرفتگي رگ‌ها را باز مي‌كند و افراد را از خطر سكته قلبي حفظ مي‌كند.

وي افزود: برگ‌ها و پوست سياه بادمجان را اگر بجوشانند، اين جوشانده درمان اسهال خوني است. جوشانده ريشه بادمجان براي درمان بيماري آسم مفيد است.

صفوي گفت: آب زردرنگي كه در موقع نمك زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج مي‌شود نيز براي خشك كردن عرق دست و پا، بهترين دارو است و اشخاصي كه دست و پايشان مرتب عرق مي‌كند و بايد دست و پاي خود را با آن چند بار در روز بشويند، مفيد است.

بهترين روش پخت بادمجان، آب‌پز كردن و پختن در فر است؛ زيرا سرخ شده آن سنگين شده و براي معده‌هاي ضعيف مناسب نيست.

وي افزود: افرادي كه بواسير و درد چشم دارند، نبايد از بادمجان استفاده كنند؛ زيرا بيماري آنها را تشديد مي‌كند. اين گونه اشخاص اگر مي‌خواهند بادمجان بخورند، بهتر است آن را با گوشت و روغن يا سركه بپزند و بخورند.

 

 


نوشته شده در   يکشنبه 7 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode