ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 اسفند 1390     |     کد : 33564

جشنواره بین‌المللی کارتون شهر و شهروندی نفرات برتر خود را شناخت

نفرات برتر و برگزیده دومین جشنواره بین‌المللی کارتون شهر و شهروندی در تبریز معرفی شدند.

نفرات برتر و برگزیده دومین جشنواره بین‌المللی کارتون شهر و شهروندی در تبریز معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کارتون شهر و شهروندی که امشب در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار شد، از 53 کشور جهان یک هزار و 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که هیئت داوران سه نفر را به عنوان نفرات اول و پنج نفر را به عنوان نفرات برگزیده جشنواره کارتون اعلام کرد.

هیئت داوران دومین جشنواره بین‌المللی شهر و شهروندی تبریز، ساشا دیمیتری ویچ از صربستان را به عنوان نفر اول، مهدی عزیزی نفر دوم از ایران و وحیده فلاحی نفر سوم نیز از ایران معرفی کرد.

برگزیدگان این جشنواره براساس نظر هیئت داوران، یوری کوزوبوکین از اوکراین، احمد اوزتورک لونت از ترکیه، ارکین سرگئی از روسیه، محمدعلی خلجی و امیر دهقان هر دو از ایران معرفی شدند.

رئیس ستاد برگزاری دومین جشنواره کارتون شهر و شهروندی در مراسم اختتامیه این جشنواره از داوری بیش از یک هزار و 200 اثر کاریکاتور ارسال شده به دومین جشنواره کارتون شهر و شهروندی خبر داد و گفت: دومین جشنواره کارتون شهر و شهروندی به دنبال اعطای نشان پنج ستاره فکو، با مشارکت بالای شرکت کنندگان در این جشنواره روبه‌رو شد.

سیدرضا علوی افزود: با اعطای این نشان، آثار 410 نفر از کارتونیست‌های شناخته شده سراسر جهان به دبیرخانه این جشنوراه ارسال شده بود که این رقم در نوع خود بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در دومین جشنواره کارتون شهر و شهروندی، از 53 کشور مختلف آثار کارتون و کاریکاتور در خصوص مسائل شهر و شهروندی و مفاد لحاظ شده در فراخوان جشنواره به دبیرخانه جشنواره واصل شده بودند.

علوی خاطر نشان کرد: کشور چین با 41 نفر کارتونیست بعد از ایران، نخستین کشوری است که تعداد آثار ارسالی‌اش به این جشنواره از همه بیشتر بود و کشور ترکیه به 37 نفر کارتونیست ارسال کننده اثر در مقام دوم قرار داشتند.

وی اظهار کرد: کارتونیست‌هایی از کشورهای آلبانی، آرژانتین، استرالیا، آذربایجان، بلژیک، برزیل، بلغارستان، کلمبا، کوبا و فرانسه در این جشنواره حضور داشتند.

رئیس ستاد برگزاری دومین جشنواره کارتون شهر و شهروندی با بیان اینکه در این جشنواره در مقایسه با جشنواره سال گذشته شهر و شهروندی آثار بیشتری به دبیرخانه ارسال شده بود، افزود: در این جشنواره 100 اثر بیشتر از جشنواره قبلی ارسال شده بود که این خود، نشان از اهمیت نشان فکو برای این جشنواره دارد و امیدواریم که این نشان بتواند مایه رشد و تعالی این جشنواره در سال های آتی شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode