ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 اسفند 1390     |     کد : 33315

تخم مرغهای هفت سین نوروز در تبریز مسابقه می دهند

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز از برگزاری دومین جشنواره تخم مرغهای رنگی هفت سین نوروزی در این شهر خبر داد.

 خبرگزاری مهر : مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز از برگزاری دومین جشنواره تخم مرغهای رنگی هفت سین نوروزی در این شهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا علوی روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری موفقیت ‌آمیز نخستین جشنواره تخم‌مرغهای نوروزی گفت: دومین دوره جشنواره با توجه به استقبال گسترده و فزاینده علاقمندان به آفرینش هنرهای تجسمی که در سال گذشته صورت گرفت، برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را توجه به آداب و رسوم مردم در عید نوروز عنوان کرد و افزود: عید نوروز به عنوان آغازگر طبیعت در فرهنگ ایرانی از مقامی یگانه برخوردار است و تمام سمبل‌های موجود در سفره هفت سین ارتباطی جدایی ناپذیر با مفهوم زندگی و طبیعت دارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز همچنین اضافه کرد: تخم مرغ نوروز نیز سمبلی از آغاز سال نو و آغاز طبیعت است و وجود آن در سفره هفت سین ایرانی، نمادی از باورمندی ایرانیان به حیات و باروری طبیعت است.

علوی با بیان اینکه در سال گذشته آثار بسیار ممتاز و فاخری به جشنواره ارسال شده بود، خاطرنشان کرد: در وضعیتی که احساس می‌شد میزان استقبال از این جشنواره چندان مطلوب نباشد، نزدیک به 5 هزار تخم مرغ به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که این خود نشان از اهمیت خلاقیت در میان مردم برای خلق آثار بدیع و تازه در خصوص پاسداشت ارزشهای بومی و ملی داشت.

وی تاکید کرد: دومین جشنواره تخم‌ مرغهای نوروزی، توسط خانه نقاشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و مشارکت شرکت صنایع غذایی پامین برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ادامه داد: دومین دوره این جشنواره نیز با دعوت از عموم علاقمندان برای حضور در این جشنواره آثار هنری و تجسمی، کار خود را آغاز کرده و علاقمندان می‌توانند نهایتا تا 25 اسفند ماه جاری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، خیایان امام خمینی، روبه‌روی مجتمع تجاری ابریشم، جنب بانک ملت، پلاک 265 دبیرخانه دومین جشنواره تخم‌مرغ‌های نوروزی ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 5568999- 0411 تماس حاصل کنند.

علوی همچنین گفت: نمایشگاه آثار منتخبان جشنواره نیز از 28 اسفند ماه ‌جاری تا 12 فروردین سال آینده در محل تالار هنرهای معاصر شهرداری تبریز برای بازدید علاقمندان و مهمانان نوروزی برپا خواهد بود.

وی افزود: هر نفر می‌تواند نهایتا سه تخم مرغ با موضوع آزاد ویژه سفره هفت سین، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: در این جشنواره همچنین به یک اثر برگزیده مردمی و یک اثر ویژه که توسط کودکان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده باشد، جوایزی از سوی ستاد برگزاری این جشنواره اعطا خواهد شد.


نوشته شده در   شنبه 6 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode