ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 بهمن 1390     |     کد : 32612

آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی

آحاد مختلف مردم امروز هم فراتر از یک حماسه را در مسیر پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمان‌های اصیل آن خلق کردند تا تکلیف حضور که بر گردن ملت بود به خوبی ادا شود.

آذربایجان رو سفید شد 

آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی 
آحاد مختلف مردم امروز هم فراتر از یک حماسه را در مسیر پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمان‌های اصیل آن خلق کردند تا تکلیف حضور که بر گردن ملت بود به خوبی ادا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، "آذربایجانی" باز امروز هم رو سفید شد، ناامیدی دشمن از ملت از پیش هم معلوم بود و اینک بر مسئولان است که با تاسی به یکدلی آحاد ملت پا بر اختلافات بگذارند و پر شتاب در مسیر توسعه ایران اسلامی گام بردارند.

ملت ایران با بصیرتی شگرف خوب می‌دانند که هر برهه زمانی و هر شرایطی چه واکنشی را می‌طلبد و همین موضوع این ملت بزرگ را امروز به صحنه کشاند تا برگی دیگر از افتخار بر صفحات تاریخ این مردم افزوده شود.

ایران اسلامی با پیشرفت‌های چشمگیر در تمام زمینه‌های علمی همچنان در سطح منطقه پیشتاز بوده و بر اوج قله اقتدار و بزرگی ایستاده است.

امروز به برکت پشتکار و همت مردان و زنان شجاع تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده و شاهد تعالی روزافزون جوانان در تمام عرصه‌ها اعم از مسائل هسته‌ای، پزشکی، نظامی و ... هستیم.

امروز تمام عاشقان حکومت حق بر باطل یک صدا و همدل به خیابان‌ها آمده‌اند تا بار دیگر با تجدید میثاق خود با ولایت و رهبر و مقتدای خود به جهانیان اعلام کنند که تا پای جان از ارزش‌های الهی و معنوی انقلاب اسلامی خود حمایت می‌کنند.

استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار امروز با بیداری فراگیر جهانی و کشورهای مسلمان منطقه زمین‌گیر شده و بنا به فرمایش شهید بهشتی، عصبانی شده و جا دارد که از این عصبانیت بمیرد.

امروز دیکتاتورهای منطقه از کاخ‌های زیبا خود به قفس‌های فلزی رفته‌اند

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ایران بود که نشانه‌های آن نه تنها در مقدمه قانون اساسی بلکه در اصول مختلف آن دیده می‌شود، به اعتقاد کارشناسان شعار مذکور عصاره آرمان مبارزان انقلاب اسلامی است و ماهیت انقلاب را تشکیل می‌دهد و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی به مقدار زیادی متأثر از این شعار است.

آذربایجان رو سفید شد

امروز سراسر استان آذربایجان‌شرقی از پیر و جوان به پاس نکوداشت پیروزی بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین انقلاب ایران و جهان در راهپیمایی عظیم ملی خود شرکت کردند و با یادآوری شعار اصیل استقلال، آزادی جمهوری اسلامی تحقق این شعارها را بار دیگر جشن گرفتند.

انقلاب اسلامی امروز آنقدر تنومند است که دیگر دست هیچ اهریمنی نمی‌تواند کوچک‌ترین ضربه‌ای بر پیکر آن وارد کند و به گفته آن پیر فرزانه، انقلاب اسلامی مقدمه انفجارهای عظیم در منطقه است، انفجاری که مرزهای ایران اسلامی را در نوردیده و اینک به سوی ملت‌هایی ستمدیده می‌رود تا پرتو انوار الهی خود را سایه‌سار آنانی کند که به امید رهایی نفس می‌کشند.

امروز علاوه بر مسیر راهپیمایی، خیابان‌های منتهی به این مسیر در بازار تا میدان نماز (راسته کوچه تبریز) و خیابان‌های شریعتی و فردوسی مملو از جمعیت بود، حلقه اتحاد و پیش قراول راهپیمایان را جوانانی از جنس همان جوانان سال 57 تشکیل داده بودند اما این بار از نسل سوم انقلاب، امروز مردم خداجوی تبریز در صفوف به هم فشرده آمده بودند تا بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را با لاله‌های در خون خفته انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) اعلام کنند.

آری امروز همه آمده بودند از کودکانی که شاهد نهال انقلاب نبوده‌اند مشتاقانه در صف‌های اول راهپیمایی حاضرند، آری مردان رزمنده هشت سال دفاع مقدس که با حضورشان بر سر سبزی این سفره میهمانی که گسترانده شده بود، افزودند، جانبازانی که بر ویلچرهایشان که سوغات جنگ است با غرور تکیه زده‌اند و با چفیه‌های حلقه شده در گردن‌هایشان فریاد می‌زدند و به انقلابی بودن خود می‌بالیدند.

مردم تبریز امروز یکی از بی‌نظیرترین حضور‌ در صحنه‌ خود را به نمایش گذاشته و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، الله اکبر، هیهات مناالذله، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی، ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده، این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده، الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر، خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد همچنین استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، بیز اولماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازی‌یوخ و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند نشان دادند که به پیروی از امام و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، هیچ ظلمی را تاب نمی‌آورند و در مقابل آن تا پای جان ایستاده‌اند.

شعارهای راهپیمایان تبریزی در حمایت از فریاد آزادیخواهی مردم کشورهای اسلامی نیز از دیگر جلوه‌های بارز راهپیمایی امروز بود، راهپیمایان، زندگی در زیر بار دیکتاتوری برخی دولت‌های عربی را برای مردم آزاد و مسلمان این کشورها همراه با خفت و خواری دانسته و حرکت آزادیخواهانه مردم منطقه را برای تحقق جامعه‌ای همراه با حق انتخاب تایید کردند.

مردم آذربایجان‌شرقی به فتنه‌گران و دشمنان انقلاب اسلامی هشدار دادند، فتنه‌گران و دنیای استکباری باید به خود بیاید و با درک پیام مردم در مقابل خواست واحد ملت بزرگ ایران اسلامی، سر تعظیم فرود آورد، در غیر این صورت در مقابل اراده و خشم مردم ایران قرار می‌گیرند.

از طرفی، پرچم‌های کوچک و سه رنگ دانش‌آموزان در دستان کوچک آنها غرور ملی را در انبوه جمعیت نمایان می‌کرد، کودک ایرانی نیز به ایرانی بودن خود می‌بالد.

مردم تبریز امروز با در دست داشتن تصاویر امام امت، مقام معظم رهبری، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و پارچه‌نوشته‌ها با سر دادن شعارهای ملت ایران ملتی خدایی است بی‌زار از تفرقه و جدایی است، تنها ره عزت ما همین است درخواست ما محو منافقان است، ما ملتی همیشه سرفرازیم دشمن طمع کند، بر او بتازیم و وصیت تمام شهیدان پیروی از رهبری است، بر ادامه دادن راه شهدا، امام راحل و دفاع از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کردند.

نقطه اتکای دولتمردان همواره اراده شکست‌ناپذیر ملت است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار فارس گفت: ملت ایران با تکیه بر فرهنگ عزت‌مدار عاشورایی، از حقوق خود در مقابل ابرقدرت‌های زورگو دفاع و ایستادگی خواهد کرد و اگر لازم باشد در آینده با دادن خون، این راه را تا آخر ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه استکبار باید بداند ملت ایران ملتی است سربلند و آزاده که لحظه‌ای هم از شعارهای اصولی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، اظهار داشت: نقطه اتکای دولتمردان همواره اراده شکست‌ناپذیر ملت بوده و با وجود وحدت، همدلی و یکپارچگی، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه تبریز، انقلاب اسلامی را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز را نوعی شکرگزاری در برابر این نعمت دانست.

وی اظهار داشت: ملت غیور آذربایجان همگام با مردم دیگر نقاط کشور با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن شاکر استقلال ، آزادی و حاکمیت جمهوری اسلامی که از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، هستند.

ملت آذربایجان امروز حماسه‌ای جاوید آفرید

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز به خبرنگار فارس گفت: ملت آذربایجان حماسه‌ای جاوید در تاریخ انقلاب آفرید.

حسین تقی‌زاده اظهار کرد: ملت آگاه، هوشیار و ولایت‌مدار استان آذربایجان‌شرقی همواره در طول تاریخ ایران اسلامی نشان داده است که مردمی حماسی بوده و هیچ‌گاه نقش تاثیرگذار خود را دست‌کم نگرفته‌ است.

وی تصریح کرد: امروز همه شاهد بودیم که مردم استان به خصوص تبریز همپای دیگر هموطنان در سراسر کشور با شرکت پرشکوه و حماسی در راهپیمایی 22 بهمن حماسه‌ای ماندگار در تاریخ این استان آفریدکه جا دارد از تعهد و تدین این مردم که همواره پای انقلاب خود ایستاده‌اند، تقدیر کرد.

تقی‌زاده گفت: امروز قلب‌های مردم یکی شد و حضور وحدت‌آفرین آنان در کف خیابان‌ها دشمن را مثل 33 سال گذشته ناامید از توطئه و برنامه‌های پیش‌بینی شده خود کرد و مشت محکمی بر دهان همه مخالفان و مغرضان بود.

وی افزود: ملت ایران و در کنار آنها ملت آذربایجان پشت سر رهبری و در اطاعت از ولایت فقیه به میدان آمدند تا از دستاوردهای انقلاب، آرمان‌های امام راحل، شهدا و کیان نظام دفاع کنند و نگذارند دشمن شاد شود.

مردم ایران برای سربلندی انقلاب از جان خود می‌گذرند

محمود چمنی فرماندار تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: پیام امروز مردم مسلمان و انقلابی ایران این است که حاضر هستند برای سربلندی انقلاب اسلامی از جان خویش نیز بگذرند.

وی، حضور مردم را مولفه‌ای بسیار مهم در اقتدار انقلاب اسلامی خواند و افزود: این انقلاب متعلق به مردم است و مردم با حضور خود از دستاوردهای آن صیانت می‌کنند.

چمنی تصریح کرد: پیام راهپیمایی امروز این است که پس از گذشت 33 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و با وجود تحریم‌ها و فراز و نشیب‌ها عزم مردم در دفاع از آرمان‌های امام و رهبری و انقلاب جدی‌تر شده است.

انقلاب امام خمینی (ره) خزان ندارد

میکائیل جمال‌پور، استاد دانشگاه تبریز و مشاور استاندار نیز گفت:‌ انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی (ره) و به پشتیبانی ملت فهیم و هوشیار همچنان پر طراوات است و خزان ندارد.

وی افزود: پس از گذشت سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی هنوز شور و احساس مسئولیت در جای جای ایران اسلامی موج می‌زند و این مردم همچنان بر عهد و پیمان خود با امام راحل پایدار بوده و تردیدی در آنها ایجاد نشده است.

جمال‌پور گفت: تاکنون صیانت و پاسداری مردم از انقلاب اسلامی همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده تا این شجره طیبه سایه‌گستر باشد.

هیچ سلاحی مهم‌تر از حضور مردم در صحنه نیست

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به خبرنگار فارس در تبریز گفت: مهم‌ترین ابزار و سلاح ملت ایران در برابر دشمنان حضور در صحنه بوده و هیچ سلاحی مهم‌تر از این حضور نیست.

عشرت شایق با بیان اینکه حضور راهپیمایان رفراندومی برای تایید مبانی و حرکت نظام است، تصریح کرد: اسلام ،رهبری و مردم سه مولفه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان همواره به دنبال تفرقه‌انگیزی در بین این سه مولفه هستند که با هوشیاری و حضور به هنگام ملت شریف ایران هیچ‌گاه به مقاصد شوم خود دست نخواهند یافت.

سخن آخر

شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین شعارهایی است که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شده و با قرار گرفتن در اصول مختلف قانون اساسی به یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین شعارهای انقلاب تبدیل شد.

در واقع این شعار ماهیت انقلاب و روح حاکم بر قانون اساسی جمهوری اسلامی است و در یک جمله می‌توان گفت که نظام جمهوری اسلامی تبلور شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است.

گزارش خبرنگار فارس از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی نیز حاکی از شرکت وسیع و عاشقانه مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن است.


نوشته شده در   شنبه 22 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode