ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 بهمن 1390     |     کد : 32436

انتخابات مظهر آزادی و پاسداشت استقلال کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی با تبیین ضرورت شرکت آحاد مردم در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، انتخابات را مظهر آزادی و پاسداشت استقلال کشور و دفاع از حاکمیت نظام اسلامی خواند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی
انتخابات مظهر آزادی و پاسداشت استقلال کشور است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی با تبیین ضرورت شرکت آحاد مردم در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، انتخابات را مظهر آزادی و پاسداشت استقلال کشور و دفاع از حاکمیت نظام اسلامی خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر پایه سوم راهنمایی نواحی پنج‌گانه که در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان زودتر حقایق را می‌پذیرند، گفت: این نسل مورد عنایت ویژه پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه اطهار(ع) واقع شده است.

امام جمعه تبریز با تبریک‌گویی دهه مبارک فجر که مقارن با هفته وحدت و سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) است، افزود: مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان را نیز در چنین ایام خجسته‌ای میمون و مبارک دانسته و به فال نیک می‌گیریم که دانش‌آموزان رهروان و مدافعان واقعی اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان صدر اسلام همانگونه که پیش از همه جوانان و نوجوانان اطراف پیامبر خدا را گرفته و اسلام را پذیرفتند در زمان انقلاب هم که تولد ثانوی اسلام اتفاق افتاد بیشتر از همه قشر جوان و نوجوان در راهپیمایی‌ها پیشتاز بودند و در صفوف مقدم قرار داشتند و در وقایع 13 آبان و سایر صحنه‌های انقلاب هم شهدای فراوانی از نسل جوان و نوجوان تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه در غزوات و جنگ‌های صدر اسلام جوانان با شور و علاقه از فرماندهان اذن جنگ و جهاد می‌طلبیدند، همینطور هم در هشت سال دفاع مقدس نیز جوانان و حتی نوجوانانی هم که به سن قانونی نرسیده بودند برای رفتن به جنگ و جهاد سر از پا نمی‌شناختند که نمونه و الگوی آنان شهید محمد حسین فهمیده بود که امام راحل از وی به عنوان رهبر یاد کردند.

آیت‌الله شبستری خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: پس از برگزاری جشن تکلیف پایبند به ارزش‌های اسلامی و نماز و واجبات دینی خود باشند چراکه موفقیت انسان مونس در سایر شئون زندگی هم با عمل به فرایض دینی سهل‌تر و میسرتر است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص کنفرانس جوانان اسلامی علامت موفقیت ایران در الگوسازی جوانان ایرانی به کشورهای اسلامی و دنیا گفت شما جوانان عامل بیداری ملتهای جهان هستید و ان‌شاءالله با شرکت در راهپیمایی با شکوه یوم‌الله 22 بهمن و دیگر صحنه‌ها به دشمنان اسلام ثابت خواهید کرد که با سعی و تلاش و تحصیل علم و دانش جای خالی دانشمندان شهید همچون احمدی روشن و شهریاری‌ها را پر خواهید کرد و برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی هم در این مراسم معنوی با عرض تبریک ایام‌الله فجر و هفته وحدت گفت: دانش‌آموزان سوم راهنمایی و نوجوانان عزیز در این ایام نورانی و در این مکان مقدس گرد هم آمده‌اند تا با خدای خود عهد ببندند که خدای تعالی را بندگی کنند و دستوراتش را با جان و دل پذیرا باشند و از بندگی غیر خدا در همه اشکال خود بپرهیزند.

فیروز رضایی در ادامه افزود: این دانش‌آموزان آمده‌اند نخستین نماز خود را در آغازین روزهای تکلیف شرعی به امامت نماینده مقام معظم رهبری در استان اقامه کنند و بدین وسیله اعلام کنند که دل در گرو رهبری عزیز دارند و گوش دل و جان به ندای آن فرزانه حکیم معطوف می‌دارند.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode