ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 بهمن 1390     |     کد : 32430

قسمتی از بيانات امام (ره) در جمع گروهی از پرسنل نيروی هوايی

درود بر شما که قدر نعمت خدا را دانستيد و به دامن قرآن پيوستيد...

قسمتی از بيانات امام (ره) در جمع گروهی از پرسنل نيروی هوايی:

درود بر شما که قدر نعمت خدا را دانستيد و به دامن قرآن پيوستيد. درود بر شما که ترک کرديد حکومت طاغوت را و به حکومت ا... پيوستيد... بايد اين نهضت را حفظ کنيد تا ان شاء ا... آخر نقطه و نهايت که قيام يک حکومت عدل انسانی اسلامی به جای يک حکومت طاغوتی است.

واقعه بيعت پرسنل نيروی هوايی ازسوي تحليل گران و ناظران جريانات سياسي بين المللي، اقدامي تاريخي و نقطه عطفي در تاريخ مبارزاتي و انقلابي مردم و نيز حيات ارتش ايران تلقي شد.

يكي از فرماندهان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي مي گويد: واقعه تاريخي و فراموش ناشدني ديدار پرسنل نيروي هوايي با بنيانگذار جمهوري اسلامي در 19 بهمن 1357، سمبل پيوند نيروهاي مسلح با رهبري و مردم مي باشد. البته هر چند پرسنل نيروي هوايي به هنگام ورود حضرت امام خميني (ره) به ايران در 12 بهمن ماه مسئوليت برقراري و كنترل نظم در فرودگاه مهرآباد را برعهده داشتند و بدين نحو همگامي خود را با ملت و رهبري به نمايش گذارده بودند، اما رخداد روز 19 بهمن، معنا و رنگ و بوي ديگري داشت.

تعبير جالب همه نظامي ها و حتي مردم از آن واقعه اين بود كه نيروي هوايي پيشقراول نيروهاي مسلح در وحدت و همدلي با رهبري است و همين تعبير براي نيروي هوايي يك افتخار جاودانه مي باشد.

در پي انتشار اين خبر، تمام سامانه ذهني و فكري رژيم پهلوي و حاميانش برهم مي ريزيد. از سويي ديگر اميد مردم به پيروزي صد چندان مي شود. ضربه اي هولناك بر پيكر فرتوت و در حال متلاشي رژيم وارد مي شود. عمال رژيم كه تا قبل از روز 19 بهمن ماه و قبل از اينكه پرسنل نيروي هوايي با امام خميني (ره) ديدار و بيعت كنند، اميدوار بودند كه خواهند توانست خيزش همه گير و گسترده مردمي را كه از همه لايه هاي اجتماع بودند، مهار كنند و يا به تعبير خود قيام عمومي و مقدس مردم را سركوب و جامعه را آرام كنند، اما به زودي دريافتند كه ذهنيتي غلط است. سران رژيم پهلوي به شدت خشمگين شده بودند و لذا درصدد انتقام و كشتار پرسنل نيروي هوايي برآمدند.

عقربه هاي ساعت آرام آرام به نيمه شب مي رسيد. در سالن غذاخوري مركزآموزش نيروي هوايي، سربازان، همافران و درجه داراني كه دل به انقلاب بسته بودند و با رهبر خود امام خميني (ره) بيعت كرده بودند، با شور و شوق اجتماع كرده و مشغول تماشاي فيلم بازگشت رهبرشان به كشور بودند و از پيروزي نزديك انقلاب سخن مي گفتند. همان روز عكس باشكوه و زيبا و پرخاطره اين نيروهاي انقلابي كه به امام و رهبر بزرگوارشان سلام مي دادند در صفحه اول روزنامه ها چاپ شده بود و ...... ناگاه درب خوابگاه با لگد محكم يك افسر گارد شاهنشاهي باز شد. براي لحظه اي همهمه و هياهويي در مركز آموزش نيروي هوايي طنين انداز شد. آماده باشيد، گاردي ها حمله كردند. به سرعت همه نيروي هوايي با سلاحهاي آماده در برابر نيروهاي گارد جاويدان شاهنشاهي قرار گرفتند. رگبار مسلسها از هر سو باريدن گرفت.

ناگهان غوغاي جنگ آنان مثل بمبي در شهر صدا كرد و نيروهاي مردمي بي اسلحه ولي با خشم انقلابي و مشت هاي گره كرده به سوي پادگان نيروي هوايي در شرق تهران حركت كردند........ وقتي درگيري بين نيروهاي گارد شاهنشاهي با پرسنل نيروي هوايي آغاز شد، مردم با اين خبر كه به داد همافران برسيدبه محل استقرار نيروي هوايي هجوم آوردند و به دفع و عقب راندن نيروهاي گارد مبادرت ورزيدند.

فرداي آن روز روزنامه ها نوشتند:

جنگ خونين لشكر گارد با نيروي هوايي.......

يك فرمانده نظامي مي گويد: هجوم نيروهاي گارد به پادگان نيروي هوايي و دخالت موثر مردم و دفاع از نيروهاي انقلاب نيروي هوايي، نتيجه شيريني در پي داشت و يكبار ديگر ثابت كرد كه مردم، حامي نيروهاي مسلح وفادار به ملت و رهبري هستند و نيروهاي مسلح نيز به صفوف مردم پيوسته اند. اين واقعه موجب شفافيت هرچه بيشتر پيوند ناگسستني و اتصال قواي مسلح به توده هاي مردمي بود و و قايع 19 و 20 بهمن 1357 به دنيا نشان داد كه ارتش ايران با رهبري انقلاب، بيعت كرده و در صف توده هاي ميليوني قرار گرفته است.

با پيروزي انقلا ب اسلامي نيروهاي ارتش ايران از قيد وابستگي و فرمانبري از مستشاران امريكايي رهايي يافته و زندگي و هويت مستقلي را پي نهادند.

ارتش جمهوري اسلامي ايران كه در اساس با تلاش و پايمردي همين نيروها شكل گرفته است، در جريان جنگ تحميلي نيز، رشادت هاي كم نظيري از خود نشان داد. دهه فرخنده فجر و سالگرد انقلاب اسلامي شكوهمند ايران بار ديگر مجالي است كه ياد و خاطره وفاداري نيروهاي متعهد و انقلابي ارتش به ميثاق هاي انقلاب اسلامي و رزم شجاعانه آنان در برابر دشمن متجاوز را گرامي داريم.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode