ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390     |     کد : 32385

55 درصد اموال وقفی آذربایجان شرقی به تعزیه امام حسین اختصاص دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی گفت: بیش از 55 درصد از اموال وقفی استان اختصاص به عزاداری‌های و تعزیه امام حسین (ع) دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی:
55 درصد اموال وقفی آذربایجان شرقی به تعزیه امام حسین اختصاص دارد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی گفت: بیش از 55 درصد از اموال وقفی استان اختصاص به عزاداری‌های و تعزیه امام حسین (ع) دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسکو از تشکیل ستاد احیای اوقاف در آینده‌ای نزدیک در سطح استان خبر داد.

وی با اشاره به آمار بالای وقف‌های تعزیه‌ای و عزاداری ائمه معصوم (ع) در استان اظهار کرد: بیش از 55 درصد از اموال وقفی استان اختصاص به عزاداری‌های و تعزیه امام حسین (ع) بوده و از این نظر بیشترین نیت در اموال وقفی استان مربوط به امور مذهبی و عزاداری‌های ائمه اطهار (ع) است.

* آذربایجان‌شرقی 2812 مورد اموال وقفی دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اذربایجان‌شرقی همچنین از تشکیل ستاد احیای وقف در استان خبر داد و افزود: در راستای آبادانی امامزاده‌ها، ساماندهی مساجد و خدمت‌رسانی به مردم این ستاد تشکیل و در آن نسبت به حل و فصل اساسی مسائل اداراتی که به نحوی در رابطه با اموال وقفی با اداره کل اوقاف مشکل پیدا کرده‌اند، اقدام خواهد شد.

وی از وجود بیش از ۲ هزار و 812 مورد اموال وقفی در سطح استان خبر داد و گفت: در این استان علاوه بر وجود اموال موقوفه دارای یک هزار و 300 مورد رقبه و 314 مورد امامزاده هستیم که لازم است برای برآورده کردن نیت اصلی واقفان و استفاده بهینه از آنها اقدامات ضروری را انجام دهیم.

* 113 مورد اموال وقفی در اسکو

فرماندار اسکو هم با اشاره به وجود 113 مورد اموال وقفی در شهرستان اسکو از اختصاص بیش از 97 درصد آنها برای انجام امور مذهبی و احداث مساجد خبر داد و افزود: طی سال گذشته بیش از هفت مورد وقف جدید در شهرستان اسکو ثبت شده که مخصوص مساجد و تعزیه خوانی بوده و از این نظر رتبه برتر استانی را کسب کرده است.

محمد آثری همچنین به ظرفیت‌های ویژه موجود در خصوص امور وقفی در شهرستان اسکو اشاره کرد و گفت: در راستای برآورده کردن نیت واقفان و با توجه به بلا استفاده ماندن اماکن وقفی و راکد ماندن سرمایه و امکانات موجود، ضروری است با تشکیل کار گروه‌های ویژه، طبق نظر واقفان، اموال مورد نظر تبدیل به احسن شده و برای پیشرفت و توسعه فرهنگی و مذهبی شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.


نوشته شده در   سه شنبه 18 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode