ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 بهمن 1386     |     کد : 305

رهبر انقلاب اسلامي در ديدار با مردم آذربايجان شرقي:حضور گسترده مردم در انتخابات مجاهدت به شمار مي‌رود

 

 حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن براي منصرف كردن ملت ايران از ادامه مسير انقلاب فرمودند: حضور گسترده مردم در انتخابات، مجاهدت به شمار مي‌رود كه نزد خداوند متعال نيز اجر دارد.

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي امروز در ديدار جمع زيادي از قشرهاي مختلف مردم آذربايجان شرقي، بيداري و ايمان مردم، ايستادگي بر ارزش هاي انقلاب و امام (ره)، و به صحنه آوردن استعدادها و توانايي هاي ملي را از عوامل اصلي ماندگاري و شادابي روزافزون انقلاب اسلامي ارزيابي و تصريح كردند: ملت ايران مصمم است در چارچوب برنامه ريزي كلان حاكم بر رفتار عمومي انقلاب و افق هاي تعيين شده و با احياي گنجينه هاي تاريخي و فرهنگي، و تكيه بر استعدادهاي جوان خود به ملتي قدرتمند و عالِم، داراي جايگاه برتر بين المللي و الگوي عملي براي همه ملت ها تبديل شود.
رهبر انقلاب اسلامي، در اين ديدار كه در آستانه سالروز قيام تاريخي مردم تبريز در 29 بهمن 1356 برگزار شد اين حركت هوشمندانه و غيرتمندانه را نقطه ي عطفي در نهضت اسلامي مردم ايران و نمونه بارزي از بيداري، هوشياري، درك بالا و موقعيت سنجي، و شجاعت مردم تبريز دانستند و افزودند: اين ويژگي ها راز رهايي ملت ها از ظلم و ستم و قرار گرفتن در مسير پيشرفت و سعادت است و ملت ايران نيز به بركت رهبري بيدارگر امام خميني (ره) ، از يك ملت تحت ستم قدرت هاي استعمارگر و حاكمان مستبد و وابسته ، به ملتي زنده، بيدار و قدرتمند تبديل شد و قدرت ملي خود را به صحنه آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه تفاوت اصلي انقلاب اسلامي با ساير انقلاب ها، ايمان مردم و ايستادگي آنان بر شعارها و آرمان هاي انقلاب است، به راهپيمايي امسال 22 بهمن اشاره و خاطرنشان كردند: با وجود گذشت 29 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، حضور، نشاط و شادابي مردم در راهپيمايي امسال 22 بهمن به مراتب بيشتر از سال هاي قبل بود و اين به دليل زنده بودن انقلاب اسلامي و ملت ايران است.
ايشان افزودند: كساني كه در سال هاي گذشته، ناگهان به صورت هيجان زده گفتند انقلاب اسلامي و امام خميني (ره) در ميان مردم به ويژه جوانان به فراموشي سپرده شده اند دچار خطا شدند زيرا انقلاب اسلامي و شعارهاي انقلاب امروز در ميان مردم زنده تر از گذشته است و مردم به افرادي كه به شعارهاي انقلاب اسلامي توجه بيشتري نشان دهند، علاقه بيشتري دارند.
رهبر انقلاب اسلامي جايگاه كنوني ملت ايران در جهان و روح اعتماد به نفس جوانان را نتيجه انقلاب اسلامي دانستند و افزودند: علت اصلي همه فشارهاي سياسي و اقتصادي و حتي تهديدهاي نظامي، نگراني دشمنان از عزم ملت ايران براي ادامه حركت پرشتاب در مسير آرمان ها و ارزش هاي انقلاب و تكيه بر اعتماد به نفس ملي است زيرا روشن شدن كارآيي انقلاب اسلامي موجب به خطر افتادن موجوديت استكبار در ميان كشورهاي اسلامي خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور امريكا مبني بر لزوم ادامه فشار به ملت ايران به منظور دست كشيدن آنان از انرژي هسته اي خاطرنشان كردند: آنها با اينكه مي دانند ايران درپي سلاح هسته اي نيست ، ولي با اين ادعا تلاش مي كنند تا مانع از دستيابي ملت ايران به يك فناوري و دانش سطح بالا با تكيه بر استعدادها و توانايي هاي ملي خود شوند زيرا رسيدن به اين توانايي بدون كمك گرفتن از ديگران، روح خود باوري را در ملت هاي مسلمان زنده خواهد كرد.
ايشان ايستادگي همراه با قدرت را در مقابل امريكا و مستكبران عالم ، تنها راه بالندگي و پيشرفت و دستيابي به حقوق خود دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران در مقابل همه تبليغات و فشارها با صراحت اعلام مي كند كه از حق خود دفاع خواهد كرد و حق خود را هم خواهد گرفت زيرا اگر چنين كاري انجام ندهد خداوند آنان را مؤاخذه خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه راه صحيح، همانا حضور در صحنه، حفظ يكپارچگي و رها نكردن دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي است، خاطرنشان كردند: امسال سال اتحاد ملي ناميده شد و معناي آن اين است كه خانواده انقلاب بايد بدون توجه به مسائل جزئي و بگومگوهاي بي اهميت ، همگرايي خود را روز به روز مستحكم تر كند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به در پيش بودن هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، ‌آن را يكي از عرصه هاي نمايش حضور ملت در صحنه دانستند و افزودند: من در انتخابات مختلف ، همواره بر حضور گسترده و پرشور مردم تأكيد دارم زيرا حضور پاي صندوق هاي رأي خلاف خواست و نظر دشمن است.
ايشان با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن براي منصرف كردن ملت ايران به ويژه جوانان از ادامه مسير انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: حضور گسترده مردم در انتخابات و رونق بخشيدن به صندوق هاي رأي ، مجاهدت به شمار مي رود كه نزد خداوند متعال نيز اجر دارد.
رهبر انقلاب اسلامي انتخاب نمايندگان اصلح را يكي ديگر از مسائل مهم انتخابات دانستند و افزودند: مهم ترين شاخص براي انتخاب افراد اين است كه بايد مسئولان و منتخبان روز به روز شعارهاي انقلاب اسلامي را زنده تر كنند و اين مسئله ربطي به جناح بندي ها و اسم ها ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه راه حل مشكلات كشور و رسيدن به آرمان ها، عمل به شعارهاي انقلاب اسلامي است، خاطرنشان كردند: كساني بايد در مراكز تصميم گيري حضور يابند كه معتقد به اسلام، شعارهاي انقلاب اسلامي، و توانايي هاي ملي باشند.
ايشان با يادآوري لزوم حفظ هوشياري افزودند: همچنين بايد مراقب افراد دورو و دورنگ و كساني كه ظاهر و باطن آنان يكي نيست، بود.
رهبر انقلاب اسلامي، راه امام خميني (ره)، شعارها و ارزش هاي انقلاب و ايستادگي ملت ايران را مايه افتخار بسياري از مسلمانان دانستند و با اشاره به خصوصيات شهيد مغنيه افزودند: شهيد حاج عماد مغنيه كه به دست صهيونيست ها به شهادت رسيد خود را فرزند امام خميني (ره) مي دانست و به آن افتخار مي كرد زيرا امام (ره)، او و ديگر جوانان لبناني و فلسطيني را زنده كردند و به آنان روح جديدي دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي شكست مفتضحانه رژيم صهيونيستي و امريكا را در جنگ 33 روزه لبنان در مقابل تعدادي جوان با ايمان و داراي سلاح معمولي ، نمونه اي از تأثير انقلاب اسلامي و حركت امام (ره) دانستند و تأكيد كردند: جوانان لبناني با توكل به خدا،‌نهراسيدن از مرگ ، ايستادگي در ميدان و اعتماد به نفس موجب باطل شدن افسانه شكست ناپذيري رژيم صهيونيستي و امريكا شدند.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود ، قيام مردم تبريز را در 29 بهمن 1356 بر ضد رژيم طاغوت ، يكي از مقاطع اوج تاريخ همراه با افتخار مردم آذربايجان دانستند و تصريح كردند: مهم ترين ويژگي حركت مردم غيور، شجاع و با هوش تبريز در 29 بهمن 56، جلوگيري از به فراموشي سپرده شدن قيام 19 دي 56 مردم قم و تبديل اين حادثه به يك جريان و فرايند بود.
رهبر انقلاب اسلامي اين حركت مردم تبريز را شاخصي براي حركت مردم در جريان انقلاب و نشانه بيداري مردم تبريز برشمردند و تأكيد كردند: من با همه وجود ، شعار بيداري مردم آذربايجان را قبول دارم.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبري، نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز جناب آقاي مجتهد شبستري با اشاره به نقش مردم آذربايجان در مقاطع مختلف در حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور و همچنين روحيه غيرت ديني و عِرق ملي مردم اين منطقه، گفت: مردم آذربايجان و تبريز با همان روحيه انقلابي 29 بهمن 56 و به مراتب پرشورتر از آن ، همواره آماده اداي وظيفه در راه انقلاب اسلامي هستند.


نوشته شده در   دوشنبه 29 بهمن 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode