ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 خرداد 1388     |     کد : 2933

رهبر معظم انقلاب در اجتماع ميليوني سالگرد ارتحال امام:نامزدها و هوادارانشان بگونه اي عمل كنند كه كارها با برادري و مهرباني پيش برود

نامزدها و هوادارانشان بگونه اي عمل كنند كه كارها با برادري و مهرباني پيش برود...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي چهار نامزد انتخاباتي رياست جمهوري را به مراقبت كامل براي جلوگيري از بروز دشمني و كينه توصيه مؤكد كردند و افزودند: اختلاف نظر در مسائل گوناگون طبيعي است اما نامزدها و هوادارانشان در سخنراني ها و اجتماعات بگونه اي عمل كنند كه كارها با برادري و مهرباني و بدون اشكال پيش برود.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در اجتماع عظيم و پرشكوه قشرهاي مختلف ملت در مراسم بيستمين سالگرد رحلت امام خميني(رض) ، برافراشتن دو پرچم "احياي اسلام " و "عزت و سربلندي ايران و ايراني " را دو بعد حركت تاريخي امام راحل خواندند و با اشاره به تلاشهاي دشمنان براي جلوگيري از ادامه پيشرفت و اعتلاي ملت ايران تأكيد كردند: همه مردم و همه علاقه مندان به "استحكام نظام و اسلام و ملت ايران "، با همه توان و نشاط در انتخابات 22 خرداد به پاي صندوق هاي رأي بيايند.

در اين مراسم كه در صحن مرحوم سيدمصطفي خميني در حرم مطهر امام برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي با تسليت سالروز مصيبت فقدان پدر عظيم الشأن ملت ايران، احساس هويت و اصالت مسلمانان در دنيا را يكي از نتايج ارزشمند برافراشته شدن پرچم احياي اسلام از جانب امام خميني (ره) دانستند و افزودند: در نتيجه نهضت بزرگ اسلامي امام راحل، ملت فلسطين بعد از دهها سال ناكامي جان گرفت، كشورهاي عربي پس از شكست هاي متوالي احساس اميد كردند و رژيم صهيونيستي به عنوان يك غده سرطاني كه چهره شكست ناپذيري از خود نيز ترسيم كرده بود، از دست جوانان مسلمان سيلي خورد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به انتفاضه هاي پي در پي مردم فلسطين و ضربات پياپي آنها به رژيم صهيونيستي، عقب نشيني رژيم اشغالگر از لبنان و شكست اين رژيم در دو جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه خاطرنشان كردند: همه اينها به بركت احياي پرچم اسلام به دست امام خميني (ره) بوده به گونه اي كه رژيم صهيونيستي مجبور شده است موقتاً شعار از نيل تا فرات را كنار بگذارد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه تبيين آثار و نتايج برافراشته شدن پرچم احياي اسلام افزودند: تلاش ملت هاي مسلمان براي ايجاد حكومت و نظام اسلامي، ايجاد روحيه اميد در ميان روشنفكران دنياي اسلام و نرم تر شدن لحن دنياي غرب در برابر مسلمانان، همه از بركات و نتايج بيداري عمومي و ايستادگي در دنياي اسلام است.

ايشان تأكيد كردند: مسلمانان در سراسر دنياي اسلام بايد اين تجربه موفق و مغتنم را قدر بدانند و راه خود را براساس آن تنظيم كنند زيرا تنها راه عزت و سربلندي ملت هاي مسلمان، ايستادگي آنان است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نرم شدن لحن دنياي غرب در قبال مسلمانان و تلاش دولت جديد امريكا براي ارائه چهره اي جديد از خود افزودند: به طور قاطع مي گويم، ايجاد تغيير و چهره جديد، با نطق و حرف و شعار به دست نمي آيد بلكه نيازمند عمل و جبران حق كشي هاي فراوان امريكا در حق ملت ايران و ملتهاي منطقه است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: دولت قبلي امريكا با اقدامات خشونت آميز، مداخله هاي نظامي، تبعيض ها و مداخله هاي زورمدارانه خود چهره اي زشت، منفور و خشن از دولت امريكا ترسيم كرده و ملت هاي مسلمان از ته دل از امريكا متنفرند.

ايشان در بيان نمونه هايي از حق كشي هاي امريكا افزودند: امريكا از دموكراسي و اعتبار رأي ملت ها حرف زد اما آراء مردم فلسطين را در انتخاب دولت مورد نظرشان ناديده گرفت و با حمايت كامل از رژيم صهيونيستي مردم مظلوم فلسطين را اخلال گر و شرير خواند.

رهبر انقلاب اسلامي، عملكرد امريكا را در قبال موضوع هسته اي كشورمان يادآور شدند و افزودند: امريكايي ها در مقابل حق طبيعي و مشروع مردم ايران كه خواستار دستيابي به صنعت هسته اي و استفاده از انرژي هسته اي در مسائل گوناگون صلح آميز هستند، با دروغ گويي و كتمان حقيقت، ملت ايران را به تلاش براي ساخت بمب هسته اي متهم كردند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ملت ايران و مسئولان كشور بارها اعلام كرده اند كه سلاح هسته اي در نظام تسليحاتي ما وجود ندارد و حتي اعلام شد كه از نظر اسلام استفاده از سلاح هسته اي حرام است اما غربي ها و به ويژه امريكا در تبليغات دروغين خود مي گويند ايران به دنبال بمب هسته اي است كه اين برخورد، حق كشي آشكار است.

ايشان با اشاره به اقدام رئيس جمهور نابخرد قبلي امريكا در اشغال افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروريسم تأكيد كردند: صداقت دولتمردان امريكا هنگامي آشكار مي شود كه در عمل دست به تغيير بزنند وگرنه با صدها نطق و سخنراني و تحويل حرفهاي شيرين به ملت هاي اسلامي، تغييري به وجود نخواهد آمد.

ايشان "احياي روح عزت و سربلندي ايران و ايراني " را بعد ديگري از حركت عظيم امام خميني دانستند و خاطرنشان كردند: امام احساس حقارتي را كه حكومت هاي وابسته و ديكتاتور و روشنفكران غرب زده در كشور القا كرده بودند، از روح ملت زدود و با دميدن مستمر روح خودباوري و اعتماد به نفس، به ملت ايران ثابت كرد كه "ما مي توانيم و ما قدرتمنديم ".

حضرت آيت الله خامنه اي امكانات مادي را براي پيشرفت هر كشور ضروري برشمردند اما افزودند: ركن اصلي پيشرفت و اقتدار، مؤلفه هاي معنوي و بويژه احساس اعتماد به نفس و عزت ملي است كه مي تواند، نظامهاي منتخب مردم را در مقابل زورگويان استحكام و پايداري بخشد و هر ملتي را از تأثيرگذاري در معادلات و سياستهاي بين المللي برخوردار سازد.

رهبر انقلاب اسلامي، عزت ملي را ضرورتي بسيار اساسي دانستند و در تبيين ابعاد مختلف و عملي آن افزودند: اتكاي به مردم در بعد مديريت كشور، خودكفايي و قدرت مبادله در عرصه اقتصادي، توليد علم و داشتن سهم عمده در بناي علمي جهان، و افتخار به فرهنگ و سنتهاي ملي از جمله مسائلي است كه عزت ملي را معنا و مفهوم مي بخشد.

ايشان احترام به فرد فرد انسانها را معناي عملي عزت ملي در عرصه اداره جامعه دانستند و افزودند: عزت ملي در سياست خارجي يعني برخورداري از استقلال رأي به گونه‌اي كه هيچ قدرتي نتواند هيچ مسئله اي را بر كشور و ملت تحميل كند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به پايبندي ملت و نظام به "اعتماد به نفس ملي " و عزت ملي به عنوان رهنمود گرانقدر امام افزودند: حركت سي ساله كشور در اين زمينه، با فراز و نشيب همراه بوده اما هيچگاه متوقف نشده است و ملت فهيم ايران، با حفظ عزت ملي در همه عرصه ها، راه رسيدن به اوج اعتلا و پيشرفت را ادامه مي دهد و با اقتدار كامل به نقطه اي مي رسد كه دشمنان حتي جرأت تهديد او را نداشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از كسانيكه مي گويند ملت ايران خوار شده است تأكيد كردند: آثار عزت اين ملت بزرگ در مسائل مختلف جهاني نمايان است و حرف كسانيكه مي گويند ملت ايران به علت پايبندي به اصول خود، از چشم دنيا افتاده است ابداً قابل قبول نيست.

ايشان در همين زمينه افزودند: دشمنان مداخله گر و زورگوي جمهوري اسلامي كه جبهه متحدي در مقابل ملت تشكيل داده اند با تبليغات وسيع سعي مي كنند حقارت ملت ايران را القا كنند اما واقعيت اين است كه احترام به ملت بزرگ ايران و امام راحل عظيم الشأن در اعماق دل دشمنان نظام نيز رسوخ كرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي جدا شدن از مردم، دوري از ارزشهاي اسلامي و فراموشي خط مبارك امام را خطري بزرگ براي كشور دانستند و افزودند: بايد با حفظ استخوان بندي مستحكم نظام كه يادگار امام عزيزمان است و با تكيه بر همت مردم به ويژه جوانان، راه خود را تا پيروزي نهايي ادامه دهيم.

ايشان در بخش پاياني سخنانشان به بيان 4 نكته مهم درباره انتخابات حساس و سرنوشت ساز رياست جمهوري 22 خرداد پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامي در اولين نكته، با اشاره به تلاش چند ماهه رسانه هاي بيگانه براي مخدوش جلوه دادن انتخابات رياست جمهوري افزودند: دشمنان ملت، گاه انتخابات ايران را انتصابات مي خوانند و گاه مي گويند رقابت نامزدها بازي كنترل شده درون حكومت است و انتخابات حتماً با تقلب همراه خواهد بود كه البته هدف همه اين تلاشها، ضربه زدن به مردم سالاري ديني و جلوگيري از مشاركت قوي مردم در انتخابات است.

حضرت آيت الله خامنه اي ملت ايران را ملتي عزيز، باهوش، بيدار و آزموده شده خواندند و افزودند: دشمن درصدد است با القاي نااميدي در مردم، نظام را از پشتوانه مستحكم خود يعني آراي مردمي محروم كند و با كمال تأسف در داخل نيز افرادي از روي غفلت همان حرفهاي دشمن را تكرار و عملاً به تحقق اهداف دشمن كمك مي كنند كه بايد به حال آنها حقيقتاً تأسف خورد.

ايشان تعيين مسئولان مختلف نظام را از افتخارات ملت ايران دانستند و تأكيد كردند: بيگانگان درصددند اين افتخار و سرافرازي را از ملت بگيرند اما هركس به استحكام نظام و به اسلام و ملت ايران علاقمند است عقلاً و شرعاً بر او واجب است كه در انتخابات شركت كند.

حضرت آيت الله خامنه اي در دومين نكته مهم سخنان خود در بحث انتخابات، حضور نامزدهاي گوناگون با سلايق و شيوه هاي مختلف كاري و نيز طرفداري گروههاي مختلف مردم از اين نامزدها را جزو افتخارات نظام خواندند اما هشدار دادند همه، از جمله طرفدار سرسخت و متعصب نامزدها، مراقب باشند كه اين علاقمندي، به اصطكاك و اغتشاش منجر نشود و دشمن از ايمان و آرمان آنها سوء استفاده نكند.

حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه به حضور برخي جوانان علاقمند به نامزدها در خيابانها اشاره كردند و افزودند: در اين مورد حرفي نمي‌زنم اما مبادا اين مسئله به مجادله و درگيري و اغتشاش بيانجامد كه اگر كسي اصرار به اين مسئله داشته باشد حتماً يا خائن است يا بسيار غافل.

سومين نكته انتخاباتي سخنان رهبر انقلاب اسلامي در اجتماع عظيم مردم، متوجه نامزدهاي محترم انتخاباتي بود.

ايشان چهار نامزد انتخاباتي رياست جمهوري را به مراقبت كامل براي جلوگيري از بروز دشمني و كينه توصيه مؤكد كردند و افزودند: صحيح و مورد پسند نيست كه يك نامزد در سخنراني در جمع مردم و يا نطق‌هاي تلويزيوني، براي اثبات خود، به نفي نامزد ديگر متوسل شود.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: بنده با مناظره و گفتگو و انتقاد مخالفتي ندارم ولي همه سعي كنند كه در چارچوبهاي درست شرعي و ديني انجام شود، مردم بيدارند، مي فهمند و مي دانند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اختلاف نظر در مسائل گوناگون طبيعي است اما نامزدها و هوادارانشان در سخنراني ها و اجتماعات بگونه اي عمل كنند كه كارها با برادري و مهرباني و بدون اشكال پيش برود.

حضرت آيت الله خامنه اي در آخرين نكته بخش انتخاباتي سخنانشان بار ديگر خاطرنشان كردند: بنده يك رأي بيشتر ندارم كه كسي آن را نمي داند ضمن اينكه به هيچ كس نمي گويم كه به چه نامزدي رأي بدهد يا ندهد چرا كه اين مسئله به خود مردم مربوط و متعلق به ملت است.

رهبر انقلاب اسلامي در جمع بندي سخنانشان تأكيد كردند: آنچه من از مردم مي خواهم اين است كه همه با "تمام قوا، توان و نشاط " در 22 خرداد پاي صندوقهاي رأي بروند.


نوشته شده در   جمعه 15 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode