ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 آذر 1390     |     کد : 29118

لزوم رعایت موازین شرعی در عزاداری‌های حسینی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار رعایت موازین شرعی و جلوگیری از بدعت‌گذاری در عزاداری ایام محرم شد.

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار رعایت موازین شرعی و جلوگیری از بدعت‌گذاری در عزاداری ایام محرم شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز ، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: مکتب امام حسین (ع) سرشار از آموزه‌های متعالی و درس‌های عزت و ایثار و امر به معروف و نهی از منکر است که باید همگی بر آن عامل باشیم.
وی اضافه کرد: امام راحل (ره) محرم و صفر را عامل حیات اسلام دانسته‌اند از این رو باید با تاسی از آموزه‌های حیات بخش این ایام بقای ایمان در قلوب مومنان تضمین شود که محوری‌ترین آنها اقامه نماز است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر بیان فلسفه قیام حسینی در مراسم عزاداری گفت: این عزاداری‌ها باید از برخی پیرایه‌ها نظیر مراسم تشت‌گذاری، گهواره گردانی، علم‌بندی و قمه‌زنی دور باشد تا عزت این قیام و به تبع ان شیعیان حفظ شود.
شبستری رفع خرافه‌ها از عزای امام حسین (ع) را خواست رهبر معظم انقلاب دانست و تلاش هیئات حسینی برای رفع این خرافه‌ها را خواستار شد.
شبستری با تأکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) برای برپایی فریضه نماز بود، افزود: امام حسین (ع) شهید راه نماز بوده و هیئت‌های حسینی باید به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) در ظهر عاشورا، نماز جماعت را در ظهر عاشورا اقامه کنند.
وی در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات هیئت‌های حسینی، خواستار عزاداری توأم با معرفت و بصیرت شد.
حجت الاسلام رسول ملایی مسئول ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا نیز در تشریح برنامه‌های این ایام گفت: پخش عزاداری تاسوعای حسینی از شبکه استانی و یکی از شبکه‌های سراسری کشور، پرچم‌بندی حدفاصل چهار راه نصف راه تا آبرسان، برگزاری مراسم ویژه خواهران در تاسوعای حسینی در محل مصلای امام خمینی (ره) و برگزاری عزاداری روز عاشورا و اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا به امامت امام جمعه تبریز از جمله این برنامه‌ها است.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode