ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1388     |     کد : 2902

اشتراك فطرت مشهور و مستور در تمايل به كمال

فطرت انسان، خواه مشهور يا مستور و خواه مكشوف يا محجوب، جز بينش جمالْ ديدي ...

فطرت انسان، خواه مشهور يا مستور و خواه مكشوف يا محجوب، جز بينش جمالْ ديدي ديگر ندارد و غير از تمايل به كمال، منش ديگر ندارد؛ يعني فطرت محجوب، همان را مي‏طلبد كه فطرت مكشوف مي‏خواهد؛ ليكن خواستن يكي مشهود است و خواهش ديگري، محجوب و مدسوس و مستور است و هرگز فطرت محجوب، شرّ يا داعي به آن نيست.

آري حجاب فطرت و ساتر گوهر انسانيت، به سمت شرّ مي‏گرود و فراخوانِ مقالِ گناه و مقالتِ تباهي است و گردهمايي با اشرار و ابليسان را در سر مي‏پروراند و همايش چالشگران بهيميت، سبعيت و شيطنت را مي‏آرايد و سمينار اضلال، اغوا، تمنيه، تزيين، تسويل و ديگر آرمانهاي اهريمن بيرون و نفس مسوّله و امّاره درون را بزم آرايي مي‏كند.

بر اين اساس، بايد ميان حاجب و محجوب فرق نهاد، زيرا فطرت هرچند محجوب باشد، باز منادي توحيد و مدافع وحي و نبوّت و مبلّغ معاد و سرانجام، ناشر پرچم اسلام و خطوط كلّي و اصيل دين است كه ره‏آورد پيام‏آوران الهي است.

تفسير انسان به انسان، ص179

 


نوشته شده در   سه شنبه 12 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode