ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1388     |     کد : 2894

رهبر انقلاب در ديدار اعضاي ستاد برگزاري سالگرد ارتحال امام:امام بدون كوچكترين احساس حقارت، در مقابل گردنكشان جهان مي ايستاد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، امام خميني (ره) را نماد حقيقي استقلال و عزت ملي برشمردند و افزودند: پروردگار حكيم، آن بنده صالح خود را به گونه‌اي آفريده و پرورش داده بود كه بدون كوچكترين احساس حقارت، در مقابل هجوم گردنكشان سياسي جهان مي ايستاد...

به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز دوشنبه در ديدار اعضاي ستاد برگزاري مراسم بيستمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره)، امام راحل عظيم الشأن را نماد "اسلام " و رمز "استقلال، عزت و وحدت " ملي خواندند و تأكيد كردند: اين مواريث گرانقدر امام را بايد با همه وجود حفظ كرد و ياد امام را به عنوان موهبتي الهي، همواره زنده نگه داشت.

ايشان تجلي و درك ابعاد جديدي از شخصيت امام را با وجود گذشت سالها از رحلت آن بزرگوار، نشانه ظرفيت عظيم امام راحل دانستند و افزودند: معمار كبير انقلاب اسلامي، از چنان اهليت، شايستگي و ظرفيتي برخوردار بود كه پروردگار متعال، رحمت و اراده خود را از طريق او متجلي ساخت و امام را مهمترين وسيله تحقق معجزه عظيم الهي يعني پيروزي انقلاب اسلامي قرار داد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در تبيين ابعاد وجودي امام خميني به عنوان مظهر و رمز اتحاد ملي مردم ايران، خاطرنشان كردند: امام بزرگوار ما، كانون درخشان وحدت "قلبي، روحي و عملي " ملت بود و حتي مخالفانش، در دل به او احترام مي گذاشتند و عظمت امام را تصديق و تحسين مي كردند.

رهبر انقلاب اسلامي "اتكا، افتخار و اعتزاز امام به اسلام ناب " را رمز تبديل آن بزرگوار به "نماد اسلام " در ايران و جهان اسلام برشمردند و افزودند: با گذشت 20 سال از رحلت آن عزيز، ملت ايران و ملتهاي مسلمان، همچنان امام را نماد اسلام مي دانند و اين حقيقتي انكارناپذير است.

ايشان علاقه عميق و قلبي ملت ايران به امام را باعث غلبه مستمر گفتمان امام بر گفتمانهاي ديگر دانستند و خاطرنشان كردند: فضاي عمومي جامعه، سرشار ياد تعالي بخش و نشاط آفرين امام است و همه جريانهاي سياسي، حتي كسانيكه از لحاظ فكري، همه مباني و زيرساختهاي نظري امام را قبول ندارند، خود را پيرو و طرفدار امام معرفي مي كنند چرا كه مي دانند براي توده هاي عظيم ملت كه نظام متكي بر آراي آنهاست، طرفداري از امام يك ارزش محسوب مي شود و اين واقعيتي كاملاً تأمل برانگيز است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، اصول ثابت و مستحكم امام خميني (ره) را كه از متن اسلام، استخراج شده است، رمز حمايت ملتها و روشنفكران جهان اسلام از امام خواندند و خاطرنشان كردند: امام بزرگوار، بدون كوچكترين رودربايستي با ديگران و بي اعتنا به اصطلاحات و مفاهيم روشنفكري شرق و غرب، اسلام ناب را به صراحت بيان و به آن اعتزاز و افتخار مي كرد و ملتها و روشنفكران سراسر جهان اسلام نيز به همين علت جذب آن شخصيت عظيم الهي شده اند.

رهبر انقلاب اسلامي، امام خميني (رض) را، نماد حقيقي استقلال و عزت ملي برشمردند و افزودند: پروردگار حكيم، آن بنده صالح خود را به گونه‌اي آفريده و پرورش داده بود كه بدون كوچكترين احساس حقارت، در مقابل هجوم گردنكشان سياسي جهان مي ايستاد و در مقابل سيل تهمت هايي كه اصول او را ارتجاعي و بنيادگرايي مي خواندند با افتخار و عزت كامل، از اسلام ناب دفاع مي كرد و به همين دليل به نماد حقيقي عزت ملي مردم ايران تبديل شد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، با اشاره به تلاش صدساله دشمنان براي القاي احساس حقارت در ملت ايران خاطرنشان كردند: امام با نفس عيسوي خود، اين ملت را در مقابل زورگويان جهاني، به ملتي سربلند و سرافراز مبدل ساخت و ملت قدرشناس ايران، با درك عميق اين واقعيت آن عزيز سفر كرده را نماد و رمز استقلال ملي خود مي داند.

حضرت آيت الله خامنه اي، متحد شدن اقوام مختلف ايراني، پيروان مذاهب گوناگون و جناحها و جريانهاي سياسي را حول محور امام، جلوه اي از ظرفيت وحدت بخش امام راحل برشمردند و تأكيد كردند: عده اي در تلاشند اين اتحاد پربركت ملي را برهم زنند به همين علت، همين كه در جايي، وحدت ملي متجلي مي شود تلاش مي كنند در جايي ديگر، با تحريك آدمهاي سطحي و مديريت پشت صحنه برخي عناصر، وحدت ملي را خدشه دار كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به شرارتي كه باعث فاجعه آفريني در زاهدان شد، افزودند: پس از آن دشمنان سعي مي كردند اوضاع را به هم بريزند اما همه بايد با هوشياري اجازه ندهند كه آرزوهاي مخالفان استقلال و پيشرفت كشور محقق شود كه البته مردم به فضل الهي هوشيارند و براساس فهم ويژه خود عمل مي كنند.

ايشان، آحاد ملت را اعم از شيعه و سني، اقوام مختلف و جريانهاي گوناگون سياسي و اجتماعي به حفظ و تحكيم وحدت ملي به عنوان ميراث گرانقدر امام فراخواندند و تأكيد كردند: در همه مسائل از جمله انتخابات، بايد بر مباني مشترك از جمله قانون اساسي تكيه كرد و با حفظ احترام يكديگر و نگه داشتن حرمت اصول و مباني اجازه نداد برخي اختلاف نظرهاي طبيعي، به زمينه اي براي خدشه به اتحاد ملي تبديل شود.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با تشكر صميمانه از زحمات دست اندركاران ستاد برگزاري مراسم سالگرد ارتحال امام به ويژه آقاي محمدعلي انصاري رئيس اين ستاد، خاطرنشان كردند: آحاد مردم قدرشناس ايران به مراسم 14 خرداد احساس دلبستگي دارند و به گونه اي عمل شود كه حضور مردم در اين مراسم، سهل تر و راحت تر باشد.

در ابتداي اين ديدار آقاي محمدعلي انصاري رئيس ستاد برگزاري بيستمين سالگرد ارتحال امام خميني در گزارشي از نحوه برگزاري اين مراسم گفت: با توجه به در پيش بودن دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، محور اصلي برنامه هاي فرهنگي امسال، تبيين اهميت حضور مردم در صحنه سياسي كشور از ديدگاه امام خميني است ضمن آنكه اصلاح الگوي مصرف در سيره امام نيز استخراج و بصورت گسترده در اختيار مردم قرار داده خواهد شد.

آقاي انصاري افزود: با همكاري بسيار خوب و شايسته همه دستگاههاي اجرايي و دولتي، مراسم بيستمين سالگرد ارتحال امام خميني، به مراسم باشكوهي براي تجلي وحدت همه وفاداران امام و بيعت با آرمانها امام خميني و خلف شايسته او رهبر انقلاب اسلامي تبديل خواهد شد.

 


نوشته شده در   سه شنبه 12 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode