ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 2 آذر 1390     |     کد : 28741

مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینى(ره)

امام خمینی(ره): بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند .

امام خمینی(ره): بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند .
خبرگزاری فارس: حضرت امام خمینی(ره) می فرمودند: باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته‏هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.
به گزارش خبرگزاری فارس، فرازهایی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) درباره بسیج و بسیجیان به شرح ذیل است:

بسیجیان جهان اسلام باید در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند


بسیج؛ لشکر مخلص خدا
تشکیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران، یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالى بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد.
بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه‏هاى آن بوى بهار وصل و طراوات یقین حدیث عشق مى‏دهد. بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامى است که پیروانش بر گلدسته‏هاى رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‏اند.
بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است که تربیت‏یافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بى‏نشانى گرفته‏اند. بسیج، لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‏اند.(1)
بسیج؛ مصداق کامل خلوص و ایثار
در حوادث گوناگونِ پس از پیروزى انقلاب خصوصاً جنگ، نهادها و گروه‏هاى فراوانى بودند که با ایثار و خلوص و فداکارى و شهادت‏طلبى، کشور و انقلاب را بیمه کردند، ولى حقیقتا اگر بخواهیم مصداق کاملى از ایثار و خلوص و فداکارى و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسى سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود؟!(2)
بسیج؛ پشتوانه حقیقى انقلاب اسلامى‏
رحمت و برکات خداوند بزرگ بر بسیج مستضعفان که به‏حق، پشتوانه انقلاب اسلامى است.(3) من تا آخر پشتیبان ارتش و سپاه و بسیج خواهم بود و تضعیف آنان را حرام مى‏دانم.(4)
افتخارم این است که خود بسیجى‏ام‏
من همواره به خلوص و صفاى بسیجیان غبطه مى‏خورم و از خدا مى‏خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجى‏ام.(5)
مستقل و بدون آمریکا؛ با پشتوانه بسیج‏
مسؤولین تنها با پشتوانه شما است که مى‏توانند به تمامى تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا مى‏شود به زندگى مسالمت‏آمیز توأم با صلح و آزادى رسید. حضور شما در صحنه‏ها موجب مى‏شود که ریشه ضدانقلاب در تمامى ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.(6)
تفکر بسیجى باید بر کشور طنین‏انداز شود
من مجددا به همه ملت بزرگوار ایران و مسؤولین عرض مى‏کنم: چه در جنگ و چه در صلح، بزرگترین ساده‏اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران، خصوصا آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته‏اند. لحظه‏اى نباید از کید دشمنان غافل بمانیم، در نهاد و سرشت آمریکا، کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى(ص) موج مى‏زند. باید براى شکستن امواج توفان‏ها و فتنه‏ها و جلوگیرى از سیل آفت‏ها، به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتى که در خط اسلام ناب محمدى(ص) و مخالف با استکبار و پول‏پرستى و تحجرگرایى و مقدس‏نمایى است، باید همه افرادش بسیجى باشند و فنون نظامى و دفاعى لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر، ملتى سربلند و جاوید است که اکثریت آن، آمادگى لازم رزمى را داشته باشد.
خلاصه کلام (آن‏که) اگر بر کشورى نداى دلنشین تفکر بسیجى طنین اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم.(7)
یکى از ضرورى‏ترین تشکل‏ها
بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان‏خاطر به کار خود ادامه دهد. امروز یکى از ضرورى‏ترین تشکل‏ها، بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینى و دانشجویان دانشگاه‏ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند. فرزندان بسیجى‏ام در این مراکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقى و نه غربى» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلى بیشتر به اتحاد و یگانگى احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادى آمریکا در آن دو محل حساس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام مى‏پذیرد. مسائل اعتقادى بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمى است. حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوب‏هاى اصیل اسلام ناب محمدى را در اختیار تمامى اعضاى بسیج قرار دهند.(8)


پیامد غفلت از ایجاد ارتش 20 میلیونى‏
من دست یکایک شما پیشگامان رهایى را مى‏بوسم و مى‏دانم که اگر مسؤولین نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت. بار دیگر تاکید مى‏کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونى، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانى را به دنبال خواهد داشت.(9)
تا رسیدن به بسیج 20 میلیونى کوشش کنید
قواى خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامى پیدا کنید و به دوستانتان تعلیم دهید. مملکت اسلامى باید همه‏اش نظامى باشد و تعلیمات نظامى داشته باشد.
در اسلام با این‏که رهان(10)، حرام است، (ولى) براى تیراندازى حرام نیست، براى اسب‏دوانى حرام نیست. سبق و رمایه یکى از مسائل فقه است، براى این‏که براى همه افراد مستحب است که سوارى را یاد بگیرند، (اگرچه) رانندگى را یاد مى‏گیرند. براى همه است که تیراندازى را یاد بگیرند، فنون جنگى را یاد بگیرند. ملت ما جوان‏هاى‏شان باید به همین جهاز، مجهز باشند و علاوه بر جهاز دینى و ایمانى که دارند، به جهازهاى مادى و سلاحى هم مجهز باشند و یاد گرفته باشند. اینطور نباشد که (وقتى) یک تفنگى به دست‏شان آمد، (طریقه کار) با آن (را) ندانند. باید یاد بگیرند و یاد بدهند. (به) جوان‏ها یاد بدهید، همه‏جا باید اینطور شود که مملکتى که بیست میلیون جوان دارد، بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و بیست میلیون ارتشى داشته باشد و یک چنین مملکتى آسیب‏پذیر نیست و الان هم الحمدلله آسیب‏پذیر نیست.(11)
(باید) در تجهیز کلیه آحاد و افراد این کشور، بر اساس اصول و فرمول خاصِ دفاعِ همه‏جانبه و تا رسیدن به تشکل واقعى و حقیقى بسیج و ارتش بیست میلیونى کوشش نمود.(12)
قرن شکست ابرقدرتها با الگوگیرى مستضعفین‏
من امیدوارم که این بسیج عمومى اسلامى، الگو براى تمام مستضعفین جهان و ملتهاى مسلمان عالم باشد و قرن پانزدهم، قرن شکستن بتهاى بزرگ و جایگزینى اسلام و توحید به جاى شرک و زندقه و عدل و داد به جاى ستمگرى و بیدادگرى و قرن انسانهاى متعهد به جاى آدمخواران بى‏فرهنگ باشد.(13)
بسیجیان جهان! حکومت بزرگ اسلامى‏
باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته‏هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلى نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب مى‏توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامى در جهان نیازمند فداکارى‏هاى شما است.(14)

1) صحیفه امام، ج 21، ص 194
2) صحیفه امام، ج 21، ص 194
3) صحیفه امام، ج 15، ص 386
4) صحیفه امام، ج 21، ص 357
5) صحیفه امام، ج 21، ص 194
6) صحیفه امام، ج 21، صص 195 - 196
7) صحیفه امام، ج 21، صص 194 - 195
8) صحیفه امام، ج 21، ص 195
9) صحیفه امام، ج 21، ص 196
10) یعنى یک چیزى را براى چیزى بگذارند که نظیر قماربازى مى‏شود.
11) صحیفه امام، ج 11، صص 121 - 122
12) صحیفه امام، ج 21، ص 135
13) صحیفه امام، ج 12، ص 160
14) صحیفه امام، ج 21، ص 195 


نوشته شده در   چهارشنبه 2 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode