ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 آبان 1390     |     کد : 28304

مرمت خانه صاحب اثر جاودانه الغدیر آغاز می‌شود

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی گفت: همزمان با دهه ولایت و اعیاد قربان تا غدیر، مرمت و بازسازی خانه علامه امینی صاحب اثر جاودانه الغدیر آغاز می‌شود.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی گفت: همزمان با دهه ولایت و اعیاد قربان تا غدیر، مرمت و بازسازی خانه علامه امینی صاحب اثر جاودانه الغدیر آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: خانه علامه امینی در روستای سردهای شهرستان سراب واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: خرید خانه این اندیشمند اسلامی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری کشورمان به آذربایجان‌شرقی است.
محمدی تصریح کرد: به همین منظور این خانه از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تملک شده و با اجرای عملیات مرمتی و بازسازی به زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی یادآور شد: برای بازسازی این خانه 500 میلیون ریال اعتبار اولیه اختصاص یافته، ضمن آنکه سال گذشته این خانه به مبلغ 700 میلیون ریال از مالک خصوصی آن خریداری و به تملک میراث فرهنگی درآمده است.
محمدی تاکید کرد: علامه امینی با اثر معروف خود به نام "الغدیر" به احیا کننده ولایت معروف شده و یکی از مفاخر جهان تشیع به شمار می‌آید.
عبدالحسین امینی ملقب به علامه امینی در سال ۱۳۲۰ هجری قمری در روستای "سرداها" از توابع سراب واقع در آذربایجان‌شرقی متولد شد، تحصیلات مقدماتی را در تبریز گذراند و در جوانی به نجف رفت و پس از گذراندن مرحله‌ای از تحصیل دوباره به تبریز بازگشت.
علامه امینی در تاریخ ۲۸ ربیع الثانی ۱۳۹۰ هجری قمری مصادف با ۱۲ تیر ۱۳۴۹ شمسی در تهران وفات و در نجف به خاک سپرده شد.


نوشته شده در   دوشنبه 23 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode