ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 مهر 1390     |     کد : 27006

رهبر معظم انقلاب: ملت متحد ايران به هيچ‌كس باج نمي‌دهد

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششمين روز از سفر به استان كرمانشاه، در اجتماع پر شور مردم خونگرم منطقه پاوه و اورامانات، تفرقه‌افكني ميان شيعه و سني را ابزار هميشگي دشمنان اسلام خواندند ...

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششمين روز از سفر به استان كرمانشاه، در اجتماع پر شور مردم خونگرم منطقه پاوه و اورامانات، تفرقه‌افكني ميان شيعه و سني را ابزار هميشگي دشمنان اسلام خواندند و تأكيد كردند: «ملت يكپارچه و متحد ايران، پايبندي به اسلام و آرمان‌هاي انقلاب را با عقلانيت، پيشرفت علمي و اقتصادي و حضور در صحنه‌هاي مختلف سياسي اجتماعي» در هم مي‌آميزد و شاخصي هدايت بخش براي حركت عظيم ملت‌هاي منطقه بوجود مي‌آورد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقا‌م معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با مردم عزيز پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجاني، به تحسين استقامت و هوشياري مردم سني و شيعه اين منطقه در مقابله با ضدانقلاب تجزيه طلب در ماه‌هاي اول پيروزي انقلاب پرداختند.

ايشان با ذكر خاطراتي از حضور مكرر خود در منطقه پاوه و اورامانات افزودند: با وجود همه تلاش‌ها و تهديدات ضدانقلاب، مردم پاوه با حضور بسيار پرشور در رفراندوم تعيين نوع حكومت در فروردين‌58 و پس از آن با دليري و سرافرازي در سال‌هاي دفاع مقدس، برجستگي و پيشتازي خاصي را در تاريخ مقاومت ملت ايران، از آن خود كرده‌اند.

ايشان حفظ هويت «ايراني ـ اسلامي» ملت ايران را مساله‌اي بسيار مهم دانستند و خاطر نشان كردند: به بركت پيروزي انقلاب اسلامي و حضور و دخالت مستمر مردم در مسائل اساسي كشور، امروز دنيا، ملت ايران را به «مسلماني همراه با آگاهي و بصيرت» و «پيشگامي و پيشرفت در ميدان‌هاي مختلف» مي‌شناسد و ملت ايران با تكيه بر همين هويت جمعي، مي‌تواند در دوران حساس بيداري اسلامي، نقش‌آفريني موثري كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اين‌كه ملت ايران و نظام اسلامي ادعايي براي رهبري ملت‌هاي منطقه ندارند، افزودند: هر ملتي با تكيه بر «استعدادها، توانايي‌ها و شخصيت خود»، راه مورد نظرش را انتخاب مي‌كنداما ترديدي نيست كه ملت‌هاي منطقه، به علت بروز قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي ملت ايران در 32 سال اخير، نگاه خاصي به اين ملت بزرگ دارند.

رهبر انقلاب اسلامي، نگاه مشتاق ملت‌هاي منطقه به مردم ايران را فرصت مناسبي براي تأثيرگذاري بيشتر در افكار عمومي جهان اسلام دانستند و افزودند: مردم بزرگ و فهيم ايران مي‌توانند در ذهن ملت‌ها، به معيار و نشانه اعتبار تبديل شوند كه اين مهم، هم به سود ملت ايران و هم به سود ملت‌هاي منطقه است و ان‌شاءالله در تشكيل امت متحد اسلامي نيز، موثر خواهد بود.

ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني خط استراتژيك بيگانگان است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري درك دشمن از ظرفيت الگوسازي ملت ايران، خاطرنشان كردند: هدف اصلي تلاش‌هاي تفرقه‌افكنانه دشمنان اسلام و ايران، جلوگيري از شكل‌گيري الگوي موفق جمهوري اسلامي در چشم ملت‌هاست.

ايشان، ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني را چه در سطح جهان اسلام و چه در داخل ايران، خط استراتژيك بيگانگان خواندند و تأكيد كردند: ما مسلمانان شيعه و سني، از موارد اشتراك عميق و گسترده ديني و عقيدتي برخوردار و منافع عيني مشتركي داريم اما دشمن با نفي و كمرنگ كردن اين اشتراكات راهگشا، مي‌خواهد اهداف شوم سلطه‌طلبانه خود را محقق كند.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين عمق ايستادگي جمهوري اسلامي درمقابله با توطئه تفرقه شيعه و سني خاطرنشان كردند: بزرگان نهضت اسلامي، از سال‌ها قبل از پيروزي انقلاب، فكر عميق وحدت مذاهب مختلف اسلامي را به جد پيگيري مي‌كردند و بعد از تشكيل نظام اسلامي نيز هيچ كشوري مانند ايران، اينگونه مهربان و با صفا، به ياري برادران فلسطيني كه اصولا اهل سنت هستند، نپرداخته است.

ايران،‌ جاي اختلاف‌افكني نيست

ايشان وحدت، اخلاص و همدلي شيعه و سني در ايران را مشت محكمي بر دهان توطئه‌گران خواندند و تأكيد كردند: ادامه همين برادري و صفا، به دشمن مي‌فهماند كه ايران عزيز ما، جاي اختلاف‌افكني نيست و «ملت متحد ايران و مسوولان نظام»، همچون گذشته، در آينده نيز به هيچ كس باج نمي‌دهند و در مقابل هيچ فشاري حتي يك قدم عقب‌نشيني نمي‌كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مقاومت مستمر و آگاهانه را تنها راه ناكام گذاشتن دشمنان خبيث «اسلام و امت اسلامي» دانستند و خطاب به ملت‌هاي مسلمان تأكيد كردند: همچون ملت ايران، مستحكم و استوار در مقابل دشمن بايستيد چرا كه در غير اين‌صورت، گستاخ‌تر مي‌شود و پس از جدا كردن شيعه و سني، حتماً به تفرقه‌افكني در ميان شاخه‌هاي مختلف اهل سنت خواهد پرداخت.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، «دينداري و پايبندي به مباني شريعت را همراه با آگاهي و روشنفكري»، 2 خصوصيت بارز مردم منطقه پاوه برشمردند و با تجليل از نقش مهم ماموستا قادري امام جمعه پاوه در اين زمينه افزودند: روحانيوني كه اين گونه اهل اقدام، مجاهدت، بصيرت و روشنفكري هستند، همچون چراغ هدايت به ياري مردم مي‌شتابند و دشمنان «اسلام و ايران عزيز» بيش از همه با اين روحانيون دشمني مي‌كنند.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به مشكلات مردم استان كرمانشاه از جمله بيكاري ابراز اميدواري كردند: با تصميماتي كه مسوولان اجرايي كشور مي‌گيرند بخش مهمي از اين مشكلات حل شود.

رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از شهيدان بزرگوار چمران، كشوري، شيرودي و كاظمي و ديگر شهيدان سرافرازي كه در منطقه پاوه و اورامانات حماسه‌آفريني كردند، افزودند: ملت ايران، مقاومت و بصيرت را از نسلي به نسلي ديگر منتقل كرده و همين پايداري پر شكوه، در بيداري رو به گسترش اسلامي، اثر آفرين بوده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بار ديگر از ايستادگي مردم مناطق مختلف استان كرمانشاه از جمله مردم سرپل‌ذهاب، تجليل و ابراز اميدواري كردند همچنان كه اين پايداري در تربيت نسل جوان منطقه تاثيرگذار بوده در توسعه و پيشرفت استان نيز موثر بيفتد.

در ابتداي اين ديدار ماموستا ملا قادر قادري امام جمعه پاوه، در سخناني به تشريح سابقه اسلامي و انقلابي مردم پاوه و منطقه اورامانات پرداخت و گفت: اين منطقه با تقديم 3100 شهيد و جانباز و 100 آزاده در مبارزه با ضدانقلاب و دشمن بعثي، كارنامه درخشاني در پيروي از امام خميني (ره) دارد و اكنون نيز دفاع از ولايت‌فقيه را وظيفه خود مي‌داند.

ماموستا ملا قادري با اشاره به وحدت و بصيرت حاكم بر مردم منطقه، گفت: اميدواريم با توجه بيشتر مسوولان اجرايي مشكل اشتغال جوانان با استعداد اين منطقه مرتفع شود.


نوشته شده در   سه شنبه 26 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode