ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 مهر 1390     |     کد : 26880

تهاجم به ايران پرهزينه است

تكرار شيوه‌هاي ابلهانه و بي‌خاصيت سياستگذاران درمانده و پريشان غرب براي ايران‌هراسي باز هم نتيجه نخواهد داشت .

رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترك يگان‌هاي نظامي و انتظامي استان كرمانشاه:
تهاجم به ايران پرهزينه است
تكرار شيوه‌هاي ابلهانه و بي‌خاصيت سياستگذاران درمانده و پريشان غرب براي ايران‌هراسي باز هم نتيجه نخواهد داشت .
حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب چهارشنبه شب در ديدار علماء، فضلاء، روحانيون و طلاب شيعه و اهل تسنن استان كرمانشاه، با اشاره به موج سوم گرايش به اسلام بعد از حركت‌هاي اخير منطقه و جنبش ضد سرمايه داري در غرب، وظيفه روحانيت را مضاعف دانستند و تأكيد كردند: امروز كه سخن جمهوري اسلامي مبني بر بي نتيجه بودن نظام ماركسيستي تحقق يافته و در مورد نظام سرمايه داري نيز در حال تحقق است، علماء و روحانيون بايد با استفاده از مباني مستحكم عقلي و متناسب با نيازهاي روز، معارف منطقي و ريشه دار اسلام را براي مشتاقاني كه در سراسر دنيا، در حال افزايش است، ارائه كنند.

رهبر معظم انقلاب روحانيون را به كسب آمادگي‌هاي معنوي و علمي براي ورود به عرصه‌هاي جديد و سخت توصيه كردند و افزودند: نبايد از دشواري‌هاي كار بهراسيد، بلكه همواره بايد به سراغ كارهايي رفت كه به ظاهر محال و نشدني است.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه اي، پيروزي انقلاب اسلامي ايران و همچنين پيروزي بزرگترين انقلاب دوره كنوني در مصر را از اتفاقات به ظاهر محال دانستند و افزودند: روحانيت در تبليغ دين و انجام وظيفه بايد اهداف بزرگ را مد نظر قرار دهد.

ايشان كسب آمادگي براي مقابله با شيوه‌هاي تهاجم مخالفان دين اسلام را از جمله ضروريات ورود به عرصه اهداف بزرگ خواندند و تأكيد كردند: امروز مخالفان از سخت افزارها و نرم افزارهاي مدرن براي تهاجم به اسلام و ايجاد شبهه افكني در ميان جوانان استفاده مي‌كنند كه بايد براي مقابله با آنها، از شيوه‌ها و روش‌هاي متناسب با نيازهاي نسل جوان استفاده كرد.

رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر اينكه ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني يكي از روش‌ها براي تضعيف اسلام است، افزودند: علماي شيعه و اهل سنت بايد به شدت مراقب توطئه‌ها باشند و با برگزاري جلسات مشترك و همكاري با يكديگر راه‌هاي مقابله با طراحي‌هاي مخالفان را بيابند.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي مقابله با تكفيري‌ها را يكي از وظايف علماي شيعه و اهل سنت برشمردند و با اشاره به وظيفه مهم روحانيت براي تبليغ خاطر نشان كردند: بهترين روش براي تبليغ شناخت مخاطب و آماده كردن مطالب مورد نياز او، با زبان روز است.



حضور روحانيون در مسائل اجتماعي

ايشان با تأكيد بر لزوم ارائه مستدل و منطقي معارف اسلامي به منظور تأثيرگذاري در لايه‌هاي عميق ذهن مخاطب افزودند: يكي ديگر از وظايف روحانيون، حضور در مسائل اجتماعي است كه بايد همراه با اخلاق، نصيحت و ارائه طريق باشد.

رهبر معظم انقلاب با تقسيم‌بندي امواج گرايش به اسلام در دنيا به سه مقطع،خاطر نشان كردند: موج اول گرايش به اسلام، همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شد و موج دوم نيز بعد از شكست نظام ماركسيستي شكل گرفت.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي حركت‌هاي مردمي اخير در منطقه و مأيوس شدن مردم غرب از نظام سرمايه داري را موج سوم گرايش به اسلام دانستند و تأكيد كردند: در چنين شرايط حساس و سرنوشت‌سازي، روحانيت اسلام، بايد به سلاح معنويت و علم مجهز باشد تا بتواند معارف دين را با استفاده از كتاب و سنت به صورت عقلاني و قابل فهم براي نسل امروز ارائه كند.

رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به علماي ديني بزرگ كرمانشاه و حضور خانوادهاي علمي بزرگ در اين استان، از مقام علمي و معنوي شهيد محراب آيت‌الله اشرفي اصفهاني و برخي علماي بزرگ كرمانشاه تجليل كردند.

در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام و المسلمين علماء نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه با اشاره به سابقه ديني مردم اين استان و حضور علماء و شخصيت‌هاي ديني برجسته در كرمانشاه گفت: در استان كرمانشاه زمينه گسترش مدارس ديني و تربيت علماي بزرگ همچنان وجود دارد كه نيازمند بر طرف شدن برخي مشكلات است.

آيت‌الله ممدوحي نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس خبرگان نيز در سخناني با اشاره به معارف عقلاني و منطقي دين اسلام كه از كتاب و سنت استخراج شده است، گفت: حوزه‌هاي علميه نقش اساسي را در ارائه الگوي مديريتي فقه اسلامي، براساس نيازهاي روز دارند.



ديدار با خانواده‌هاي معظم شهدا، ايثارگران و جانبازان

در دومين روز از سفر رهبر معظم انقلاب به كرمانشاه، صبح پنجشنبه خانواده‌هاي معظم شهداء، ايثارگران و جانبازان در فضايي معطر به عطر شهداء و ياد و خاطره جانفشاني آنان، با حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي ديدار كردند.

رهبر معظم انقلاب در اين مراسم، ديدار با خانواده‌هاي شهداء، ايثارگران و جانبازان را يكي از با عظمت‌ترين ديدارها خواندند و تأكيد كردند: روحيه ايثارگري نجات بخش يك كشور و ملت است و هيچ جامعه‌اي بدون روحيه ايثارگري به عزت و عظمت نخواهد رسيد.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه يكي از ابعاد و جهات روحيه ايثارگرانه، شناخت نياز لحظه و عمل به وظيفه است، افزودند: كيمياي هوشمندي و موقعيت‌‌شناسي شهداء و ايثارگران، نقطه برجسته‌اي است كه به عنوان يك درس بزرگ، همواره مورد نياز كشور است.

ايشان بروز غفلت در جامعه و تشخيص ندادن نياز لحظه را نتيجه استفاده نكردن از ظرفيت عظيم مردم دانستند و خاطرنشان كردند: حصار مستحكم در دفاع از هويت و عزت يك ملت و نجات كشور از توطئه‌ها، در گرو آگاهي مردم و نقش دادن آگاهانه به آنان است.

رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند: نظام جمهوري اسلامي ايران، به معناي مردم سالاري اسلامي است كه لازمه آن نقش آفريني واقعي مردم در همه عرصه‌ها و استفاده غير صوري از ظرفيت مردم است.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با تجليل از صبر و بصيرت خانواده‌هاي شهداء، ايثارگران و جانبازان، خاطرنشان كردند: صبر و بصيرت يگانه عامل رسيدن به قله‌ها است و اگر ملتي داراي اين دو ويژگي ممتاز بود، قطعاً در تشخيص هدف‌ها و مسير رسيدن به اين هدف‌ها دچار ترديد و سردرگمي نخواهد شد.

ايشان با يادآوري نگاه بصير و نافذ امام راحل افزودند: هنگامي كه همه چيز در ظاهر نااميد‌كننده و غير قابل دست يافتني بود، امام بزرگوار (ره) سخن از اميد و پيشرفت و موفقيت مي‌گفتند و در نهايت هم، همه ناباورانه، شاهد تحقق اين سخنان بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به پيچيده‌تر شدن تحوّلات و مسائل، هوشمندي و وظيفه‌شناسيِ بهنگامِ نياز را بسيار ضروري خواندند و تأكيد كردند: به لطف خداوند امروز هوشمندي مردم متعهد، مؤمن و معتقد ايران و پايبندي آنان به آرمان‌ها بسيار زياد است.

در ابتداي اين ديدار، شماري از خانواده‌هاي شهداء و جانبازان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، حماسه‌سرايان و فرزندان شهداء در استان كرمانشاه، مطالب، اشعار و دلنوشته‌هايي را در خصوص دوران دفاع مقدس و مقام شهداء قرائت كردند.

زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين ديدار گزارشي از شهداء، جانبازان و آزادگان استان كرمانشاه ارائه كرد.



مراسم مشترك يگان‌هاي نظامي استان كرمانشاه

مراسم مشترك يگان‌هاي نظامي و انتظامي مستقر در استان كرمانشاه عصر پنجشنبه با حضور حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در محل پادگان لشكر 81 زرهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

فرمانده معظم كل قوا در ابتداي ورود به پادگان لشكر 81 زرهي ارتش، در محل يادمان شهداء حضور يافتند و با قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند و علوّ درجات آنان را مسئلت كردند.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي سپس از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند.

فرمانده معظم كل قوا در اين مراسم در سخناني با اشاره به اقتدار روز افزون نظام جمهوري اسلامي ايران در سه دهه گذشته تأكيد كردند، امروز ملت ايران، نظام جمهوري اسلامي و نيروهاي مسلح در ميان ملت‌هاي منطقه عزيز و مورد احترام هستند.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي علت اصلي تلاش قدرت‌هاي استكباري براي ايران هراسي و اسلام‌هراسي ‌را عزت و اقتدار روزافزون نظام اسلامي ايران در منطقه دانستند و خاطرنشان كردند: تكرار شيوه‌هاي ابلهانه و بي‌خاصيت سياستگذاران درمانده و پريشان غرب براي ايران هراسي، باز هم نتيجه نخواهد داشت و بار ديگر طعم تلخ شكست را خواهند چشيد.

ايشان افزودند: رژيم مستكبر آمريكا گرفتار مشكلات و باتلاق‌هايي شده كه نتيجه سياستها و عملكرد غلط اين رژيم است.

رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند: راه خلاصي آمريكا از اين باتلاق‌ها همچون باتلاق افغانستان، شيوه‌هاي مادي، نگاه متكبرانه و روحيه تجاوزكارانه نيست بلكه راه حل، روش جمهوري اسلامي ايران يعني منطق، عقل و معنويت است.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي نيروهاي مسلح ايران را داراي امتيازات و ويژگي‌هاي ممتاز دانستند و افزودند: حفظ امنيت به عنوان بستر پيشرفت در همه عرصه‌ها، و ايمان مستحكم براي فدا كردن جان، دو ويژگي برجسته نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.

ايشان با اشاره به شكست رژيم صدام و قدرت‌هاي حامي اين رژيم از جمله شيطان بزرگ آمريكا، در جنگ تحميلي هشت ساله، خاطر نشان كردند:ايستادگي و پيروزي ملت ايران در جنگ تحميلي، به دنيا ثابت كرد كه تهاجم به جمهوري اسلامي ايران پُرهزينه است.

پيش از سخنان فرمانده كل قوا، امير سرتيپ پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به طرح تحول اين نيرو در بخش‌هاي ساختار و سازمان، نيروي انساني، و تجهيزات گفت: مرحله اجرايي طرح تحوّل ساختاري نيروي زميني ارتش آغاز شده و آموزش مستمر كاركنان پايور و وظيفه و مجهز كردن يگان‌ها به تجهيزات پيشرفته بومي در اولويت قرار گرفته است.

سرتيپ دوم منوچهر كاظمي فرمانده قرارگاه منطقه غرب نيروي زميني ارتش نيز گزارشي از آمادگي يگان‌هاي مختلف اين نيرو در منطقه غرب كشور ارائه كرد.

در پايان اين مراسم يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده معظم كل قوا رژه رفتند.



ديدار بسيجيان كرمانشاه با رهبر معظم انقلاب

حضرت آيت‌الله العظمي ‌خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در سومين روز از سفر به استان كرمانشاه صبح جمعه با هزاران نفر از بسيجيان سرافراز و دلاور اين استان ديدار كردند. ديداري كه سرشار از عشق و دلدادگي بسيجي به انقلاب و ولايت بود.‏

رهبر معظم انقلاب در اين ديدار به تبيين خاستگاه بسيج و ويژگي‌هاي منحصر به فرد آن، به عنوان يكي از ابتكارهاي ماندگار و معجزه آساي امام خميني(ره) و همچنين نياز همه عرصه‌هاي كشور به روحيه بسيجي براي ادامه مسير حركت پيشرفت نظام اسلامي و مقابله با چالش‌ها، پرداختند و تأكيد كردند: روحيه بسيجي بايد روز به روز در همه اركان و بخش‌هاي مختلف كشور گسترش و تعميق يابد و ملت ايران به لطف خداوند با همين روحيه بسيجي قله‌هاي اقتدار جهاني را فتح خواهد كرد.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، سپاه را شاخه برومند برآمده از ريشه انقلاب دانستند و در تشريح چگونگي شكل گيري بسيج به عنوان يك حادثه بديع و بي نظير در مجموعه حوادث انقلاب اسلامي افزودند: از آنجا كه لازمه هر نهضت و حركتي، واژه سازي و نهادسازي متناسب با اهداف آن نهضت است، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز، امام بزرگوار (ره) با مطالبه سازماندهي بسيج، عمق و ژرفاي نگاه خود به نياز آينده را نشان دادند.

ايشان با اشاره به آرمان‌هاي بلند نظام اسلامي و ايستادگي اين نظام در مقابل نظام سلطه و استكبار، خاطرنشان كردند: چنين نظامي قطعاً همواره با چالش‌هاي مختلفي مواجه خواهد بود و بر همين اساس امام خميني (ره) بسيج را به عنوان يكي از اركان آمادگي دفاعي دائمي كشور پايه گذاري كردند و در آن زمان فرمودند «اگر كشوري بيست ميليون انسان آماده دفاع داشته باشد، هيچ قدرتي توانايي طمع ورزي به آن را نخواهد داشت و آن كشور شكست ناپذير خواهد بود».‏

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي افزودند: البته اين آمادگي بسيجي به اين معنا نيست كه همه جامعه نظامي شود، بلكه به اين معناست كه همه آماده دفاع و مبارزه هستند و ملتي كه همه آحاد آن براي مبارزه آماده اند، شكست نخواهد خورد و محور چنين ابتكاري امام خميني (ره) بود.‏

رهبر معظم انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه بسيج بيست ميليوني مورد نظر در سال 58، اكنون بسيج ده‌ها ميليوني مورد نظر است، افزودند: البته مسائل نظامي و دفاعي فقط يك بعد بسيج است و ابعاد متنوع ديگري همچون علم، نوآوري و ابتكار را نيز در بر مي‌گيرد.‏

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با اشاره به پيام امام خميني (ره) در سال 67 مبني بر تشكيل بسيج دانشجو و طلبه، آن‌ را نشان دهنده نياز كشور به روحيه بسيجي در حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها دانستند و خاطرنشان كردند: عشق و ايمان و اعتماد به نفس همراه با ابتكار مهمترين ويژگي‌هاي روحيه بسيجي در عرصه‌هاي مختلف است كه هم در بعد دفاعي و هم در بعد سياسي و مديريتي كارايي برجسته‌اي خواهد داشت.‏

ايشان در عرصه دفاعي به ابتكار در فرماندهي، سازماندهي، جنگ آوري و جنگ افزار اشاره كردند و افزودند: در بعد سياسي نيز ابتكار در عرصه گسترده ديپلماسي نيز كه با انواع شيطنت‌ها همراه است، كارآمدي بالايي دارد و لازمه ديپلماسي هوشمند و با ابتكار عمل، روحيه بسيجي است.‏

رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر گسترده بودن دايره روحيه بسيجي خاطرنشان كردند: روحيه بسيجي مي‌تواند شامل عرصه‌هاي مختلفي همچون پيشرفت علمي و علم آموزي بسيجي، توليد ثروت و اقتصاد بسيجي، سياست ورزي بسيجي، مديريت بسيجي و سازماندهي بسيجي باشد.‏

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، گمنامي و اخلاص در كار را از ديگر ويژگي‌هاي برجسته روحيه بسيجي برشمردند وافزودند: روحيه بسيجي با اين مختصات، مي‌تواند در همه عرصه‌هاي كشور بروز و ظهور يابد و البته اين روحيه بسيجي به معناي غافل شدن از بسيج آمادگي دفاعي نيست.‏


ايشان با اشاره به ايستادگي سي و دو ساله ملت ايران و ظهور تدريجي تفكر اسلامي و انقلابي اين ملت در منطقه و توطئه چيني دائمي قدرت‌هاي جهاني، خاطرنشان كردند: تا رسيدن به پيروزي نهايي، قطعاً چالش و مبارزه وجود خواهد داشت، بنابراين نظام اسلامي همواره نيازمند يك نيروي دفاعي توانا، بيدار، مستحكم و آماده به كار است كه همان روحيه بسيجي در عرصه دفاعي است.

رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر اينكه صبر و استقامت و ايمان به وعده پيروزي خداوند، عوامل اصلي پيروزي جبهه حق است، افزودند: روحيه بسيجي در عرصه‌هاي دفاعي، انتظامي، دولتي و ديپلماسي، اين پيروزي را سرعت خواهد بخشيد.‏

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي دفاع از اصول تغيير ناپذير اسلامي را از مهمترين وظايف بسيج دانستند و تأكيد كردند: بسيج نسبت به حركت عمومي انقلاب و نظام اسلامي يك نقش فرادوره‌اي دارد و اگر انحرافي در حركت مستقيم انقلاب و نظام ديده شود، بسيج در مقابل آن خواهد ايستاد.‏



پايبندي به قوانين

ايشان پايبندي به قوانين و ضوابط را از لوازم بسيج و روحيه بسيجي برشمردند و تأكيد كردند: همانگونه كه بسيج و بسيجي بايد قوانين را رعايت كند، از طرف ديگر، اگر قوانين و ضوابط دست و پاگيري مقابل بسيج و گسترش روحيه بسيجي وجود داشته باشد، بايد كساني كه تغيير قوانين به عهده آنان است، اين موانع را برطرف كنند.

رهبر معظم انقلاب، جوانان به ويژه جوانان بسيجي را به تعميق معارف ديني، گسترش تأثيرگذاري در محيط پيراموني و تقويت ارتباط معنوي توصيه كردند و افزودند: پايبندي نسل جوان امروز به اعتقادات و ارزش‌هاي اسلامي بيشتر و عميق‌تر از سال‌هاي اول انقلاب است.‏

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با انتقاد از افرادي كه چشم خود را بر نقاط مثبت و پيشرفت‌ها بسته‌اند و فقط برخي ناهنجاري‌ها را مي‌بينند، خاطرنشان كردند: اين روش غلط است. البته ناهنجاري وجود دارد، اما اگر سير اين ناهنجاري‌ها، به سمت علاج باشد، بايد آن را علامت درست بودن كارها دانست.

ايشان آينده كشور را بر خلاف ميل دشمنان و انسان‌هاي غرض ورز و بدخواه، بسيار روشن ارزيابي و خاطرنشان كردند: حركت انقلاب اسلامي، حركتي موفق بوده است و دليل آن هم تجربه‌هاي عيني و واقعيات موجود و پيشرفت‌هاي برجسته

سي و دو ساله ملت ايران است.‏

رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند: حركت رو به جلو و پيشرفت انقلاب به معناي نبود مشكلات نيست اما اكنون تجربه‌هاي متراكمي در عرصه‌هاي گوناگون وجود دارد كه مي‌تواند الهام بخش مديران بخش‌هاي كلان و بخش‌هاي مختلف ديگر باشد.

در ابتداي اين ديدار، جمعي از ورزشكاران بسيجي سپاه نبي اكرم (ص)، به اجراي ورزش باستاني و پهلواني پرداختند.‏

در اين ديدار، همچنين سردار سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به آمادگي بالاي دفاعي تمام يگان‌هاي سپاه در منطقه غرب كشور گفت: نيم ميليون بسيجي ضمن تعميق معارف ديني خود، دژي مستحكم در برابر تهديدهاي سخت و نرم تشكيل داده اند.‏

سردار سرتيپ دوم عظيمي فرمانده سپاه نبي اكرم(ص) نيز ضمن خيرمقدم به فرمانده معظم كل قوا، گزارشي از آمادگي‌هاي دفاعي اين سپاه ارائه كرد.‏



سفر نمايندگان رهبر معظم انقلاب به شهرستان‌هاي كرمانشاه

نمايندگان رهبر معظم انقلاب كه همراه ايشان به كرمانشاه رفته‌اند، از صبح پنجشنبه سفرهاي خود به شهرستان‌ها و مناطق مختلف اين استان را آغاز كردند.

به گزارش ايرنا، نمايندگان رهبر معظم انقلاب پنجشنبه با سفر به شهرستان‌هاي اسلام‌آباد غرب، قصر شيرين، سرپل ذهاب، دالاهو، هرسين، سنقر و كليايي، صحنه، روانسر و جوانرود ضمن بازديد از اين شهرستان‌ها برنامه‌هاي مختلفي را در دستور كار دارند.

حضور در مزار شهدا، ديدار با خانواده شهدا، سخنراني در جمع مردم و بررسي مشكلات آنها از جمله برنامه‌هاي كاري نمايندگان معظم له در شهرستان‌هاي مختلف استان است.

برگزاري جلسه شوراي اداري در فرمانداري شهرستان‌ها با حضور فرماندار، امام جمعه و ساير مسئولان محلي براي بررسي مشكلات و موانع و رفع آنها از ديگر برنامه‌هاي كاري هيات‌هايي است كه به نمايندگي از سوي مقام معظم رهبري در شهرستان‌ها حضور يافته‌اند.



نوشته شده در   يکشنبه 24 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode