ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 مهر 1390     |     کد : 26158

رهبر معظم انقلاب: هر طرحي كه فلسطين را تجزيه كند مردود است

«همه فلسطين براي همه مردم فلسطين». اين، اصلي‌ترين نكته‌اي بود كه رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در پنجمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين و در تبيين راهبرد امت اسلامي در موضوع فلسطين، بر‌ آن تاكيد كردند.

«همه فلسطين براي همه مردم فلسطين». اين، اصلي‌ترين نكته‌اي بود كه رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در پنجمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين و در تبيين راهبرد امت اسلامي در موضوع فلسطين، بر‌ آن تاكيد كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم‌رهبري، ايشان در جمع رهبران بلندپايه گروه‌هاي مقاومت فلسطين و لبنان، «علما، انديشمندان و متفكران عدالت‌طلب و آزادانديش جهان» و رؤسا و مسوولان پارلماني جهان اسلام با تشريح طرح جمهوري اسلامي در قضيه فلسطين، خاطرنشان كردند: هدف والاي امت اسلامي يعني «آزادسازي همه فلسطين بدون چشم‌پوشي از يك وجب از اين سرزمين اسلامي»، تنها با صبر و تدبير و توكل و «مجاهدت همگاني گروه‌هاي مقاومت و ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي» محقق خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فلسطين را در ميان همه موضوعات مشترك امت اسلامي، مهم‌ترين مساله برشمردند و در تبيين دلايل اين واقعيت افزودند: غصب يك كشور اسلامي و سپردن آن به بيگانگاني كه از كشورهاي مختلف گردآوري شده‌اند، كشتار و جنايت و اهانت مستمر به مسلمانان در اين حادثه بي‌سابقه تاريخي و «تلاش براي تخريب و زوال قبله اول مسلمانان و ديگر مراكز ديني فلسطين» از جمله دلايلي است كه نشان مي‌دهد «فلسطين»، مساله اول جهان اسلام است.

ايشان، رژيم صهيونيستي را خنجر غرب در پهلوي امت اسلامي ناميدند و افزودند: دولت و جامعه جعلي صهيونيستي در حساس‌ترين نقطه جهان اسلام، به پايگاه نظامي، امنيتي و سياسي دولت‌هاي استكباري براي مقابله با اسلام و مسلمانان تبديل شده است و اين واقعيت، دليل ديگري بر اولويت مساله فلسطين است.

استفاده صهيونيسم از غصب سرزمين فلسطين به عنوان نقطه اتكا و جاي پايي براي گسترش نفوذ و سلطه خود در جهان، پنجمين دليل عمده‌اي بود كه رهبر انقلاب براي اثبات اولويت مساله فلسطين به‌آن‌استناد كردند.

ايشان افزودند: هزينه مالي و انساني سنگيني كه كشورهاي اسلامي تاكنون در مساله فلسطين پرداخت كرده‌اند، رنج بي‌پايان ميليون‌ها آواره فلسطيني، انقطاع تاريخ يك كانون مهم تمدني در جهان اسلام و دلايل متعدد ديگر نشان مي‌دهد مسلمانان بايد حل مساله فلسطين را در صدر مسائل مهم خود قرار دهند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، پس از برشمردن اين «دلايل اعتقادي، انساني، سياسي و تاريخي»، به نكته‌اي جديد اما كليدي و اساسي پرداختند و تاكيد كردند: تاثير محسوس مساله فلسطين در شكل‌گيري نهضت عظيم و فراگير بيداري اسلامي كه آغاز فصلي تعيين‌كننده در سرنوشت امت اسلامي به‌شمار مي‌رود، دليل مهم ديگري است كه اهميت بي‌بديل موضوع فلسطين را اثبات مي‌كند.

ايشان در همين زمينه افزود: بيداري اسلامي كه بي‌ترديد مي‌تواند به ايجاد مجموعه‌اي مقتدر، پيشرفته و منسجم اسلامي منتهي شود و به ياري خدا و با عزم راسخ پيشروان نهضت، نقطه پاياني بر دوران عقب‌ماندگي و ضعف و حقارت ملت‌هاي مسلمان بگذارد، بخش مهمي از نيرو و حماسه خود را از قضيه فلسطين گرفته است.

رهبر انقلاب اسلامي در اثبات تاثيرگذاري موضوع فلسطين بر شكل‌گيري بيداري اسلامي، به ظلم و زورگويي روزافزون رژيم صهيونيستي، همراهي برخي حكام مستبد و فاسد و مزدور آمريكا با اين رژيم، مقاومت الهام‌بخش و پيروزي‌هاي معجزه‌آساي جوانان مؤمن در جنگ 33 روزه لبنان و نبرد 22 روزه غزه اشاره كردند و افزودند: اين واقعيات، از جمله عوامل مهمي است كه اقيانوس به ظاهر آرام ملت‌هاي مصر و تونس و ليبي و ديگر كشورهاي منطقه را به تلاطم درآورده و بيداري پُربركت اسلامي را شكل داده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اين‌كه مسائل ياد شده، بايد در تحليل اوضاع منطقه، مورد ملاحظه جدي قرار گيرد، خاطرنشان كردند: درستي يا نادرستي هر تصميمي، با توجه به اين واقعيات، مشخص خواهد شد.

رهبر انقلاب در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود خاطرنشان كردند: قضاوت دقيق، نشان مي‌دهد كه مساله فلسطين امروز اهميت و فوريت مضاعف يافته و ملت فلسطين حق دارد در اين اوضاع، انتظار بيشتري از كشورهاي اسلامي داشته باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس در نگاهي اجمالي اما چاره‌جويانه و راهگشا به ماجراي غصب فلسطين، به نقش و همكاري خائنانه دولت‌هاي مستكبر بويژه دولت استعمارگر انگليس در «فاجعه خونين قتل‌عام و آوارگي ملت فلسطين» اشاره كردند و افزودند: سركوب قساوت‌آميز مقاومت‌هاي اوليه در داخل فلسطين، جنگ‌هاي كلاسيك اما ناكام چند كشور عرب با رژيم صهيونيستي كه با حمايت آمريكا، انگليس و فرانسه از صهيونيست‌ها به از دست رفتن بخش‌هاي ديگري از سرزمين‌هاي اسلامي منجر شد و در نهايت تشكيل سازمان آزاديبخش فلسطين از گروه‌هاي مسلح فلسطيني از جمله مراحلي بود كه اميدهايي را به دنبال آورد، اما در نهايت به نتيجه‌اي نرسيد.

ايشان، تكيه بر ايدئولوژي چپ يا احساسات ناسيوناليستي، دوري از مردم و بي‌توجهي به اعتقادات و ايمان اسلامي ملت فلسطين را مهم‌ترين علت ناكامي سازمان آزاديبخش فلسطين دانستند و خاطرنشان كردند: اين عوامل، بتدريج اين سازمان را خنثي، بي‌تاثير و منحرف كرد و اين انحراف باعث شد آنها نيز همچون برخي دولت‌هاي خائن عربي به آرمان مقاومت يعني تنها راه نجات فلسطين پشت كنند و به خود و مساله فلسطين، ضربه سختي وارد آورند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با اشاره به روند ناكامي و نااميدي حاكم بر موضوع فلسطين تا مقطع پيروزي انقلاب اسلامي افزودند: با پيروزي اين انقلاب، دست قدرت خدا، ورق را برگرداند و در چارچوب تاثيرات شگرف جهاني و منطقه‌اي ناشي از پيروزي انقلاب اسلامي، دولت جعلي صهيونيست، سريع‌تر و آشكارتر از ديگر مستكبران، ضربات شديد و عميقي دريافت و به اذعان سران صهيونيست، روزهاي سياه و پُراضطرابي را تحمل كرد. تعطيلي سفارت رژيم صهيونيستي در تهران، برافراشته شدن پرچم فلسطين بر فراز آن سفارت و اعلام صريح و قاطعانه امام خميني (رض) مبني بر ضرورت آزادي سرزمين فلسطين و قطع غده سرطاني اسرائيل، از جمله نكاتي بود كه رهبر انقلاب در يادآوري آثار اوليه پيروزي انقلاب در روند مساله فلسطين به‌ آنها اشاره كردند.

فلسطين ‌ به ايمان جوانان خود تكيه كند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر پايداري 33 ساله مردم ايران و نظام اسلامي بر شعار «فلسطين بايد آزاد شود» افزودند: اين شعار خون تازه‌اي در رگ‌هاي فلسطين دميد و با شكل‌گيري گروه‌هاي مجاهد فلسطيني و لبناني، فلسطين به جاي تكيه بر دولت‌هاي عربي و مجامع بي‌اثر جهاني، به ايمان عميق جوانان و مردان و زنان فداكار خود تكيه كرد و با اتكا به اين ايمان عميق كه كليد همه فتوحات و موفقيت‌هاست، روز به روز به پيشرفت و افتخار و اقتدار بيشتري دست يافت به گونه‌اي كه اكنون ملت فلسطين به ملتي اميدوار، مقاوم و داراي اعتماد به نفس تبديل شده است.

رهبر انقلاب اسلامي براي ارائه تصويري جامع‌تر از واقعيات تاريخ معاصر فلسطين،‌ به بررسي كوتاه تحركات سازشكارانه پرداختند و افزودند: هدف تمام اين تحركات خيانت‌بار كه از پيمان ننگين كمپ‌ديويد آغاز شد، خاموش كردن مقاومت و وادار كردن فلسطينيان و دولت‌هاي عربي به پذيرش مشروعيت رژيم جعلي صهيونيست بوده است.

ايشان با اشاره به طرح‌هاي متعدد سازش كه با ميدان‌داري آمريكا، همراهي كشورهاي استعمارگر اروپايي و بي‌همتي گروه‌هاي سازشكار به اجرا درمي‌آيد، افزودند: بي‌اعتباري همه اين معاهدات بسيار زود آشكار شد و صهيونيست‌ها و حاميان آنها، بارها نشان دادند كه به معاهدات امضا شده به چشم ورق‌پاره‌هايي بي‌ارزش مي‌نگرند و فقط به دنبال ايجاد ترديد در ميان فلسطينيان و زمينگير كردن مقاومت اسلامي هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به بي‌نتيجه ماندن طرح‌هاي سازش، استمرار روحيه مقاومت را پادزهر همه اين بازي‌هاي خباثت‌آميز دانستند و با استناد به وعده‌هاي نصرت الهي در قرآن خاطرنشان كردند: ايستادگي و پيروزي غزه، سقوط رژيم خائن و فاسد حسني مبارك، پديد آمدن موج پرقدرت بيداري اسلامي، برافتادن پرده نفاق و تزوير از چهره آمريكا و ‌انگليس و فرانسه، تنفر روزافزون ملت‌هاي منطقه از حاميان رژيم جعلي و انزواي جهاني و انزجار عمومي ملت‌ها از رژيم صهيونيستي، از مظاهر نصرت الهي و نشانه‌هاي تحقق وعده‌هاي پروردگار قادر متعال است.

ايشان در جمع‌بندي بخش دوم از سخنان خود، رژيم صهيونيستي را از هميشه منفورتر، ضعيف‌تر و منزوي‌تر دانستند و تاكيد كردند: حامي اصلي اين رژيم يعني آمريكا نيز، امروز از هميشه گرفتارتر و سردرگم‌تر است.

طرح دو دولت، چيزي جز تن دادن به خواسته صهيونيست‌ها نيست

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان به تشريح راه اساسي تحقق هدف مهم امت اسلامي يعني رهايي فلسطين پرداختند، اما قبل از بيان اين راه‌حل دو نكته را مورد تاكيد قرار دادند: 1ـ ملت‌هاي مسلمان، آزادي همه فلسطين را دنبال مي‌كنند نه آزادي بخشي از فلسطين را و 2ـ تحقق اين هدف مهم نيازمند تلاش و مقاومت و صبر و تدبير است. ايشان در تشريح نكته اول تاكيد كردند هر طرح عملياتي در موضوع فلسطين بايد بر اصل «همه فلسطين براي همه مردم فلسطين»، استوار باشد چرا كه فلسطين، فلسطين از نهر تا بحر است نه حتي يك وجب كمتر.

رهبر انقلاب با رد قاطع هر طرحي كه بخواهد فلسطين را تقسيم كند، افزودند: طرح دو دولت كه لباس حق به جانب «پذيرش دولت فلسطين به عضويت سازمان ملل» را بر آن پوشانده‌اند، چيزي جز تن دادن به خواسته صهيونيست‌ها يعني پذيرش دولت صهيونيستي در سرزمين فلسطين نيست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي،‌ پايمال شدن حق ملت فلسطين، ناديده گرفتن حق تاريخي آوارگان فلسطيني و تهديد حق فلسطينيان ساكن سرزمين‌هاي 1948 را از جمله پيامدهاي طرح دو دولت برشمردند و افزودند: معناي حقيقي اين طرح، باقي ماندن غده سرطاني اسرائيل، تكرار رنج‌هاي ده‌ها ساله فلسطينيان و تهديد دائمي پيكره امت اسلامي مخصوصا ملت‌هاي منطقه است. رهبر انقلاب اسلامي در عين حال خاطرنشان كردند: البته ملت فلسطين همان طور كه در غزه عمل كرد، هر بخشي از خاك فلسطين را كه بتواند آزاد كند، به وسيله دولت برگزيده خود، اداره خواهد كرد، ولي هرگز هدف نهايي يعني آزادسازي همه فلسطين را از ياد نخواهد برد. ايشان، كار جدي و پيگير، صبر و تدبير و «عزم و توكل و اميد» را لازمه دستيابي به هدف والاي آزادي فلسطين خواندند و با اشاره به لزوم پرهيز از كارهاي نمايشي و «رفتارهاي بي‌صبرانه و دائما متغير»، افزودند: دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان، و «گروه‌هاي مقاومت در فلسطين، لبنان و ديگر كشورها» هر يك نقش و سهم خود را در اين مجاهدت همگاني بشناسند و به اذن الله به ايفاي اين نقش مهم در روند مقاومت بپردازند.

همه‌پرسي، راه‌حل مساله فلسطين

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي،‌ سپس در تشريح طرح روشن، منطقي و عادلانه جمهوري اسلامي براي حل قضيه فلسطين افزودند: ما نه جنگ كلاسيك ارتش‌هاي اسلامي را پيشنهاد مي‌كنيم، نه به دريا ريختن يهوديان مهاجر را و نه حكميت سازمان ملل و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي را، بلكه بر اساس معارف سياسي پذيرفته شده در افكار عمومي جهان، طرح همه‌پرسي از ملت فلسطين را، به عنوان راه‌حل موضوع فلسطين ارائه مي‌كنيم.

ايشان در تشريح منطق اين طرح افزودند: ملت فلسطين نيز همانند هر ملت ديگر حق دارد سرنوشت خود را تعيين كند و نظام حاكم بر كشورش را برگزيند. بنا بر اين بايد همه مردم اصلي فلسطين اعم از مسلمانان و مسيحي و يهودي در داخل و خارج فلسطين در يك همه‌پرسي منضبط شركت كنند و نظام دلخواه خود را برگزينند. رهبر انقلاب، تعيين تكليف مهاجران غيرفلسطيني به دست نظام و دولت منتخب ملت فلسطين را از ديگر ابعاد طرح جمهوري اسلامي خواندند و افزودند: اين طرح عادلانه و منطقي در افكار عمومي جهان نيز بدرستي درك مي‌شود و مي‌تواند از حمايت ملت‌ها و دولت‌هاي مستقل برخوردار شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: البته انتظار نداريم كه صهيونيست‌هاي غاصب به آساني به طرح همه‌پرسي از همه مردم فلسطين تن دهند و اينجاست كه نقش دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌هاي مقاومت در مساله فلسطين معنا مي‌يابد.

رهبر انقلاب اسلامي قطع روابط و پايان پشتيباني از دشمن غاصب را، مهم‌ترين ركن حمايت از ملت فلسطين و ملاك قضاوت ملت‌ها درباره ادعاهاي دولت‌هاي اسلامي خواندند و اين سوال مهم را مطرح كردند كه دولت‌هاي اسلامي، اكنون و پس از به ميدان آمدن ملت‌ها و شعارهاي قدرتمندانه آنها بر ضدصهيونيست‌ها، به چه دليل و با كدام منطق به روابط خود با رژيم غاصب ادامه مي‌دهند؟

ايشان، ادامه مقاومت سازمان‌ها و گروه‌هاي جهادي را تكليفي بزرگ دانستند و افزودند: مقاومت شجاعانه و سازمان‌يافته، حق تحسين‌برانگيز و به رسميت شناخته شده همه ملت‌هاي تحت اشغال است و تهمت شبكه سياسي و رسانه‌اي وابسته به صهيونيزم مبني بر تروريست بودن مقاومت، سخني پوچ و بي‌ارزش است؛ چرا كه مقاومت فلسطين در حقيقت حركتي انساني و مقدس بر ضدتروريست‌هاي جرار صهيونيست و حاميان غربي آنهاست.

خط قرمز اوباما به دست ملت‌هاي به‌پا خاسته مسلمان شكسته خواهد شد

رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنان خود در پنجمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه ملت فلسطين، كشورهاي غربي را نيز به نگاه واقع‌بينانه و به رسميت شناختن حق ملت فلسطين فراخواندند و به آنها گوشزد كردند: اگر بيش از اين از نقشه‌هاي صهيونيست‌هاي ضدبشر پيروي كنيد بايد در آينده‌اي نه‌چندان دور در انتظار ضربه‌هاي سخت‌تري باشيد.

ايشان به حاميان غربي رژيم صهيونيستي هشدار دادند: آن روزي كه ملت‌هاي اروپا و آمريكا دريابند كه سلطه اختاپوسي صهيونيزم بين‌الملل و اطاعت و تسليم منفعت‌طلبانه دولتمردان غربي در مقابل كمپاني‌هاي زالوصفت صهيونيست، منشأ گرفتاري‌ها و مشكلات مردم اروپا و آمريكاست آنچنان جهنمي براي دولت‌هاي خود به وجود مي‌آورند كه هيچ راه خلاصي از آن متصور نيست. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه به حرف رئيس‌جمهور آمريكا مبني بر اين‌كه اسرائيل خط قرمز اوست اشاره و اين پرسش را مطرح كردند كه عامل حقيقي اين خط قرمز منافع ملت آمريكاست يا نياز شخصي اوباما به پول و پشتيباني صهيونيست‌ها براي به دست آوردن كرسي دومين دوره رياست جمهوري؟ رهبر انقلاب به رئيس‌جمهور آمريكا هشدار دادند: تا چه زماني قادريد ملت خود را فريب دهيد؟ آن روزي كه ملت آمريكا دريابد كه شماها براي چند روز حكومت بيشتر، تن به ذلت و تبعيت و خاكساري در برابر زرسالاران صهيونيست داده‌ايد و مصالح ملتي بزرگ را در پاي صهيونيست‌ها قرباني كرده‌ايد، با شما چه خواهد كرد؟

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اين‌كه خط قرمز اوباما يعني امنيت رژيم صهيونيستي به دست ملت‌هاي به‌پا خاسته مسلمان شكسته خواهد شد، افزودند: آنچه رژيم صهيونيستي را تهديد مي‌كند «موشك‌هاي ايران و موشك‌هاي گروه‌هاي مقاومت» نيست تا در برابر آن، اينجا و آنجا، سپر موشكي برپا كنند بلكه تهديد حقيقي و بدون علاج رژيم جعلي، عزم راسخ ملت‌هاي اسلامي است كه ديگر نمي‌خواهند و نمي‌گذارند آمريكا و اروپا و عوامل دست‌نشانده غرب، بر آنان حكومت و ملت‌ها را تحقير كنند.

سخنراني رهبر معظم انقلاب اسلامي در پنجمين كنفرانس بين‌المللي انتفاضه با اين جمله قاطعانه پايان يافت: البته موشك‌هاي ايران و گروه‌هاي مقاومت هم هرگاه تهديدي از سوي دشمن بروز كند، وظيفه خود را انجام خواهد داد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنانشان از نزديك با مهمانان كنفرانس تهران ديدار و گفت‌وگو كردند. پيش از سخنان رهبر انقلاب، لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن خوشامدگويي به مهمانان كنفرانس گفت: شرايط حساس منطقه و بيداري اسلامي ملت‌ها، ضرورت توجه به مساله فلسطين را دوچندان كرده است و بايد از اين شرايط براي تحقق حقوق ملت فلسطين بهره گرفت.


نوشته شده در   يکشنبه 10 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode