ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 شهريور 1390     |     کد : 25343

مراسم غبارروبي مضجع شريف امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب: حركت‌هاي عظيم اخير مقدمه حاكميت اسلام است...

رهبر معظم انقلاب: حركت‌هاي عظيم اخير مقدمه حاكميت اسلام است
مراسم غبارروبي مضجع شريف امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي سه‌شنبه شب در ديدار علما، نخبگان و روشنفكران شركت‌كننده در پنجمين مجمع عمومي جهاني اهل بيت(ع) و همچنين نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي مختلف، ضمن بيان ظرفيت‌هاي پيروان اهل بيت(ع) و همچنين تهديدهاي پيش‌روي جهان تشيع و امت اسلامي، تأكيد كردند: حركت‌هاي عظيم اسلامي اخير در دنياي اسلام، مقدمه تحولي بزرگ‌تر و حاكميت اسلام است و موضع پيروان اهل بيت(ع)، حمايت از اين حركت‌هاي اسلامي است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه در تالار آيينه حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار شد، در بيان ظرفيت‌ها و امتيازات مكتب اهل بيت(ع) خاطرنشان كردند: اولين ملت و كشوري كه توانست نظام مبتني بر اسلام و قرآن را به‌وجود آورد، يك ملت و كشور پيرو اهل بيت عليهم السلام بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: امروز جوانان كشورهاي اسلامي براي رسيدن به آمال و آرزوهاي خود، به جاي مكاتب مادي متوجه تعاليم اسلامي شده‌اند و اين افتخار به بركت حركت ملت ايران به‌وجود آمده است. ايشان حركت‌هاي اسلامي اخير در مصر، تونس، ليبي، بحرين و يمن را از الطاف الهي خواندند و خاطرنشان كردند: موضع ما حمايت از اين حركت‌ها و تقويت آنها است و اميدواريم اين حركت‌هاي اسلامي منجر به قطع كامل سلطه دشمنان اصلي يعني صهيونيست‌ها و آمريكا شود.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: در كنار اين امتيازات و ظرفيت‌ها بايد مراقب تهديدها و آسيب‌ها نيز بود كه از جمله آنها ايجاد اختلاف ميان مذاهب گوناگون اسلامي بويژه شيعه و سني است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اين‌كه ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني با انگيزه‌هاي سياسي بين‌المللي انجام مي‌گيرد، افزودند: دنياي استكبار در كنار سياست اسلام‌هراسي، سياست شيعه‌هراسي را نيز به صورت ويژه دنبال مي‌كند كه بايد در مقابل اين تلاش‌ها كاملا هوشيار بود.

ايشان با تأكيد بر اعتقاد راسخ پيروان اهل بيت(ع) بر وحدت ميان امت اسلامي خاطرنشان كردند: سعادت امت اسلامي بويژه سعادت شيعيان در گرو اتحاد ميان امت اسلامي است.

بايد معارف ديني متناسب با نيازهاي روز در اختيار جوامع غيراسلامي قرار گيرد

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به شكست مكاتب مادي در پاسخگويي به نيازهاي بشري و سوالات جديد، تأكيد كردند: بايد معارف ديني از جمله معارف اهل بيت(ع) متناسب با نيازهاي روز در اختيار مسلمانان و جوامع غير اسلامي قرار گيرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان تأكيد كردند: تحولات كنوني در دنياي اسلام نويدبخش آينده روشني است و نشانه‌هاي اين آينده روشن و تحول عظيم آشكار شده است. در ابتداي اين ديدار شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب‌الله لبنان، شيخ حسن سلطان از بحرين، حجت‌الاسلام والمسلمين اكبري از افغانستان، سيدعمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق، حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ العمري از عربستان و خانم هاجر حسيني از آمريكا، به بيان ديدگاه‌هاي خود درخصوص تحولات منطقه و بيداري اسلامي و رشد روزافزون گرايش به اسلام در جهان پرداختند و ضرورت هوشياري در مقابل تهديدهاي دشمنان امت اسلامي و لزوم وحدت بيش از پيش دنياي اسلام را مورد تأكيد قرار دادند.

در اين ديدار همچنين حجت‌الاسلام و‌المسلمين اختري، دبيركل مجمع جهاني اهل بيت(ع) ضمن ارائه گزارشي از اجلاس پنجم مجمع عمومي، به حضور بيش از 500 نفر از فرهيختگان و نخبگان از ١١٠ كشور جهان در اين اجلاس اشاره كرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode