ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 شهريور 1390     |     کد : 24878

افزایش قیمت سکه در بازار و تشدید سفته بازی ارزی

قیمت انواع سکه طلا در بازار آزادشهرتهران در روزی که بازارهای جهانی در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برند، بازهم افزایش یافت و سفته بازی در بازار ارز هم تشدید شده است.

قیمت انواع سکه طلا در بازار آزادشهرتهران در روزی که بازارهای جهانی در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برند، بازهم افزایش یافت و سفته بازی در بازار ارز هم تشدید شده است.

در این شرایط محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی یک روز در میان نسبت به شیوع سفته بازی‌ها هشدار می‌دهد و به مردم می‌گوید که نگران نباشند بانک مرکزی ذخیره کافی طلا و ارز برای تامین نیازهای مردم دارد.

به گزارش همشهری، پس از تغییر رویه بانک مرکزی مبنی بر عرضه محدود سکه و ارز در شعب منتخب بانک‌ها و صرافی‌های کشور همچنان اختلال در دسترسی آسان نیازمندان به سکه طلا و ارز مشهود است.

قیمت جهانی طلا در پایان هفته کاری بورس نیویورک با حدود 59 دلار افزایش، هر اونس اندکی بیش از 1884 دلار قیمت گرفت و این افزایش قیمت باعث شد تا هر قطعه سکه طرح قدیم و جدید، نیم سکه و ربع سکه در بازار داخلی به‌ترتیب 580، 564، 275 و 143 تومان به فروش برسد. از بازار ارز هم خبر می‌رسد قیمت فروش هر دلار آمریکا در روز شنبه 1210، هر یورو 1765، هر دلار کانادا 1255 و هر پوند انگلیس 2015 تومان برآورد شده است.

ورود ناگهانی سفته‌بازان

رئیس‌کل بانک مرکزی در تازه‌ترین اظهارنظر گفت: برنامه سیاست ارزی که بانک مرکزی در پیش گرفته است، به‌خوبی به پیش می‌رود اما گاهی یکباره سفته‌بازان ارز وارد بازار می‌شوند. به گزارش مهر، محمود بهمنی با بیان اینکه به تمام واحدهای بانکی و صرافی‌ها اعلام کرده‌ایم که ارز مورد نیاز متقاضیان واقعی ارز و واردکنندگان را تامین کنند، تصریح کرد: یکسری از نیازهای بازار ارز غیرواقعی است اما بانک مرکزی تعهد و تضمینی در قبال تامین و تهیه نیازهای غیرواقعی ارز ندارد.او در پاسخ به این سؤال که آیا این افراد گروه‌های مافیایی بازار ارز هستند، اظهارداشت: نمی‌دانم مافیای بازار ارز چیست اما این افراد تقاضا را به‌صورت کاذب بالا می‌برند، بانک مرکزی تماشا می‌کند اما ناگهان قیمت را به‌شدت کاهش می‌دهیم و قطعا افرادی که بازار‌سازی‌ کرده‌اند، ضرر خواهند کرد.

پول‌های سرگردان در مسیر بازار سکه

یک عضو شورای پول و اعتبار با انتقاد از افزایش فاصله نرخ دلار در بازار آزاد و رسمی، گفت: این امر موجب ورود تقاضاهای کاذب و سفته بازانه به بازار می‌شود و مدیریت ارز را مشکل‌تر می‌کند. محمد نهاوندیان تصریح کرد: جهت‌گیری سیاست ارزی در عین حال که واقعیت‌های تولید و تورم را در کشور باید درنظر بگیرد، نباید اجازه دهد که شکاف بین نرخ رسمی و نرخ بازار افزایش پیدا کند.


نوشته شده در   يکشنبه 13 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode