ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 شهريور 1390     |     کد : 24871

نمايشگاه قرآن سيار در روستاها و شهرهاي کوچک ايران برگزار مي‌شود

حجت‌الاسلام محمدي، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: نمايشگاه قرآن سيار در روستاها و شهرهاي کوچک ايران برگزار مي‌شود ...

حجت‌الاسلام محمدي، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: نمايشگاه قرآن سيار در روستاها و شهرهاي کوچک ايران برگزار مي‌شود
حجت‌الاسلام حميد محمدي، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در مراسم اختتاميه ششمين نمايشگاه بين المللي قرآن و عترت مشهد و تجليل از خادمان قرآني در محل دائمي نمايشگاه بين المللي مشهد طي سخناني زبان قرآن را يک زبان فطري و بين‌المللي دانست و گفت: اين زبان براي همه جهانيان است و با برگزاري اين نوع نمايشگاه‌ها بايد بتوان مباحث کلام قرآن و اهل بيت را در زيباترين قالب‌ها براي مردم بيان کرد
وي تصريح کرد: در اين برهه زماني وقتي اسم شيعه مي‌آيد‌، پيروان اهل بيت سرآمد جهانيان هستند و اين براي ايران يک افتخار است زيرا امروزه راهبري قرآن به‌دست تشيع افتاده که بايد از اين امانت به خوبي پاسداري کرد.
حجت الاسلام محمدي، خاطرنشان کرد: برگزاري نمايشگاه قرآن نظير نمايشگاه بين المللي قرآن و عترت مشهد از خواسته‌هاي بزرگ مسلمانان است که مي تواند در ساير شهرها نيز برگزار شود چرا که بعد از نمايشگاه قرآن تهران به طور واقع بزرگ‌ترين نمايشگاه قرآن و در عين حال پربازديدترين در کشور است و اميدواريم در سال هاي آينده نيز ادامه يابد.
وي با اشاره به اهميت برگزاري چنين نمايشگاه هايي در سراسر ايران اذعان داشت: نمايشگاه قرآن سيار در روستاها و شهرهاي کوچک ايران برگزار مي‌شود‌ و وزارت ارشاد پيگير اين موضوع است چرا که قرآن کريم با مفاهيم و معارف بلند خويش در ذهن و قلب‌ها خطور پيدا مي‌کند و برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي مي‌تواند اين مفاهيم را در قالب‌هاي گوناگون به‌صورت بخش‌هاي آموزشي‌، پژوهشي‌، معرفت‌افزايي‌ و هنري به مردم القا کند.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ادامه داد: از نکات مثبت نمايشگاه قرآن چه در مشهد و چه در تهران اين است که مردم دوباره به سمت فطرت‌هايشان باز مي‌گردند و به برکت وجود دهه چهارم انقلاب اسلامي يک تمدن‌سازي قرآني بايد صورت بگيرد که آن مصداق عدالت معنوي و فرهنگي جهان است تا با قرآن‌سازي فطرت را برگرداند.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي، نيز در مراسم پاياني اين نمايشگاه اضافه کرد: توجه به موضوع قرآن و عترت و نگاه به موضوع بيداري اسلامي از منظر قرآن از جمله مواردي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
سيد جواد جعفري، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، نيز در اين مراسم بيان کرد: کشف و بارور شدن استعدادهاي قرآني استان خراسان رضوي يکي از اهداف برگزاري نمايشگاه قرآن و عترت در مشهد است.
وي عنوان کرد: در اين نمايشگاه علاوه بر مشارکت فعالان قرآني کشور، نمايندگاني از کشورهاي عراق، مصر، آذربايجان، ترکيه و افغانستان نيز حضور داشتند که اميد است در سال هاي آينده کشورهاي مسلمان بيشتري در اين نمايشگاه شرکت کنند.
به گزارش روابط عمومي ششمين نمايشگاه قرآن و عترت مشهد، در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه که با حضور مسئولان استاني و کشوري برگزار شد ضمن اهداي جوايز به غرفه داران نمونه از تمامي دست اندرکاران برگزاري اين نمايشگاه تجليل و قدرداني شد.
گفتني است، اين مراسم با پخش کليپ ستاد برگزاري نمايشگاه و همچنين اجراي تواشيح و اهداي جوايز به غرفه داران نمونه به کار خود پايان داد.


نوشته شده در   يکشنبه 13 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode