ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 شهريور 1390     |     کد : 24766

ملبورن، بهترين شهر براي زندگي شد

در برآورد سال ۲۰۰۲ شهر ملبورن و ونكوور مشتركا عنوان بهترين شهر جهان براي زندگي را به خود اختصاص دادند .

در برآورد سال ۲۰۰۲ شهر ملبورن و ونكوور مشتركا عنوان بهترين شهر جهان براي زندگي را به خود اختصاص دادند .

بر اساس برآورد سالانه يك موسسه تحقيقاتي، ملبورن در استراليا بهترين شهر جهان براي زندگي است.

موسسه تحقيقاتي موسوم به "واحد اطلاعاتي اقتصادي" بر اساس ۵ معيار، ثبات، خدمات بهداشت و درمان، فرهنگ و محيط زيست، آموزش و پرورش و ساختارهاي زيربنايي هر سال با انتشار فهرستي بهترين شهر هاي جهان براي زندگي را اعلام مي كند.

شهر ونكوور كه در ده سال گذشته همواره در صدر اين فهرست قرار داشته، امسال با دو رتبه نزول بعد از وين، پايتخت اتريش در جايگاه سوم قرار گرفته است.

در مجموع شهرهاي استراليايي و كانادايي در رتبه بندي امسال امتياز بالايي دريافت كردند و ۷ شهر از ميان ۱۰ شهر نخست اين فهرست، در يكي از اين دو كشور قرار دارند.

ونكوور كه از سال ۲۰۰۲ پيوسته در صدر اين فهرست قرار داشته، امسال به دليل افت امتيازاتش در مورد وضعيت ساختارهاي زيربنايي شهر به جايگاه سوم تنزل كرد.

دليل افت امتيازات ونكوور در براورد امسال، بسته شدن مكرر يكي از اتوبانهاي كليدي اين شهر بوده است.

در ميان ۱۴۰ شهري كه در اين تحقيق كيفيت زندگي در آنها برآورد شده، لندن در جايگاه ۵۳ و هونولولو به عنوان بهترين شهر آمريكايي براي زندگي در رتبه ۲۶ قرار گرفته است.

موسسه "واحد اطلاعاتي اقتصادي" كه اين تحقيق را انجام داده مي گويد در رتبه بندي امسال جايگاه شهر هاي اروپايي به دليل بحران اقتصادي، كمي افت پيدا كرده و قيام هاي مردمي در كشورهاي عربي هم بر رتبه بندي شهرهاي خاورميانه و شمال آفريقا تاثير گذاشته است.

جان كوپستيك سرپرست تيمي كه اين تحقيق را انجام داده، در بيانيه اي گفت: "استراليا با توجه به تراكم كم جمعيت و آمار نسبتا پايين جرم و جنايت در آن كشور، همچون گذشته شهرهايش جزو بهترين مكانها براي زندگي در جهان هستند".

او افزود: "باوجود اينكه به دليل بالا بودن ارزش دلار استراليا در برابر ارزهاي ديگر هزينه زندگي در اين كشور رو به افزايش است، اما اين شهرها همچنان خصوصياتي دارند كه آنها را (براي زندگي ) بسيار جذاب مي كند".

در برآورد سال ۲۰۰۲ شهر ملبورن و ونكوور مشتركا عنوان بهترين شهر جهان براي زندگي را به خود اختصاص دادند.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode