ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 شهريور 1390     |     کد : 24628

رهبر معظم انقلاب در ديدار هيات دولت: دولت ‌از انتقادهاي نخبگان استقبال كند

رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار با رئيس‌جمهور و اعضاي هيات دولت با قدرداني صميمانه از حضور پرشور ملت در راهپيمايي روز جهاني قدس، پايبندي دولت به اصول و ارزش‌ها و شعارهاي جذابي همچون عدالتخواهي، استكبارستيزي و خدمت‌رساني صادقانه را ضروري و اثرگذار خواندند و تاكيد كردند: جهاد اقتصادي نيازي حياتي و زمينه‌ساز پيشرفت و شكوفايي اقتصادي كشور است...

رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار با رئيس‌جمهور و اعضاي هيات دولت با قدرداني صميمانه از حضور پرشور ملت در راهپيمايي روز جهاني قدس، پايبندي دولت به اصول و ارزش‌ها و شعارهاي جذابي همچون عدالتخواهي، استكبارستيزي و خدمت‌رساني صادقانه را ضروري و اثرگذار خواندند و تاكيد كردند: جهاد اقتصادي نيازي حياتي و زمينه‌ساز پيشرفت و شكوفايي اقتصادي كشور است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تبريك هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، به حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي روز قدس اشاره كردند و افزودند: از مردم عزيز ايران كه در راهپيمايي روز قدس، بار ديگر عظمت خود را نشان دادند، صميمانه قدرداني مي‌كنم.
ايشان روز قدس امسال را نمادي از حضور و انگيزه ملت ايران دانستند و خاطرنشان كردند: اين حضور و شكوه و عظمت، اميد را در فضاي منطقه گسترش مي‌دهد و انگيزه ملت‌ها را براي استقامت دوچندان خواهد كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با قدرداني از خدمات دولت، بر پايبندي به شعارها و جهتگيري‌هاي اعلام شده تاكيد كردند و افزودند: علت اقبال مردم در انتخابات سال 84 و 88 به رئيس‌جمهور همين شعارهاي جذاب و ضروري بود، چرا كه مردم به ارزش‌ها و آرمان‌ها پايبند و دلبسته‌اند.

ايشان، عدالتخواهي، استكبارستيزي، ساده‌زيستي، مقابله با منش اشرافيگري، مقابله با ويژه‌خواري و سوءاستفاده از ارتباطات اقتصادي و غيراقتصادي و خدمت‌رساني صادقانه را از جمله شعارهاي جذاب دولت خواندند و افزودند: اصول و ارزش‌هايي كه امام خميني مي‌فرمود و باعث محبوبيت ايشان در قلب ملت‌ها شد، از اساسي‌ترين شعارهاي دولت است كه بايد كاملا به آن پايبند بود.

رهبر انقلاب اسلامي، كار براي خدا را رمز برخورداري از توفيق الهي و ايجاد جذابيت در دل‌هاي مردم برشمردند و تاكيد كردند: اگر به هر علت، تقيد به شعارهاي دولت سست شود، توفيقات الهي نيز كم خواهد شد بنابراين با همان شور و نشاط و تلاش به خدمت صادقانه و بدون توقع ادامه دهيد.

ايشان گزارش‌هايي را كه وزرا و معاونان رئيس‌جمهور در اين ديدار بيان كردند، گزارش‌هايي خوب، مستند، منطقي و متكي به آمار بويژه آمار مقايسه‌اي خواندند و افزودند: اين گزارش‌ها را بايد به مجموعه نخبگان و زبدگان كشور نيز ارائه داد و اقدامات انجام گرفته را براي آنان تشريح كرد.

رهبر انقلاب اسلامي يكي از اشكالات دولت را حضور كمرنگ در ميان نخبگان دانشگاهي و حوزوي دانستند و تاكيد كردند: بايد رئيس‌جمهور و وزرا اقدامات دولت در بخش‌هاي مختلف بويژه درخصوص مسائل اقتصادي را كه از مسائل اصلي كشور، مورد چالش موافقان و مخالفان دولت است، در جمع نخبگان مطرح كنند تا با استفاده از ديدگاه‌ها و همچنين نظرات انتقادي آنان، هم افزايي بوجود آيد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اين‌كه بايد از انتقادها و اشكالات مجامع نخبگان استقبال كرد، افزودند: نبايد به دليل نحوه بيان برخي از مسائل، از ديدگاه‌هاي سازنده و مفيد اكثريت نخبگان محروم شد. بيان نقاط ضعف به موازات نقاط قوت از ديگر توصيه‌هاي رهبر انقلاب به رئيس‌جمهور و هيات‌وزيران بود.ايشان، بيان نقاط ضعف را باعث اثرگذاري بيشتر در دل‌هاي مردم دانستند و افزودند: همراه با تشريح كارها و بيان نقاط قوت، به صراحت به مردم بگوييد كه اين كارها را نتوانستيم انجام دهيم و مطمئن باشيد مردم، كسي را براي كاري كه تلاش كرده اما نتوانسته انجام دهد، مواخذه نمي‌كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ضرورت برخورد صحيح در قبال انتقادهايي كه از دولت در رسانه‌ها يا مراكز قانوني مطرح مي‌شود، افزودند: تنها جهتگيري صحيح در قبال انتقادات رويكرد توجيه‌كننده و تبيين‌كننده است و رويكرد مخاصمه و حمله متقابل به نتيجه‌اي نمي‌رسد.

ايشان در اين زمينه به دولتمردان توصيه كردند با رويكرد تبييني در جلسات عمومي و با مردم صحبت كنيد، به سوالات و ابهامات پاسخ دهيد تا اين مسائل در رسانه‌ها نيز پخش و مسائل روشن شود كه در اين صورت غرض‌ورزي غرض‌ورزان به جايي نمي‌رسد.

رهبر انقلاب، توجه دولت به اولويت‌ها را مهم خواندند و افزودند: بايد با كار كارشناسي و دقيق، اولويت‌ها را مشخص و براساس آن حركت و تلاش كرد.

ايشان دادن وعده به مردم را باعث افزايش توقعات خواندند و افزودند: تحقق وعده‌هاي داده شده دولت به مردم، امري مطلوب و ضروري است و باعث استحكام ايمان و اعتقاد مردم مي‌شود و برعكس اگر اين وعده‌ها محقق نشود در ذهن مردم، مشكل ايجاد مي‌كند.

رهبر انقلاب مقايسه ميان عملكرد دولت با دولت‌هاي قبلي را كاري خوب برشمردند، اما افزودند: خيلي مهم است كه مقايسه‌اي نيز ميان وعده‌هاي دولت و كارهاي انجام شده صورت پذيرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سخنانشان در جمع اعضاي دولت دهم را با تشريح ضرورت جهاد اقتصادي از 3 منظر ادامه دادند. 1ـ از منظر رونق اقتصادي و حل مشكلات معيشتي مردم 2ـ از زاويه ضرورت رسيدن به اهداف چشم‌انداز و 3ـ از منظر مقابله با اهداف خصمانه نظام سلطه بر ضد ملت ايران.

ايشان جهاد اقتصادي را يك نياز قطعي و نه صرفا يك اولويت دانستند و در تشريح بيشتر اين نكات افزودند: معيشت مردم براي نظام اسلامي بسيار مهم است و تنها يك اقتصاد خوب، سالم و قوي مي‌تواند كشور را به اين هدف برساند و اقتصاد خوب و توانا نيز نياز به مجاهدت اقتصادي دارد.

رهبر انقلاب انگيزه دوم براي جهاد اقتصادي را ضرورت حياتي رسيدن به اهداف چشم‌انداز برشمردند و افزودند: در اين سند بسيار مهم، تبديل ايران به قدرت اول اقتصادي منطقه پيش‌بيني شده است و اگر اين هدف محقق نشود و در اين عرصه از رقبا عقب بمانيم ضربات اساسي خواهيم خورد بنابراين چاره ديگري جز جهاد اقتصادي نداريم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مقابله با دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب را سومين انگيزه نظام، مسوولان و ملت براي جهاد اقتصادي خواندند و افزودند: سلطه‌گران همه امكانات خود را براي زدن ضربات اساسي به اقتصاد ايران به كار گرفته‌اند اما هوشمندي، زيركي و تدبير مسوولان و ايستادگي ملت، آنها را ناكام خواهد گذاشت.

رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: دشمنان اوايل امسال از تحريم‌هاي فلج‌كننده و هوشمند سخن مي‌گفتند اما تحريم‌ها نه‌تنها فلج‌كننده نشد، بلكه به بركت هوشمندي نظام و مردم در موارد متعدد به تحرك و خودكفايي و كارهاي بزرگ در كشور منجر گشت.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، شكست را سرنوشت قطعي آمريكا و جبهه استكبار در تحريم ايران خواندند و تاكيد كردند: با توجه به واقعيات جهاني، امكان ادامه طولاني‌مدت اين تحريم‌ها وجود ندارد و بايد با جهاد اقتصادي، «توكل و اعتماد به خدا» و حركت هدفمند و هوشمندانه آنها را خنثي كرد.

رهبر انقلاب اسلامي، طرح تحول اقتصادي را يكي از مصاديق جهاد اقتصادي برشمردند و تاكيد كردند: به لطف خداوند اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها به عنوان يكي از محورهاي طرح تحول اقتصادي آغاز شده ولي لازم است بقيه محورهاي ديگر اين طرح در دو سال باقيمانده دولت، به جريان بيفتد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درخصوص اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، به ضرورت تقويت بخش توليد اشاره كردند و افزودند: مصوبه قانوني براي كمك به واحدهاي توليدي هنوز تحقق پيدا نكرده و بايد با اجراي اين مصوبه، در كوتاه‌مدت منابع به واحدهاي توليدي نيازمند تزريق شود.

رهبر انقلاب اسلامي با اظهار نگراني از واردات برخي كالاها و محصولات خاطرنشان كردند: بايد در سياست‌هاي واردات بازنگري جدي شود و از واردات بويژه محصولات زراعي و باغي و واردات كالاهايي كه در آن مزيت توليد داريم، پرهيز شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه توصيه‌هاي خود به مجموعه دولت، لزوم توجه بسيار جدي به موضوع فرهنگ را متذكر شدند و خاطرنشان كردند: در موضوع فرهنگ اعم از كتاب، كارهاي هنري و موسسات هنري بايد بدون رودربايستي و با قاطعيت، جهتگيري‌هاي انقلابي و اسلامي لحاظ شود.

ايشان با اشاره به محدود بودن منابع و لزوم تعيين اولويت‌ها در موضوعات فرهنگي، دولت را به پرهيز از حاشيه‌سازي توصيه كردند.رهبر انقلاب با اشاره به نياز فراوان كشور به كار و تلاش و روحيه كاري و خطرپذيري دولت، خاطرنشان كردند: در چنين شرايطي شايسته نيست كه دولت خود را درگير حاشيه‌ها كند كه البته برخي اوقات، دولت با كم‌توجهي زمينه‌ساز اين حاشيه‌ها مي‌شود و برخي اوقات هم حاشيه‌هايي است كه ديگران بوجود مي‌آورند.

ايشان نكاتي هم درباره علاقه به ايران مطرح كردند

رهبر انقلاب اسلامي در اين زمينه خاطرنشان كردند: اگر قرار است مساله علاقه به ايران مطرح شود، يكي از مهم‌ترين راه‌ها، تحكيم و گسترش زبان و ادبيات فارسي است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در مورد علاقه به ايران، بجاي تاكيد بر ايران قبل از اسلام، بر ايران بعد از اسلام تاكيد شود زيرا افتخارات ايران بعد از اسلام در هيچ دوره‌اي از تاريخ ايران وجود نداشته است.

ايشان تاكيد كردند: رشد پيشرفت‌هاي علمي، هنري، فرهنگي و حتي نظامي در ايران بعد از اسلام بويژه در دوران ديلمي، سلجوقيان و صفويه بهيچ وجه قابل مقايسه با ايران قبل از اسلام نيست.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر مي‌خواهيد از ايران و ايراني‌گري حمايت كنيد، ايران بعد از اسلام، مستندتر و آشكارتر است.

ارتباط ميان سه قوه و همكاري قوا نكته ديگري بود كه رهبر انقلاب اسلامي در ديدار هيات دولت به آن اشاره كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به دولت تاكيد كردند: درمسائل مربوط به قوا، در مواردي كه كوتاه آمدن امكان‌پذير است، كوتاه بياييد، در مواردي كه با تبيين قابل حل است، تبيين كنيد و در مواردي هم كه با ارتباطات دوستانه حل مي‌شود، از اين روش استفاده كنيد.

در ابتداي اين ديدار، احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور مهرورزي، عدالت‌گستري، خدمتگزاري و همدلي و هم‌افزايي را از اصول و محورهاي كاري اين دولت ذكر كرد و گفت: همه موفقيت‌هاي دولت نهم و دهم، حاصل پايبندي به ارزش‌هاي الهي و آرمان‌هاي انقلاب است.

وي با اشاره به نظارت نهادهاي رسمي كشور بر فعاليت دستگاه‌هاي دولتي، حمايت از محرومين، مردمي بودن، پاك‌دستي و همدلي را خط ثابت اين دولت برشمرد.رئيس‌جمهور افزود: در اين دولت با جهتگيري‌هاي روشن، نسل جديدي از مديران و نيروهاي مؤمن، كارآمد و پايبند به ارزش‌هاي انقلاب پا به عرصه خدمت گذاشتند كه همواره آماده خدمت و كار هستند. احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: دولت نهم و دهم در سخت‌ترين شرايط كشور و تحت فشار بي‌سابقه دشمنان با همراهي مردم و حمايت‌هاي رهبر انقلاب، خدمات گسترده‌اي براي كشور انجام داده است.

پس از سخنان رئيس‌جمهور، شماري از معاونان وي و تعدادي از وزيران به بيان گزارش عملكرد حوزه‌هاي خود پرداختند.


نوشته شده در   دوشنبه 7 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode