ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 شهريور 1390     |     کد : 24509

آيرين آمريكا را به وحشت انداخت

عبور توفان آيرين از سواحل شرقي آمريكا نگراني از خسارات و تلفات ناشي از اين توفان سهمگين را افزايش داده و تمامي پروازها به مناطق شرقي اين كشور را لغو كرد.

جام جم آنلاين: عبور توفان آيرين از سواحل شرقي آمريكا نگراني از خسارات و تلفات ناشي از اين توفان سهمگين را افزايش داده و تمامي پروازها به مناطق شرقي اين كشور را لغو كرد.
به گزارش مهر، توفان دريايي موسوم به آيرين روز جمعه با درهم كوبيدن مناطقي در اقيانوس اطلس به سواحل آمريكا رسيد. اين توفان در مسير خود مناطقي در مجمع الجزاير باهاماس را ويران كرد.

آسوشيتدپرس با اعلام اين مطلب از ويران شدن دست كم 90 درصد خانه‌ها در مسير اين توفان كه محل سكونت بيش از 200 هزار نفر است، خبر داد.

اين در حالي است كه با پيشروي اين توفان به خاك آمريكا و شدت گرفتن آن نگراني مقامات اين كشور از خسارات توفان افزايش يافته است. مركز ملي توفان در ميامي ايالت فلوريدا با اشاره به حالت فوق العاده در سواحل شرقي آمريكا اعلام كرد توفان آيرين پس از عبور از كاروليناي شمالي به مريلند، دلاور و نيوجرسي مي‌رسد.

سرعت توفان آيرين به 176 كيلومتر در ساعت مي‌رسد

بر اين اساس سرعت باد در مركز آيرين كه توفان درجه 2 به شمار مي‌رود 110 مايل (معادل 176كيلومتر) در ساعت بوده و مي‌تواند به مناطقي كه آمادگي مقابله با آن را ندارند مانند سواحل جرسي و لانگ آيلند خسارات جدي وارد كند.

به نوشته نيويورك تايمز انتظار مي‌رود آيرين در روز شنبه از كاروليناي شمالي گذشته و روز يكشنبه به نيويورك برسد. اين در حالي است كه شهردار نيويورك از ساكنان خواسته اين شهر را ترك كرده و به مناطق امن بروند.

مقامات شهر واشنگتن نيز با تشكيل گروه‌هاي امداد ويژه خود را براي خسارات اين توفان سهمگين آماده كرده‌اند. كارشناسان شدت و اندازه توفان آيرين را غيرمعمولي خوانده و در مورد خطرات آن هشدار داده‌اند.

خبرگزاري رويترز نيز گزارش داد از زمان ورود توفان به سواحل آمريكا در روز گذشته پروازها از تمامي شهرهاي آمريكا به مناطق شرقي اين كشور لغو شده است.

بر اين اساس شركتهاي هواپيمايي از جمله دلتا ايرلاينز، يونايتد ايرلاينز، ساوث وست ايرلاينز، يو اس ايرويز و امريكن ايرلاينز با توجه به شدت توفان تمامي پروازهاي خود به اين مناطق را لغو و يا به روزهاي بعد از توفان موكول كرده‌اند.

اين در حالي است كه لغو اين پروازها در زمان اوج سفر به مناطق شرقي علاوه بر ايراد خسارات سنگين به شركتهاي مذكور موجب سرگرداني دهها هزار مسافر آمريكايي نيز شده است.


نوشته شده در   شنبه 5 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode