ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 تير 1390     |     کد : 22766

افتتاح موزه باستان شناسي 6 هزار ساله خداآفرين

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: موزه باستان‌شناسي خداآفرين با اشياي شش هزار ساله به دست آمده از كاوش‌هاي منطقه خداآفرين به زودي افتتاح مي‌شود.

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: موزه باستان‌شناسي خداآفرين با اشياي شش هزار ساله به دست آمده از كاوش‌هاي منطقه خداآفرين به زودي افتتاح مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از كليبر، تراب محمدي در بازديد از محل تاسيس موزه خداآفرين در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اين موزه در شهرستان خداآفرين و در شهر خمارلو تجهيز و آماده بهره‌برداري شده است.
وي با اشاره به قدمت آثار موجود در اين موزه خاطرنشان كرد: قدمت شش تا هفت هزار ساله اين اشيا نشانگر تمدن تاريخي اين منطقه محسوب مي‌شود كه از چهار هزار سال قبل از ميلاد مسيح، اقوامي در اين منطقه سكونت داشتند كه به فنون و هنرهاي مختلف نيز آراسته بودند.
محمدي اغلب اشيا اين موزه را كه از كاوش‌هاي سد خداآفرين به دست آمده مربوط به دوره تاريخي كرا ارس دانست و گفت: سفال‌هاي موسوم به سفال خاكستري مختص عصر آهن به وفور در كاوش‌ها و در گورها يافت شده كه تاييدي ديگر بر تاريخ اين منطقه است.
اين مسئول اضافه كرد: بخشي از اهميت اشياي يافت شده به اين دليل است كه نشان مي‌دهد علاوه بر زندگي كوچ نشيني، نوعي از زندگي ثابت و استقرار در شهرها نيز در اين منطقه در چهار هزار سال قبل از ميلاد مسيح در جريان بوده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از 500 ميليون ريال اعتبار براي برخي از هزينه‌هاي آماده‌سازي و راه‌اندازي موزه باستان شناسي خداآفرين اعتبار اختصاص يافته است.
محمدي در پايان سخنان خود اذعان داشت: با راه‌اندازي موزه خداآفرين، تعداد موزه‌هاي آذربايجان شرقي به 17 موزه
مي‌رسد.


نوشته شده در   جمعه 31 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode