ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 خرداد 1390     |     کد : 21171

تبريز 2500 هكتار بافت فرسوده دارد

شهردار تبريز گفت: تبريز با برخورداري از 2520 هكتار بافت فرسوده نيازمند احياي سريع و جدي اين بافت‌هاست.

 شهردار تبريز گفت: تبريز با برخورداري از 2520 هكتار بافت فرسوده نيازمند احياي سريع و جدي اين بافت‌هاست.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، عليرضا نوين در بازديد از چند محله تبريز در سخناني با تسليت سالروز وفات حضرت زينب (س) گفت: اگر زينب (س) نبود شايد اسمي از عاشورا باقي نمي‌ماند و كسي نبود كه پيام عاشورا را از كربلا تا شام و از شام تا مدينه منتقل كند.
وي ادامه داد: حضرت زينب كبري(س) رمز مقاومت و ايستادگي در برابر مشكلات بود و بايد همه زنان جامعه از ايشان درس صبر و شكيبايي بگيرند و ايشان را الگوي زندگي خود قرار دهند.
شهردار تبريز افزود: كمك به احداث و تجهيز مساجد در شهر تبريز، تجليل از قاريان و حافظان ممتاز قرآني، احداث بوستان‌هاي قرآن و نهج‌البلاغه، راه‌اندازي خانه مداحان، كمك به برگزاري همايش‌‌ها و كنگره‌هاي مختلف فرهنگي مذهبي، برگزاري نمايشگاه‌هاي متعدد و مختلف، برگزاري يادواره‌ها و بزرگداشت‌ها، راه‌اندازي خانه‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري، احداث ده‌ها كتابخانه و فرهنگسرا همچنين بسياري اقدامات ديگر همگي گوشه‌اي از كارهاي فرهنگي شهرداري است.
نوين عنوان كرد: كساني كه عملكرد و اقدامات فرهنگي شهرداري تبريز را زير سؤال مي‌برند بهتر است بدانند كه كارهاي فرهنگي انجام گرفته از سوي شورا و شهرداري در سال‌هاي اخير قابل مقايسه با ديگر شهرها نيست.
اين مسئول به مسيرگشايي‌هاي متعدد در شهر تبريز اشاره كرد و گفت: در پنج سال اخير شاهد 112 كيلومتر مسيرگشايي و تعريض خيابان‌ها بوديم كه در 30 سال گذشته بي‌سابقه بود و اين نشانگر توجه شوراي شهر و شهرداري تبريز براي رفاه و آسايش شهروندان است.
وي با اشاره به انتشار 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت براي احياي بافت قرسوده در سال جديد تصريح كرد: تبريز با برخورداري از 2 هزار و 520 هكتار بافت فرسوده نيازمند احياي سريع و جدي اين بافت‌هاست و با توجه به محدوديت منابع مالي و بودجه‌هاي شهرداري از يك سو و فقدان درآمدهاي پايدار از سوي ديگر، به نظر مي‌رسد صدور و انتشار اوراق مشاركت در اين بخش مناسب‌ترين اقدام مي‌تواند باشد.
اين مسئول همچنين با اشاره به بهره‌برداري از نخستين فرهنگسراي قرآني توسط شهرداري تبريز اضافه كرد: در همين راستا اقدامات اساسي براي احداث بوستان قرآني انجام يافته و شهر تبريز به عنوان نخستين پايتخت جهان تشيع نيازمند توسعه اين قبيل مراكز است.
در اين ديدار مشكلاتي چون مسيرگشايي محله دمشقيه، كمك به تجهيز و احداث مسجد بلال از جمله مشكلات مطرح شده از سوي اهالي و هيئت امناي مسجد محل بود كه شهردار تبريز طي دستوري به شهردار منطقه هشت خواستار بررسي مشكلات و برنامه‌ريزي جامع براي حل آنها شد.


نوشته شده در   دوشنبه 30 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode