ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 27 شهريور 1403
سه شنبه 27 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 شهريور 1403     |     کد : 204479

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی:

استاد شهریار نماد تقید به اسلام و ایران‌دوستی است

تراب محمدی با بیان اینکه اشعار استاد شهریار ریشه در اندیشه ایشان دارد، گفت: شهریار را باید نماد تقید به اسلام، ایران‌دوستی و تعلق به فرهنگ و ادب آذربایجان دانست.

 تراب محمدی با بیان اینکه اشعار استاد شهریار ریشه در اندیشه ایشان دارد، گفت: شهریار را باید نماد تقید به اسلام، ایران‌دوستی و تعلق به فرهنگ و ادب آذربایجان دانست.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، ۲۳ شهریورماه، در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره حیدربابای شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان‌آباد، گفت: این رویداد فرهنگی، فرصت مغتنمی برای واکاوی و پژوهش در شعر و ادبیات پرافتخار ایران و آذربایجان و معرفی به نسل جوان و فرهنگ‌دوستان است.

وی با اظهار امیدواری نسبت‌ به اینکه اصحاب فرهنگ و هنر در تعلق به سنت‌های ایرانی و اسلامی به راه استاد شهریار بروند، افزود: برعهده مسئولان و خادمان عرصه فرهنگ است که با نگاه فرهنگی، بزرگان شعر و ادب آذربایجان را ارج بدارند و از فعالان فرهنگ و هنر حمایت کنند.

محمدی تصریح کرد: شعر و ادبیات از دیرباز میراث فرهنگی عظیم و سنت تاریخی را سینه‌به‌سینه حفظ کرده است و نام شاعران همچون ستارگان این آسمان خوش درخشیده است.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه حافظه مردم ایران، به زبان شعر و ادبیات آشنا بوده است، گفت: مردم ایران، دو شعر «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت، ولی حالا چرا» را از استاد شهریار به‌خاطر دارند.

وی با اشاره به تعلقات عمیق اسلامی و انقلابی استاد شهریار، گفت: شخصیت انقلابی و اسلامی استاد شهریار باعث شد ایشان پیشروی شاعران انقلاب باشند.

محمدی با بیان اینکه اشعار استاد شهریار، ریشه در اندیشه ایشان دارد، افزود: راز محبوبیت شهرت استاد شهریار، مردم‌داری و تسلط او به دو زبان فارسی و ترکی آذربایجانی بود. منظومه «حیدربابا یه سلام» استاد از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی است که به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و ثبت ملی شده است.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نامگذاری روز ملی شعر و ادب فارسی به‌نام استاد شهریار، حرکتی به‌جا و مایه مباهات بوده است، اظهار کرد: مهم‌ترین منبع الهام‌بخش شهریار را باید اعتقاد راسخ به اسلام و ایشان را نماد تقید به اسلام، ایران‌دوستی و تعلق به فرهنگ و ادب آذربایجان دانست.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 25 شهريور 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode