ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 24 مرداد 1403
چهارشنبه 24 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 مرداد 1403     |     کد : 204296

برگزاری نشست تخصصی زنان در نهضت عاشورا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی

نشست تخصصی زنان در نهضت عاشورا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

ایسنا/آذربایجان شرقی نشست تخصصی زنان در نهضت عاشورا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

طاهری خسروشاهی، رئیس بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: همزمان با ایام حزن انگیز ماه صفر، نشست زنان در نهضت عاشورا به منظور واکاوی و بررسی نقش زنان در قیام امام حسین علیه‌السلام توسط بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این نشست دکتر مرضیه محمدزاده، پژوهشگر تاریخ و استاد دانشگاه مذاهب اسلامی و از چهره‌های شناخته شده عاشورا پژوهی سخنرانی خواهد کرد.

رئیس بنیاد ایرانشناسی استان افزود: بر اساس منابع تاریخی، زنان در حادثه کربلا وظایف متعدد و بسیار مهمی بر عهده داشتند. آنها علاوه بر محافظت از کودکان و تشویق مردان جهت مبارزه با دشمن، مهمترین رسالتی که بر عهده داشتند، این بود که حوادث کربلا را برای دیگران بازگو کنند و پیام آن حضرت را به همگان برسانند و تلاش کنند که حادثه کربلا برای همیشه زنده بماند.

وی اظهار کرد: حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در این حادثه وظیفه پرستاری از امام سجاد (علیه‌السّلام) را نیز بر عهده داشت. علاوه براین سرپرستی کاروان اسرای کربلا نیز با ایشان بود. وظیفه جهادگری و مبارزه با دشمن هر چند از دوش زنان برداشته شده بود؛ اما بعضا زنان حاضر در صحنه کربلا با حضور در میدان نبرد و مبارزه با دشمن، نام خویش را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.

رئیس بنیاد ایرانشناسی در پایان گفت: این نشست روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۶ عصر در محل عمارت تاریخی بنیاد ایرانشناسی استان واقع در خیابان ثقه‌الاسلام، درب سرخاب، پلاک ۶۲ (خانه تاریخی شربت اوغلی ) برگزار خواهد شد.


نوشته شده در   سه شنبه 23 مرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode