ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 21 ارديبهشت 1403
جمعه 21 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 دي 1402     |     کد : 202639

نشانه‌های استمرار نسل پیامبر(ص) از ذریه حضرت زهرا(س) در کتب آسمانی

در کتب آسمانی آیات متعددی وجود دارد که به فرزندان پیامبر اسلام اشاره داشته و در آن تأکید شده است که آن‌ها پس از پیامبر(ص) در جهان حکومت خواهند کرد و حکومت آن‌ها برای همیشه ادامه خواهد داشت.

 در کتب آسمانی آیات متعددی وجود دارد که به فرزندان پیامبر اسلام اشاره داشته و در آن تأکید شده است که آن‌ها پس از پیامبر(ص) در جهان حکومت خواهند کرد و حکومت آن‌ها برای همیشه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز مطالعات راهبردی اسلامی آستان مقدس عباسی، سعاد عبدالکریم محمد، پژوهشگر مطالعات اسلامی دانشگاه نجف در مطلبی به بررسی نشانه‌های ذکر نام حضرت فاطمه زهرا(س) در کتاب مقدس پرداخته است.
اشاره کتب آسمانی به جانشینان پیامبر از نسلی پاک با صیغه جمع

وی در این رابطه می‌نویسد: آیاتی در تورات وجود دارد که در آن تأکید شده است فرزندان پیامبر(ص) جانشین ایشان می‌شوند و بر امت‌های بعد از ایشان برای همیشه حکومت می‌کنند و اینکه دین جاودانه‌ای که باقی می‌ماند اسلام است و زمین هم هیچ گاه بدون حجت نخواهد ماند.

در این رابطه در کتاب مزامیر(۴۵/۱۷) آمده است: «فرزندانی خواهید داشت که جانشین پدرانتان خواهند شد و ما آن‌ها را در همه سرزمین‌ها در زمره امرا قرار خواهیم داد و یاد شما را در همه نسل‌ها جاودان خواهم کرد، بنابراین قوم‌ها تو را تا ابد ستایش خواهند کرد».

پیامبر(ص) ائمه و امرایی دارد که تا ابد بر روی زمین حکومت می‌کنند و در اینجا حضرت زهرا(س) حلقه وصل و مبنای اساسی در نسب فرزندان، امرا و جانشینان پیامبر(ص) در روی زمین به حساب می‌آیند. در قرآن کریم سوره نور (آیه ۵۵ در همین رابطه آمده است: «وَعَدَ اللهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَـهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَـهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ: خدا به کسانی از شما بندگان که (به خدا و حجّت عصر عج) ایمان آرند و نیکوکار گردند وعده فرمود که (در ظهور امام زمان) در زمین خلافتشان دهد چنانکه امم صالح پیامبران سلف را جانشین پیشینیان آنها نمود، و دین پسندیده آنان را (که اسلام واقعی است بر همه ادیان) تمکین و تسلط عطا کند و به همه آنان پس از خوف و اندیشه از دشمنان ایمنی کامل دهد که مرا به یگانگی، بی هیچ شائبه، شرک و ریا پرستش کنند، و بعد از آن هر که کافر شود پس آنان به حقیقت همان فاسقان تبهکارند.»

نشانه‌های استمرار نسل پیامبر(ص) از ذریه حضرت زهرا(س) در کتب آسمانی

در سوره انبیاء (آیه ۱۰۵) هم آمده است: «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ: و ما بعد از تورات در زبور (داود) نوشتیم که البته بندگان نیکوکار من ملک زمین را وارث و متصرف خواهند شد.»

در سوره قصص (آیه ۵) نیز آمده است: «وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ: و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم.»

ملاحظه می‌شود که در تمام این آیات نیز افعال به کار رفته در صیغه مستقبل است.
اشاره‌ کتاب آسمانی به ظهور منجی برای جهان

همه انبیاء و رسولان برای هدایت امت‌های خود آمدند، اما رسول اکرم(ص) برای همه امت‌ها آمده است. هر دینی تا آخر باقی خواهد ماند. برای هر دینی یک منجی وجود دارد، برای یهودیان، המשיח،  برای مسیحیان ישוע  که همان مسیح(ع) است. در مورد مسلمانان، منجی قائم آل محمد(ص) است.

رسول اکرم(ص) دوازده خلیفه و جانشین دارد چنانکه در صحیح البخاری ۴/۱۷۵ چاپ مصر آمده است. آن حضرت(ص) فرمود: خلفای امت من دوازده خلیفه هدایت شده هستند.

اما در مورد انجیل، در مکاشفه یوحنا (۱۲: ۱-۷) آمده است: «پس از آن، منظرهٔ عجیبی در آسمان دیده شد که از رویداد مهمی خبر می‌داد: زنی را دیدم که آفتاب را مانند لباس به تن کرده بود و در زیر پاهایش ماه قرار داشت و بر سرش تاجی با دوازده ستاره بود. زن، آبستن بود و از درد زایمان می‌نالید و برای زاییدن دقیقه شماری می‌کرد. ناگهان، اژدهای سرخی ظاهر شد که هفت سر، هفت تاج و ده شاخ داشت. او با دُمش یک سوم ستارگان را به دنبال خود کشید و بر زمین ریخت. اژدها در مقابل زن که در حال زایمان بود، ایستاد تا نوزاد او را ببلعد. زن، پسری به دنیا آورد. این پسر با عصای آهنین بر تمام قوم‌ها فرمان خواهد راند. پس وقتی پسر به دنیا آمد، از دست اژدها ربوده شد و به سوی خدا و تخت او بالا برده شد. اما مادرش به بیابان فرار کرد. خدا آنجا را برای او آماده کرده بود تا به مدت هزار و دویست و شصت روز از او مراقبت شود.

در این مکاشفه زن، فاطمه(س) دختر محمد‌(ص) است و ستارگان دوازده گانه امامان دوازده گانه هستند.

خداوند برای عدد دوازده اهميت ويژه و زيادی قائل شده، از اين رو است که در کتاب اول تواریخ (۱: ۱-۴) آمده است که فرزندان آدم ۱۲ نفر هستند: آدم، شیث، انوش، قاینان، مهلئیل، یارد، ادریس، متوشالح، لامک، نوح، سام، حام و یافث.

همچنانکه در کتاب پیدایش(۲۵:۱۲-۱۶) فرزندان اسماعیل(ع) را دوازده نفر ذکر کرده‌اند: نَبَايُوتُ بِكْرُ إِسْمَاعِيلَ، وَقِيدَارُ، وَأَدَبْئِيلُ وَمِبْسَامُ وَمِشْمَاعُ وَدُومَةُ وَمَسَّا وَحَدَارُ وَتيْمَا وَيَطُورُ وَنَافِيشُ وَقِدْمَةُ.

 همینطور پسران یعقوب(ع) را نیز دوازده نفر ذکر کرده‌اند: روبین، شمعون، لاوی، یهودا، یساکار، زبولون، بنیامین، دان، نفتالی، جاد و اشیر.

چنانکه در انجیل متی (۱۰:۲-۴) هم آمده است، تعداد شاگردان عیسی(ع) دوازده نفر بودند.

​ضمن اینکه رسول اکرم(ص) هم دوازده جانشین دارد و ایشان در این خصوص می‌فرماید: پس از من دوازده خلیفه خواهند بود که همگی از بنی‌هاشم هستند.
حضرت زهرا(س)؛ حلقه رابط بین پدر(ص) و دوازده جانشین

بنابراین، حضرت فاطمه زهرا(س)، بضعة الرسول و ام ابیها است که در خطبه خود پس از رحلت پدر گرامیشان گفتند: «يا ايها‌الناس! بدانيد که من فاطمه هستم و پدرم محمد(ص) است. من حرف نادرستی به زبان نمی‌آورم و کار غلطی را انجام نمی‌دهم. من دختر کسی هستم که شما را از بدبختی دنيا و آخرت نجات داد. تا پيامبر(ص) زنده بود شما پيرو او بوديد و به دستورات خداوند عمل می‌کرديد. می‌بينم که بعد از رحلت پدرم گرايش‌های نفاق‌آميز در شما پيدا شده است. به جای اينکه از احکام خداوند متعال حمايت و حراست کنيد، همه اين احکام را فراموش کرده‌ايد. گويا فقط اسمی از اسلام برای شما مانده است.»

نشانه‌های استمرار نسل پیامبر(ص) از ذریه حضرت زهرا(س) در کتب آسمانی

مسلمانان اتفاق نظر دارند که دو نوه رسول خدا(ص)، امام حسن و امام حسین(علیهماالسلام)، فرزندان حضرت فاطمه الزهرا(س) از حضرت علی بن ابی طالب(ع) و اولاد ایشان از نسل پیامبر(ص) هستند.

آیات کتاب مقدس(تورات) پسران پادشاه یا پیامبری را توضیح می‌دهد که پس از او برای همیشه و تا ابد حکومت خواهند کرد.

همه انبیا و رسولان برای هدایت امت‌های خود آمده‌اند، به غیر از حضرت محمد(ص) که برای هدایت تمام امت‌ها آمده است.

صیغه افعالی که در تورات آمده، برای مستقبل و آینده و به صورت جمع است. یعنی بعد از تو خواهند آمد و تا ابد وجود خواهند داشت.

نویسنده در نتیجه‌گیری بحث خود تأکید می‌کند که حضرت فاطمه زهرا(س) حلقه رابط بین پدرشان(ص) و دوازده جانشین پس از ایشان است.

در انجیل که در زبان عبری به معنای بشارت است _ چون خبر آمدن رسول اکرم(ص) را بشارت می‌دهد _ در مکاشفه یوحنا این زنی را می‌بینیم که لباس خورشید را بر تن دارد و ماه زیر پای او قرار دارد. این زن حضرت فاطمه زهرا(س) است و بر سرش تاجی از دوازده ستاره است.

هفت سر اژدها مصیبت‌هایی است که به واسطه جانشینان پیامبر از بنی‌امیه و بنی‌عباس و دیگران با آن مواجه می‌شود.

اگر خداوند او را عرش خود نمی‌برد، اژدها او را می‌برد و همه می‌دانیم که محمد بن الحسن زنده است و همه در انتظار او هستیم. همچنان که خداوند ادریس را به مقامی بلند رساند و نیز حضرت عیسی(ع) را که در آخرالزمان همراه با امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد.

در انجیل آیات فراوانی در مورد محمد بن الحسن یافتم؛ اینکه او چگونه پس از فساد و فسق بسیار ظهور می‌کند و مظلومان را نجات می‌دهد. اینکه چگونه یاران خود از سراسر زمین جمع می‌کند و با قدرت بر جهان حکومت خواهد کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 دي 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode