ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 آبان 1402     |     کد : 202289

آیت الله جعفر سبحانی:

علامه طباطبائی از شخصیت‌های نادرالوجود است

آیت الله جعفر سبحانی در پیام تصویری به کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی تبریزی، یادآوری کرد: علامه طباطبائی از شخصیت های نادرالوجود است.

آیت الله جعفر سبحانی در پیام تصویری به کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی تبریزی، یادآوری کرد: علامه طباطبائی از شخصیت های نادرالوجود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایشان در این پیام با بیان اینکه علامه طباطبایی از شخصیت‌های نادرالوجود است که به ندرت حوزه‌ها و مجامع علمی، صاحب چنین افرادی می‌شود، اظهار کرد: این مرد بزرگ و علامه جامع الاطراف در ترویج علم کمال نهایت تلاش و تأثیرگذاری در جهان اسلامی و به خصوص تشیع را داشت.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی کسی بود که کار یک امت را انجام داد، با اشاره به آیات قرآنی، افزود: چنین افرادی در کلام الهی بارها مورد تمجید و تحسین قرار گرفته اند که در عالم بشریت افرادی پیدا می‌شوند که کار یک نفر نه بلکه یک امت و جامعه را به انجام می‌رسانند و علامه بزرگوار از مصادیق این آیات الهی است.

آیت الله سبحانی ادامه داد: علامه طباطبایی به ظاهر یک فرد بود اما آثارش و برکاتش برای ایم امت اثرگذار بود به گونه‌ای که بارها از اشخاص مختلف تکریم ایشان از سوی آیت الله بروجردی شنیده شده و سندیت دارد.

وی تفسیرالمیزان را یکی از آثار ماندگار و بسیار بدیع در جهان اسلام معرفی کرد که علامه مشکلات برخی از آیات را با آیات دیگر کلام خدا رفع کرده و بسیاری از روایات را با استفاده از همین آیات قرآنی مستند ساخته است که اقدامی بسیار سخت، پیچیده و بسیار طاقت فرسا است.

آیت الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی علامه طباطبایی، گفت: بی آلایشی و ساده زیستی از خصوصیات بسیار بارز ایشان بود و علامه کسی بود که خود را نشان نمی‌داد به گونه‌ای که در یکی از محافل ایشان را با علمای دیگر اشتباه گرفتند.

وی درآوردن علم فلسفه در حوزه‌های علمیه از حالت بغرنج به حالت ملموس را یکی از مهمترین اقدامات علامه طباطبایی در عصر حاضر بیان و اضافه کرد: او مسائل بسیار پیچیده فلسفی، تفسیری و عرفانی را به شکل بسیار ساده بیان می‌کرد و با عبارات بسیار کوتاه مفاهیم عالی را تفسیر کرده و توضیح می‌دادند.

آیت الله سبحانی، تطبیق مسائل روایی با آیات قرآنی را از دیگر ویژگی‌های علمی ممتاز علامه طباطبایی برشمرد و یادآور شد: ایشان قلم فارسی و مقاله نویسی را به حوزه‌های علمیه تسری و توسعه داد.


نوشته شده در   شنبه 27 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode