ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1402     |     کد : 202204

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

فرصت‌های سرمایه گذاری در اختیار کارآفرینان قرار گیرد

آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم قرار گرفتن فرصت‌های سرمایه گذاری با احراز صلاحیت‌های مالی و فنی در اختیار کارآفرینان تاکید کرد.

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم قرار گرفتن فرصت‌های سرمایه گذاری با احراز صلاحیت‌های مالی و فنی در اختیار کارآفرینان تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم دوشنبه، ۱۵ آبان ماه در آیین افتتاح «رویداد علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز» در تالار وحدت دانشگاه تبریز، اظهار کرد: از نظر آموزه‌های دینی و قرآنی، ثروت و سرمایه یک فضل الهی به انسان است. البته سرمایه، زمانی اهمیت دارد که در راستای تامین سعادت ابدی و اخروی به کار گرفته شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ارزش ثروت و سرمایه به اعتبار و امکان بهره‌برداری برای سعادت ابدی، منفعت، فزونی و رضایت خداوند است. بنابراین سرمایه‌ای که در راستای اهداف آفرینش به کار گرفته شود، امری ارزشمند خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه‌ی شماره‌ی ۵۳ امام علی (ع) در نهج البلاغه، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در این نامه، سرمایه گذاران و بازرگانان را انسان‌های خیرخواه معرفی کرده و بر رفتار نیک با آن‌ها تاکید می‌کند.

آل هاشم تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری باید با احراز صلاحیت‌های مالی، فنی و تضمین‌های لازم در اختیار کارآفرینان و سرمایه گذاران قرار گیرد تا پروژه‌های شهری رونق گرفته و اقتصاد شهری شکوفا شود.

وی با اشاره به این‌که سرمایه گذاری در هر استان تحت تاثیر سیاست‌های کلان کشور، ظرفیت استان، سیاست رفتاری و کار عوامل آن استان است، یادآور شد: در میان بخش‌های مختلف مدیریت شهری، تامین منابع مالی و درآمدی شهرداری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کسب درآمد پایدار، تاثیر زیادی در ارائه‌ی خدمات به شهروندان دارد و از طرفی فقدان درآمد کافی و پایدار نه تنها موجب عدم ارائه‌ی مطلوب خدمات ضروری در شهر می‌شود بلکه اجرای تمامی طرح‌ها و برنامه‌های شهری را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان این‌که یکی از شیوه‌های افزایش سرعت در توسعه، آبادانی و ایجاد اشتغال، جذب سرمایه و سرمایه گذاری است گفت: سرمایه، موتور محرک رشد و توسعه است و سرمایه گذاری برای تداوم رشد اقتصاد شهری از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: مدیریت شهری به منظور سرمایه گذاری در شهر و ارائه‌ی کیفیت بهتری از خدمات اجتماعی و زیرساخت‌های کالبدی و تامین منابع مالی باید از مشارکت مردمی و جذب سرمایه‌های سرمایه گذاران استفاده کند.

وی گفت: ضرورت پاسخگویی به مطالبات شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی ایجاب می‌کند که شهرداری همواره در جستجوی راهکاری به منظور تامین مالی با استفاده از شیوه‌های علمی مورد تایید مراکز دانشگاهی و همایش‌های علمی باشد.

وی با تاکید بر این‌که استمرار در افزایش درآمد و بهره‌گیری از امکانات سرمایه گذاران باید با حفظ محیط زیست و شرایط زندگی مردم همراه باشد، ادامه داد: درآمدهای پایدار در اقتصاد شهری باید از دو ویژگی «تداوم پذیری» و «حفظ کیفی محیط شهری» برخوردار باشد؛ به‌ طوری که در تداوم پذیری باید ارقام درآمدی به گونه‌ای باشد که در طول زمان قابل اتکا بوده و برای دستیابی به آن بتوان برنامه ریزی لازم را انجام داد و درآمدهای پایدار باید طوری تعریف شود که دستیابی به آن‌ها شرایط کیفی شهر را به‌عنوان یک پدیده زنده در معرض تهدید و تخریب قرار ندهد.

گفتنی است؛ در این همایش تعدادی از سرمایه‌گذاران آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند. هم‌چنین پنل‌های تخصصی، کارگاه‌ها و ارائه‌ی مقالات علمی این همایش با عناوین «الگوی مشارکت، سرمایه گذاری و تامین مالی»، «آسیب شناسی پروژه های راکد»، «توسعه هوشمند و دانش بنیان شهری»، «بالانس منابع و مصارف شهرداری‌ها» و «سکونتگاه های غیر رسمی un-habitat» نیز در این رویداد یک روزه برگزار می‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 16 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode