ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 مهر 1402     |     کد : 202025

همایش بزرگداشت آیت‌الله میلانی در اسکو برگزار شد

همایش بزرگداشت حضرت آیت‌الله میلانی با حضور نماینده‌ی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و شخصیت‌های برجسته‌ی حوزوی در اسکو برگزار شد.

ایسنا/آذربایجان شرقی همایش بزرگداشت حضرت آیت‌الله میلانی با حضور نماینده‌ی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و شخصیت‌های برجسته‌ی حوزوی در اسکو برگزار شد.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این همایش، اظهار کرد: گروه‌های مقاومت با اجرای طوفان الاقصی انتقام تاریخی از جنایات رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی را گرفتند تا بر همگان آشکار شود که معادله‌ی قدرت در غرب آسیا و به ویژه در خصوص پرونده فلسطین سمت و سویی دیگر به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی نشان داد معادلات قدرت در پهنه زمان تغییر کرده و امروز جبهه مقاومت در جبهه نبرد در بلوغ و کمال قرار دارد، پیروزی از آن حماس و فلسطینی‌ها و از آن حزب الله است.

آل هاشم گفت: حملات گسترده و ترکیبی بی‌سابقه مقاومت فلسطینی باعث سردرگمی این رژیم جعلی و حامیان غربی مخصوصا آمریکا شده است.

وی اضافه کرد: این که مقام معظم رهبری فرموده بودند رژیم اشغالگر ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، واقعیتی است که در حال تحقق است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه به بحث همایش پرداخت و اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله میلانی به عنوان استاد مقام معظم رهبری نقش موثر و سازنده‌ای در نهضت انقلابی مردم ایران داشت و دارای شان و جایگاه خاصی میان مسلمانان است.

وی افزود: آیت‌الله میلانی عالمی بود که در شناخت حلال و حرام و بایدها و نبایدهای دین در زمره ممتازان فقاهت بود و اثرات ارزشمندی را تقدیم جامعه‌ی حوزوی کرده است.

وی در ادامه به ذکر روایاتی تاریخی از نقش آیت الله میلانی در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: وی در تمامی مراحل انقلاب اسلامی یار و یاور و حامی رهبر نهضت بودند و حتی نمایندگان رژیم پهلوی را به حضور نمی‌پذیرفتند.

حجت الاسلام بنابی از فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی ولی‌عصر (عج) تبریز نیز در سخنانی آیت‌الله میلانی را شخصیت برجسته‌ای معرفی کرد.

وی افزود: آیت‌الله میلانی زمانی که در نجف به سر می‌برد برای ناکام گذاشتن وسوسه‌های خناسان در خصوص زعامت حوزه، نجف را ترک و در کربلا اقامت کرد و در ادامه با بنیان‌گذاری حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد پرچم اسلام را برافراشته نگه داشت.

 

حجه‌الاسلام حافظ‌ نیا امام جمعه شهرستان اسکو نیز گزارشی از روند برگزاری همایش ارائه کرد و گفت: از سال‌های گذشته بحث برگزاری این همایش مطرح و از سوی امام جمعه‌ و مسئولین پیشین پیگیری شده بود که به دلیل وقوع برخی مسائل و مشکلات عملیاتی نشده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی دو سال اخیر و با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت مسئولین در سطح استانی و شهرستانی و تاییدات نماینده‌ی محترم ولی فقیه در استان توانستیم همایش را برگزار کنیم و در نظر داریم در کنگره‌ی ملی گرامی‌داشت حضرت آیت‌الله میلانی را در پنجاهمین سالگرد ارتحال آن عالم عامل برگزار کنیم.

 فرماندار شهرستان اسکو نیز در سخنان خود ضمن عرض خیر مقدم خدمت علما و فضلای حاضر در این همایش، شهرستان اسکو را دیار مفاخر و مشاهیر بزرگی دانست که این دیار فرهنگ‌پرور تقدیم کشور عزیزمان ایران کرده است.

حسین فیروزی گفت: بسیار خرسندیم که میزبان فرهیختگان مذهبی و حوزوی در این شهرستان هستیم و گامی هر چند کوچک در شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت آیت‌الله میلانی برداریم.

گفتنی است، در ادامه‌ی این برنامه، از پوستر برگزاری کنگره‌ی پنجاهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید محمدهادی میلانی توسط حضرت آیت‌الله آل هاشم و حجت الاسلام رونمایی شد و کتاب اسوه‌ی فقاهت تالیف آقای دکتر هادی هاشمی نیز که به صورت ویژه‌نامه به شرح زندگی، اساتید و آثار این عالم ربانی پرداخته است با حضور مسئولین رونمایی شد.

آیت‌الله سید محمدهادی میلانی در هفتم محرم سال ۱۳۱۳ قمری در نجف در خانواده‌ای اهل علم و معنویت پا به عرصه هستی نهاد.

اجداد او همه از سادات حسینی شهر مدینه منوره و از نوادگان امام علی بن الحسین علیه السلام بودند که به علت شرافت علمی و معنوی از بزرگان مدینه به شمار می‌رفتند.

این عالم جلیل القدر قبل از ۳۰ سالگی به مرحله اجتهاد رسید و مورد تأیید بزرگان و استادان قرار گرفت و از مدرسان معروف حوزه نجف اشرف بود.

وی در روز جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۵۴ شمسی بر اثر بیماری چشم از جهان فروبست و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.

همایش بزرگداشت آیت‌الله میلانی در اسکو برگزار شد

همایش بزرگداشت آیت‌الله میلانی در اسکو برگزار شد

 


نوشته شده در   جمعه 21 مهر 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode