ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402     |     کد : 201456

حجت‌الاسلام سیفایی:

فرقه‌سازی ابزاری برای ایجاد اختلاف در امت اسلامی است

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت:

 مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فرقه‌سازی ابزاری است که استکبار با هدف مشغول‌سازی و هویت‌زدایی و ایجاد اختلاف در امت اسلامی از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند و فرقه ضاله بهائیت از مهم‌ترین جریان‌های انحرافی در خدمت نظام سلطه است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، در همایش «بهائیت بازیچه استعمار» روز گذشته، ۲۵ تیرماه، در دانشگاه پیام نور تبریز، با بیان اینکه فرق به‌طور عمده توسط طاغوت‌های زمان طی ۲۰۰ سال اخیر ساخته شده‌اند، گفت: البته این فرق در زمان‌های مختلف با اهداف گوناگون همچون سرگرمی مردم جامعه، نهادینه کردن تفکر مورد دلخواه طاغوت‌ها و اهداف استعماری ممالک اسلامی به وجود آمده‌اند.

وی با تأکید بر حزب سیاسی بودن بهائیت افزود: بدون تردید با توجه به سابقه تاریخی و نوع رفتارها و عملکردهای این فرقه که توسط ایادی استکبار و به‌طور مستقیم با حمایت‌های مالی و معنوی انگلیس، آمریکا و اسرائیل پشتیبانی می‌شود، نه به‌عنوان تنها یک فرقه که در اصل با اساس حزب سیاسی عمل می‌کند و در این خصوص نباید کوچکترین تردیدی داشت.

سیفایی، عرفان‌های نوظهور را ساخته و پرداخته غربی‌ها برای ضربه‌زدن به وحدت و انسجام مسلمانان دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه در کشورهای غربی تعارشات مختلف پدیدار شده است، آنها قصد دارند با بنیانگذاری فرقه‌های مختلف ضمن اینکه از فروپاشی اجتماعی خود جلوگیری می‌کنند، در فرصت‌های مغتضی ضرباتی نیز به مسلمانان وارد کنند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، یکی از پرچمداران مقابله با بهائیت را انجمن حجتیه دانست که در آذربایجان و تبریز بسیار فعال هم بود، اما به علت برخی کج فهمی‌ها و عدم شناخت درست از اسلام اصیل، خود این انجمن نیز تبدیل به فرقه شد که در برابر اسلام ایستاد.

وی افزود: بر همین اساس نوع و نحوه برخورد با فرقه‌های ضاله از جمله بهائیت مستلزم بهره‌مندی از دانش و علم شناخت ادیان و در عین حال بازشناخت دقیق از این فرقه‌هاست چون که بدون چنین شناخت و معرفی مقابله درست و منطق با آنها ممکن نخواهد شد.

سیفایی اظهار کرد: باید بسیار دقت و توجه داشت که نوع مواجهه با فرقه‌های ضاله، خود منجر به شکست یا در پاره‌ای موارد به نفع فرقه ها ختم نشود.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، از وجود انواع فرق در کشور و آذربایجان‌شرقی خبر داد و با طرح این پرسش که آیا با این عرفان‌ها و فرقه‌ها برخورد شده است؟ گفت: نظام اسلامی مشکلی در این زمینه ندارد و از جانب آنها تهدیدی متوجه کشور نیست، اما به علت خاستگاه استکباری و استعماری بهائیت، برخورد با آنها ضروری است و اگر مقابله نشود دشمنان به شدت سوء استفاده خواهند کرد.

وی بهائیت را طرح ویژه استکبار علیه اسلام ناب محمدی(ص) دانست و ادامه داد: اینکه با دستگیری چند نفر بهائی در ایران، مقامات بلندپایه آمریکایی وارد عمل شده و برای آزادی آنها تلاش می‌کنند، گویای بسیاری از واقعیات است و نشان می‌دهد آنها نیروی انسانی استکبار هستند.

سیفایی مظلوم‌نمایی را یکی از شگردهای مهم بهائی‌ها در ایران و جهان توصیف و اضافه کرد: این مظلوم نمایی خطرش بسیار وسیع‌تر از سایر اقدامات آنهاست، در حالی که بر اساس اسناد و مدارک تاریخی متقن این فرقه یکی از خشن ترین‌ها در نوع خود است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، یادآور شد: امروز بهائیت دیگر یک فرقه یا جریانی با یکسری اصول اعتقادی و اخلاقی نیست، بلکه آنها برای استحاله امت اسلامی و ایجاد تفرقه بین تشیع کمر همت بسته‌اند.

حجت‌الاسلام علیرضا روزبهانی، مدیر کارگروه بهائی پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم یکی از ویژگی‌های بارز و مهم بهائیت را خشونت‌طلبی و اقدامات تروریستی آنها برشمرد و گفت: با بررسی آرا و عقاید سیدمحمدعلی شیرازی و سایر رهبران این فرقه ضاله، به خوبی آشکار می‌شود که آنها برای دستیابی به مقاصد خود به‌دنبال هر نوع و نحوه خشونت بوده‌اند.

وی بهائیت را فرقه‌ای ننگین خطاب کرد که در آن هیچ اعتقاد قلبی و صوری به مبانی و اصول اسلام اصیل وجود ندارد و بر همین اساس همواره از سوی علما و مراجع تقلید مورد سرزنش قرار گرفته و حکم ارتداد بر آنها صادر شده است.

روزبهانی، کارکردی فراتر از فرقه مذهبی را از خصوصیات مهم بهائیت برشمرد و اظهار کرد: بر همین اساس بیشتر فعالیت‌های آنها بیش از مسایل دینی و اعتقادی، بیشتر جنبه و رویکرد حزب سیاسی دارد که بر همین مبنا در دست گرفتن حکومت‌ها را هدف خود قرار دادند.

این مدرس حوزه و دانشگاه، تشکیل حکومت به هر قیمت و روش را از مبانی اعتقادی بهائیت اعلام و اضافه کرد: در یک روستا، بهائی‌ها برای اینکه مردم را وادار به پیوستن به خود کنند تعداد ۱۳۰ نفر را به کام مرگ کشاندند که نشان دهنده قصاوت و روحیه تروریستی آنها دارد.

روزبهانی خراب کردن خانه‌های کسانی که حاضر نیستند به بهائیت بپیوندند و سوزاندن کتاب‌ها و کشتن هر کسی که جلوی آنها مقاومت کنند از جمله مبانی فکری و اعتقادی رهبران و پیروان باب اعلام کرد که برای جوامع بشری بسیار خطرناک است.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 27 تير 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode