ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 تير 1402     |     کد : 201391

امام جمعه تبریز:

غدیر یک تفکر و نشانه برای تداوم خط نبوت است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه برای تداوم خط نبوت است بیان کرد:

 حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه برای تداوم خط نبوت است بیان کرد: غدیرخم چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد و روز اکمال دین و اتمام نعمت و موجب خشنودی خداوند متعال و اثبات ولایت است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز ۱۶ تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، به موضع‌گیری مثبت رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان مخالفان زیادی از جمله رژیم صهیونیستی دارد که منافع خود را در ایجاد و تقویت اختلافات میان ۲ کشور می‌داند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو گفته است که کشورش هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور تهدیدی علیه منطقه و جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و انتظار داریم دولت باکو در عمل نیز این حسن نیت خود را نشان دهد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: دولت سیزدهم در عمل نشان داده‌ است که به دنبال گسترش سیاست همگرایی با همسایگان است و در این میان کشور دوست و برادر ـ جمهوری آذربایجان ـ  نیز به دلایل اشتراکات فرهنگی و مذهبی در اولویت است.

وی گفت: تجربه تاریخی ثابت کرده است که هر کشوری با ایران عقد اخوت بسته است، جمهوری اسلامی حق برادری را به شایستگی به جا آورده است.

آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها به موضوع اعتراضات در کسور فرانسه اشاره کرد و گفت: کل جهان توجه کنند که این اعتراضات مردم ایران در خیابان‌های تهران نیست بلکه فرانسه است.

امام جمعه تبریز، ادامه داد: در کشور فرانسه حکومت نظامی برقرار شده است و چند لشکر زرهی با لشکر ۴۵ هزار نفری برای سرکوب اعتراضات مردمی به کف خیابان آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اتفافات فرانسه ابعاد گوناگونی دارد و باید از مناظر مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد افزود: آنچه برای جامعه ما مهم است این رفتار چندگانه غرب و مدعیان گردش آزاد اطلاعات است یعنی کسانی که تا دیروز بیانیه رنگارنگ برای حمایت از اغتشاشات فتنه گران در ایران صادر می‌کردند الان در برابر اعتراضات مردم فرانسه سکوت کرده اند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک عید بزرگ غدیرخم به تمام مسلمین جهان گفت: از مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی تشکر می‌کنم که امسال جشن‌های غدیر متفاوت‌تر از سالهای قبل بود؛ هر سال که می‌گذرد بهتر می‌شود؛ اصلا همه جای شهر جشن است و هر جا را که نگاه می‌کنی همه در حال شادی و برگزاری جشن باشکوه غدیر هستند. تا روز مباهله جشن‌ها ادامه دارد و سپس به استقبال عزاداری محرم خواهیم رفت.

آل‌هاشم با بیان اینکه غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه برای تداوم خط نبوت است بیان کرد: غدیرخم چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد و روز اکمال دین و اتمام نعمت و موجب خشنودی خداوند متعال و اثبات ولایت است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امید است تمام مومنین روز به روز شناخت بیشتری با غدیر پیدا کنند. این واقعه جزو مهمترین ماموریت رسالتی حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) بود.


نوشته شده در   جمعه 16 تير 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode