ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 تير 1402     |     کد : 201390

آغاز به کار جشنواره ملی خوشنویسی غدیر در تبریز

دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر به منظور بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند قرآن مجید و عرض ارادت به ساحت مقدس مولای متقیان، امیرمومنان حضرت علی(ع)، بین هنرمندان خوشنویس کشور همزمان با دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر در تبریز آغاز به کار کرد.

 دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر به منظور بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند قرآن مجید و عرض ارادت به ساحت مقدس مولای متقیان، امیرمومنان حضرت علی(ع)، بین هنرمندان خوشنویس کشور همزمان با دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر به منظور بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند قرآن مجید و عرض ارادت به ساحت مقدس مولای متقیان، امیرمومنان حضرت علی(ع)، بین هنرمندان خوشنویس کشور همزمان با دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر روز پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه در تبریز آغاز به کار کرد.

علی‌اشرف صندوق‌آبادی، نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران در این مراسم، گفت: جشنواره ملی خوشنویسی غدیر از چند جهت حائز اهمیت است؛ یکی اینکه در تبریز که زادگاه بزرگان عرصه خوشنویسی است و نام هر یک چون ستاره‌ای بر تارک آسمان خوشنویسی ایران می‌درخشد، برگزار می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر خوشنویسی هنری است که فرهنگ علوی و الگوهای ماندگار معرفتی به واسطه این هنر فاخر معرفی می‌شود که بر اهمیت برگزاری این جشنواره صحه می‌گذارد.

صندوق‌آبادی، گفت: اهمیت هنر خوشنویسی در بیان امیرالمومنین حضرت علی(ع) نمودهای بسیاری داشته و آن حضرت نگاهی بسیار دقیق و عمیق به اشیاء و پدیده‌ها و به طور کلی جهان هستی داشته‌اند که برگرفته از جهان بینی کامل اسلامی ایشان است و خط را زبان دست و مایه‌ بهجت، ‌روشنی و آرامش درونی عنوان کرده‌اند.

نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران تاکید کرد: هنر خوشنویسی در عین اینکه ضمیر و باطن هنرمند خوشنویس را صفا و جلا می دهد این صفا را به مخاطب و بیننده‌ِ اثر نیز منتقل می کند.

وی گفت: هنر، زیبایی را منتشر و ماندگار می‌کند و دلی که مفتون زیبایی شود به گرد زشتی‌ها نمی‌گردد، ما همواره نیاز به زیبایی و بهجت درونی داریم و چه کلامی بهتر و زیباتر از نام و سیره امیرالمومنین که با هنر خوشنویسی آراسته شود.

یونس نصیری، رئیس انجمن خوشنویسان تبریز و دبیر این جشنواره نیز گفت: در تبریز خاستگاه نستعلیق، خط نستعلیق با ۵۱ درصد دربرگیری آثار ارسال شده به دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر، پیشتاز است.

وی ادامه داد: در دهمین دوره برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی غدیر بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۵۱ درصد آثار ارسالی در رشته نستعلیق، ۲۷ درصد در رشته شکسته، ۱۲ درصد در رشته ثلث و ۱۰ درصد در رشته نسخ بوده است.

نصیری، گفت: براساس اظهار داوران این دوره از جشنواره آثار ارسالی از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار بوده است.

رئیس انجمن خوشنویسان تبریز از برگزاری جشنواره خوشنویسی میرعلی تبریزی در این شهر نیز خبر داد.

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواه روز پنجشنبه ۲۲ تیر ساعت ۱۷ در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شود.

نمایشگاه آثار جشنواره نیز از پانزدهم تا بیست و دوم تیر در نگارخانه استاد میرعلی تبریزی و استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز برپاست.


نوشته شده در   جمعه 16 تير 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode