ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 تير 1402     |     کد : 201387

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

علما چراغ‌های فروزان هدایت بشریت هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: علما چراغ‌های فروزان هدایت بشریت هستند و از این حیث مسئولیت سنگینی بر عهده آنها است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: علما چراغ‌های فروزان هدایت بشریت هستند و از این حیث مسئولیت سنگینی بر عهده آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود حسینی صبح پنج شنبه در جمع علما و روحانیون شهرستان سراب در دفتر امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: علما چراغ‌های فروزان هدایت بشریت هستند و از این حیث هم مسئولیت سنگینی بر عهده آنهاست و هم در مقابل حفظ شأن و جایگاه روحانیت وظیفه و حقی خطیر بر عهده همگان است.

وی ادامه داد: علما و روحانیون صاحب منسب و لباسی هستند که از آنها به عنوان مروج شریعت و آموزه‌های انبیا، ائمه و اهل بیت (ع) یاد می‌شود و هر خطا و اشتباهی از سوی این قشر متأسفانه به پای مذهب و دین نوشته می‌شود و از سوی دیگر مخاطبان اصلی فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تحقق تمدن نوین اسلامی نیز هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: تکلیفی که امروز بر عهده علما و روحانیون گذاشته شده، تکلیفی است که هیچ یک از انبیأ و ائمه (ع) موفق به انجام آن نشده اند و آن تثبیت یک حکومت جهان شمول و عالم گیر اسلامی است و حتی پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) نیز در زمان خود وعده تحقق این مهم را برای آینده داده اند و باید توجه داشته باشیم که تحقق تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهور است.

وی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری فتح فلسطین مسیر رمزآلود ظهور است، خاطر نشان شد: دشمن به خوبی به این موضوع واقف است و در تمام رویدادها و اتفاقات تاریخی نیز شاهد هستیم که هر گاه مسلمانان به مرزهای فلسطین نزدیک شده اند، دشمن با فتنه‌ها و هجمه‌های گوناگون مانع این فتح و پیروزی شده است.

حجت الاسلام حسینی همه تلاش‌ها برای تجزیه و محدود کردن ایران را نیز در امتداد همین رویکرد ارزیابی و اضافه کرد: اندیشکده های صهیونی بر اساس متون مقدس معتقدند اگر اتحاد شوروی، ایران و لبنان و شامات اتفاق بیافتد، فلسطین به رهبری ایرانیان فتح خواهد شد و تمام اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور و طرح پررنگ و مجدد موضوع تجزیه ایران نیز در همین چهارچوب تعریف می‌شود.

وی گفت: گواه این موضوع نیز جدا شدن بخش‌های مهمی از خاک ایران و از دست رفتن بسیاری از آبراهه‌های حیاتی کشور در دویست سال گذشته است، اما جمهوری اسلامی ایران امروز به قدرتی بدل شده که می‌تواند در مقابل نظم نوین مورد ادعای غرب بایستد تا جایی که تمدن نوین اسلامی مورد تاکید رهبری همه برنامه ریزی های دشمنان و سیطره همه جانبه آمریکا را زیر سوال برده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه ایران اسلامی و محور مقاومت با برداشتن گام‌های تمدنی در بزنگاه‌هایی چون قائله و جنگ سوریه، چهره واقعی تشیع و رأفت اسلامی را به جهان نشان داده، افزود: اکنون دشمنان معترفند که جمهوری اسلامی به واسطه همین گام‌های تمدنی توانسته همه معادلات جهانی را بر هم بزند و نقشی محوری در تمام عرصه‌های جهانی دارد.

وی خاطر نشان شد: اکنون در یک برهه زمانی قرار داریم که به اعتقاد مراجع و علما، ظهور امام زمان بسیار نزدیک است و در چنین شرایط و برهه حساسی وظیفه علما و روحانیون در تحقق تمدن نوین و زمینه سازی برای ظهور امام عصر بسیار سنگین است و نیازمند مهارت آموزی و تسلط به علوم روز است.

حجت الاسلام حسینی گفت: همه اقدامات دشمن با برنامه ریزی صورت می‌گیرد و در روایت گری‌ها نیز به دنبال تحمیل خواسته‌های خود است و به گفته رهبری جنگ امروز جنگ روایت هاست و در اغتشاشات اخیر به واضح‌ترین شکل سناریوهای طرح شده در فیلم‌هایی چون عنکبوت مقدس و یا دختران خورشید اجرا شد.

وی با بیان اینکه هر چند در خصوص موضوعاتی چون وضعیت حجاب نقدهایی داریم اما نباید این موضوع منجر به تقابل قشر مذهبی با دولت و نظام شود، تصریح کرد: در چنین شرایطی علما و روحانیون برای قدم برداشتن در مسیر تحقق گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی پیش نیازهایی چون فراگیری روش‌های ارتباط مؤثر با نسل جدید نیاز دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری فرموده اند به سیزده چهارده ساله‌های امروزی بیش از جوان‌های بیست و چند ساله زمان جنگ اعتقاد دارم که در آن زمان فرماندهان نظامی بودند، این یعنی که باید همه توان خود را برای ارتباط و تربیت درست با این نسل و نقش آفرینی در تحقق تمدن نوین اسلامی بکار گیریم.


نوشته شده در   جمعه 16 تير 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode