ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1402     |     کد : 201238

امام جمعه تبریز:

سفر رئیس جمهور به آمریکای‌ لاتین حاکی از گسترش همکاری‌ها با دورترین نقاط جهان است

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر چند روزه‌ی رئیس جمهور به آمریکای‌ لاتین اظهار کرد:

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به سفر چند روزه‌ی رئیس جمهور به آمریکای‌ لاتین اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین گویای این است که شعاع همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی ایران از محدوه‌ی آسیا به دورترین نقاط جهان گسترش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به دستاوردهای این سفر خاطر نشان کرد: قرارداد بازسازی و راه‌اندازی دو پالایشگاه توسط ایران، تاسیس فروشگاه ایرانی برای عرضه محصولات ایرانی، استفاده از ظرفیت‌های کشت فراسرزمینی برای ایران در ونزوئلا، صادرات تراکتور به ونزوئلا، شروع مجدد خط تولید سایپا در این کشور و تجهیز و توسعه پالایشگاه در نیکاراگوئه از دستاورهای مهم این سفر می‌باشد.

وی ادامه داد: همکاری ایران و کوبا در ساخت و تولید واکسن کرونا از دستاورهای موفق این دو کشور بوده که با این سفر هر چه بیشتر گسترش پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با افرادی که در سازمان انرژی اتمی و فعالیت‌های هسته‌ای مشغول به انجام وظیفه هستند گفت: ایشان در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشور به ابعاد این صنعت و پیشرفت‌های ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی اشاره کردند که یکی از آنها تلاش دشمنان برای مواجه با ملت‌های مستقل بود.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به دو روشی که دشمن با آن در ملت‌ها سیطره پیدا می‌کند، افزود: روش اول تصرف مستقیم بر ملت‌ها و استعمار آنها و روش دوم القای روحیه‌ی بی عرضه‌گی و "ما نمی‌توانیم" در بین ملت‌هاست؛ در دهه‌های متمادی نظام سلطه و پیاده نظام آنها تلاش کردند"ما نمی‌توانیم" را فرهنگ سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه برای یک ملت وابستگی سم بزرگی است، تصریح کرد: فرهنگ "ما نمی‌توانیم" به عنوان گزاره‌ای غلط بر جامعه قبل از انقلاب اسلامی حاکم شده بود، یکی از خدمات بزرگ انقلاب تزریق روحیه‌ی خود باوری و خلق فرهنگ "ما می‌توانیم" در کالبد جامعه است.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان گفت: در این سفر باید چند محور را جستجو کنیم که مردم تبریز و آذربایجان مردم شریف و مهمان نوازی هستند و این کرامت و بزرگواری مردم فراموش نشدنی است که شعور دینی و ملی خود را به نمایش گذاشتند و زمان شناسی کردند.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: عامل دوم این سفر باور مردم به پویایی و عزم دولت برای تغییر شرایط است به این معنا که اگرچه هنوز بسیاری از مشکلات حل نشده اما این باور وجود دارد که دولت سیزدهم برای حل مشکلات کمر همت بسته است، استقبال مردم از رئیس جمهور محبوب سرمایه‌ بزرگ دولت است که باید به افزایش انگیزه‌ی بیشتر منجر شود.

خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: دولت باید افزایش سرمایه‌ی اجتماعی را جدی بگیرد این استقبال تکلیف را سنگین می‌کند که در این سفر مشکلات جاده زنجان به تبریز، ازدواج جوانان و مشکلات اشتغال و موضوع بیکاری به استحضار رئیس جمهور رسانده شد که در این خصوص وعده‌هایی دادند.

وی در پایان ضمن قدردانی و تبریک، به موفقیت بانوی تبریزی اشاره کرد و گفت: بانو سودابه داوران دانشمند و شیمی دان ایرانی و عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که هفته‌ی گذشته موفق به کسب مدال طلا آکادمی مخترعان اروپا شد، داروهای آنتی بیوتیک و عصاره‌های گیاهی ضد میکروبی برای درمان زخم‌های عفونی را در طرح تحقیقاتی و پژوهشی خود اولویت قرار دادند که این بانو جزو دانشمندان دو درصد برتر دنیا هستند که اولین مدال یونسکوی جهان را نیز به خود اختصاص داده‌اند.


نوشته شده در   شنبه 27 خرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode