ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1402     |     کد : 201099

امام جمعه تبریز تاکید کرد:

لزوم ایجاد قرارگاه فرهنگی برای موضوع جمعیت

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ما قرارگاه فرهنگی برای موضوع جمعیت نداریم، متذکر شد:

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ما قرارگاه فرهنگی برای موضوع جمعیت نداریم، متذکر شد: ستاد ملی جمعیت وظیفه‌ی رصد اجرای قانون را دارد و باید دستگاهای فرهنگی دور هم جمع شوند و یک راهبرد واحد را برای مسئله جمعیت معین کنند، نداشتن قرارگاه فرهنگی میزان اثر گذاری اجرای قانون را کاهش خواهد داد و همه‌ی ما از این موضوع آسیب خواهیم دید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به روز جمعیت اظهار کرد: مسئله جمعیت در کشور ما به قدری چالش مهمی است که تمام کارشناسان اجتماعی و جمعیتی متفق القول معتقدند که ما به جمعیت نیاز داریم و این موضوع تاحدی مهم است که هیچ اما و اگری در آن وجود ندارد و در صورت ادامه‌ی وضعیت فعلی، دود آسیب آن در چشم همه‌ی کسانی خواهد رفت که در این کشور زندگی می‌کنند و ربطی به هیچ جناح و گروهی ندارد.

وی افزود: پس باید با صراحت و بدون تعارف اعلام کرد که ایران به افزایش جمعیت و فرزندآوری احتیاج دارد تا با جوان شدن جمعیت، شادابی جامعه بیشتر شده و قدرت اقتصادی و سیاسی کشور بیشتر شود.

آل هاشم با اشاره به اعلام آمار جمعیت کشور، بیان کرد: درصد سالمندان کشور هفت درصد، درصد میانسالان ۴۴ درصد، درصد جوانان در گروه‌های سنی ۱۵ تا ۲۹ سال ۲۵ درصد و درصد کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال،۲۴ درصد است که لازم است در مسئله جمعیت دقت کافی را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای اولین بار ناو گروه ۸۶ نیروی‌دریایی ارتش، توانست طبق برنامه‌ریزی انجام شده با ۶۵ هزار کیلومتر دریا نوردی در مدت ۲۳۲ روز دور کره‌ی زمین را به طور کامل بپیماید و باید گفت آفرین بر غیور مردان و سفید جامگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که این موفقیت را کسب کردند.

وی ادامه داد: این موفقیت را که برای اولین بار اتفاق افتاده به حضور سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان وزرات خارجه، گفت: ایشان در بیانات خود وظایف دستگاه دیپلماسی و رویکرد نوین در سیاسیت خارجی را که مفاهیم عزت و حکمت و مصلحت است را به طور شفاف و روشن متناسب با وضعیت تحولی که در مقام نظام بین الملل فراروی کشورمان قرار دارد تبیین کردند.

وی ادامه داد: از نگاه رهبر معظم انقلاب، سیاست، عرصه‌ی خرد ورزی و تلاش برای نیل به منافع ملی حداکثری است و این مُهِم با لحاظ سه اصل عزت، حکمت و مصلحت امکان پذیر است، بنده معتقدم گفتمان سیاست خارجی رهبر معظم انقلاب مهجور مانده است، این گفتمان عقلانی و چندلایه، واقع‌بینانه و مصلحت طلب است منظور از مصلحت طلبی، شناخت مصلحت‌ها است که آن هم متضمن واقع بینی می‌باشد. 

وی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار کرد: روز سوم خرداد را باید روز انهدام پندارها و باورهای غلط دشمنان نامید ، یک پندار غلط که از بین رژیم بعث و طراحان حمله‌ی عراق به ایران شکل گرفته بود که جمهوری اسلامی در دفاع از مردم و کشور توان ایستادگی ندارد اما آزادی خرمشهر این پندار غلط را باطل کرد.

وی با اشاره به فرموده‌ی امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "خرمشهر را خدا آزاد کرد" خاطرنشان کرد: هرکس بگوید من آزاد کردم حرف اشتباهی زده همه دست هم دادند و با وحدت کامل نیروهای مسلح و مردمی، ارتش، سپاه، بسیج، جهاد و عنایت خداوندی خرمشهر آزاد شد.

آل هاشم با اشاره به خبر برافراشتن پرچم هم جنس‌گرایان در سفارت انگلیس و ایالات متحده در ساختمان‌های خود در کشور جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: ما شنیدیم که سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در بالای ساختمان خود در پایتخت یک کشور اسلامی یعنی جمهوری آذربایجان پرچم هم جنس گرایان را بالا برده اند، این اقدام توهینی آشکار به ارزش‌های ملی و اسلامی مسلمانان به ویژه مردم جمهوری آذربایجان است.

وی خاطرنشان کرد: مردم متدین و مسلمان جمهوری آذربایجان حتی شاید بتوانیم بگوییم مسئولین دولتی آذربایجان هم از این اقدام آمریکا و انگلیس بیزارند اینگونه اقدامات بخشی از یک طرح برای حساسیت زدایی از جامعه مسلمانان نسبت به جریان‌های پست و ضد انسانی مثل هم جنس‌گرایی می‌باشد و همچنین یک گستاخی آشکار نسبت به آذری‌ها که به ارزش‌های سنتی و دینی تعصب خاصی دارند.

امام جمعه تبریز یادآورشد: باید نسبت به این حرکت‌های خزنده علیه هویت، سنت‌ها و ارزش‌های ملی هوشیار باشیم.


نوشته شده در   شنبه 6 خرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode