ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 مرداد 1401     |     کد : 199260

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

نظر شفاهی آمریکا کافی نیست/ ضرورت ارائه تضمین کتبی برای برجام

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران به هیچ وجه نظر شفاهی آمریکا را کافی نمی داند، گفت: آمریکایی ها باید تضمین کتبی دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران به هیچ وجه نظر شفاهی آمریکا را کافی نمی داند، گفت: آمریکایی ها باید تضمین کتبی دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: ایران منتظر نظر غرب درباره سه نقطه ابهام در مذاکرات رفع تحریم است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین در کانون جنگ روایتی نظام سلطه در حال انجام است، ادامه داد: برآیند اظهارات ضلع غربی این بود که با پایان یافتن گفتگو، متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکره با بیان کلمه «بله یا خیر» نظر خود را ارائه دهند، ایران نیز با فهم این بازی و شناخت ذات فریب آمریکا هیچ متن یا پیشنهاد را به عنوان متن نهایی قبول نکرد.

آل هاشم با تاکید بر اینکه باید آمریکایی تضمین بدهند تا مثل زمان ترامپ شاهد خروج یکباره آنها از تفاهم نامه برجام نباشیم، افزود: ایران ضمن دریافت ایده‌های معاون هماهنگ کننده، همه این ایده‌ها را در تهران مورد بررسی دقیق‌تر قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: این هفته روز جهانی مسجد داریم؛ برای جذب خانواده و حضور آنها باید موانع حضور مردم در مسجد را بازبینی کنیم تا با حذف این موانع زمینه حضور این خانواده در مسجد را فراهم کنیم. مسجد متعلق به عموم مردم است و همه باید آزادانه از مساجد استفاده کنند.

امام جمعه تبریز به شهادت امام سجاد (ع) نیز اشاره کرد و گفت: این راوی بزرگ عاشورا بنا به روایت در ۲۵ محرم سال ۹۴ هجری قمری بعد از ۳۱ سال امامت در ۵۷ سالگی به شهادت رسیدند.

وی در ادامه به روز صنعت دفاعی در ۳۱ مرداد اشاره کرد و گفت: توان و بازدارندگی قدرت دفاعی امروز نظام، موجب هراس و وحشت دشمنان و قدرت‌های زورگو و سلطه جهانی را فراهم آورده است.

وی افزود: اطمینان و اعتماد ملی برای نقش‌آفرینی این توان در تأمین امنیت پایدار منطقه بیش از هر مقوله حاوی این پیام است که با کسب شایستگی عملی خود و شکستن مرزهای دانش بنیان و دستیابی به فناوری نوین و نو ظهور خواهیم توانست تا در آینده نزدیک قله‌های رفیع و اقتدار را فتح کند.

آل هاشم ادامه داد: اینها نیست مگر در سایه هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری که همواره درایت ایشان در امور مختلف کارگشا بوده و هست.

وی به آزادی آزادگان اشاره کرد و گفت: شما صبر کردید و سعه صدر کردید و ما به تک تک شما اسوه‌های صبر درود می‌فرستیم. حل مشکلات آزادگان سرافراز نباید در پیچ و خم اداری برود بلکه تمام دستگاه‌ها باید در قبال این عزیزان احساس مسئولیت کنند.

امام جمعه تبریز سپس با بیان اینکه عدالت باید به گفتمان نخبگانی تبدیل شود، ادامه داد: زمینه زیادی برای این گفتمان وجود دارد و باید برای رعایت عدالت مطالبه گری و گفتمان سازی شود.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه گشاده خلقی از جمله عوامل افزایش روزی است، افزود: در یک اداره باید مافوق رفتار مناسبی با زیردست خود داشته باشد نه اینکه رفتار حاکمانه با آنها داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه یک کارمند یا زیردست باید از مافوق خود اطاعت کند، افزود: این بدان معنا نیست که مافوق با آنها بدرفتاری کند.

آل هاشم به دستاورد اخیر در جنگ سه روزه غزه اشاره داشت و گفت: شاهد هماهنگی و هم افزایی جبهه مقاومت فلسطین هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تجربه این جنگ و نبرد سه روزه گویای این است گنبد آهنین توان مقابله موشک‌های نقطه‌زن حزب الله را ندارد، افزود: یکی از پیامدهای جنگ سه روزه این است که نشان داد جنبش جهاد اسلامی به تنهایی مواضع رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده است.

وی در پایان گفت: جنگ سه روزه به خصوص کوتاه بودن آن ثابت کرد با وجود تبلیغات گسترده دشمن، آنها قدرت ادامه دادن به جنگ‌های طولانی را ندارند.


نوشته شده در   جمعه 28 مرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode