ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 مرداد 1401     |     کد : 199247

امام جمعه تبریز:

بسیج بهترین محل برای تربیت دینی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بسیج از لحاظ فرهنگ جاری در آن، بهترین مکان برای تعلیم و تربیت دینی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بسیج از لحاظ فرهنگ جاری در آن، بهترین مکان برای تعلیم و تربیت دینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم افتتاح طرح یاوران ولایت دانش آموزان استان، این دوره‌های آموزشی را فرصتی مغتنم برای تربیت عبادی و اخلاقی برشمرد و افزود: باید توجه داشت که در این دوره‌ها فرزندانی متدین و با اخلاق و عامل به دستورات دینی پرورش می‌یابند.

وی نوجوانان حاضر در این طرح را پیشتازان عرصه معرفت دانست و اظهار داشت: با شرکت در این طرح‌های باشکوه و ارزشمند، رفتار و منش نوجوانان و جوانان در مسیر ارزش‌های اسلامی و انقلابی رشد پیدا خواهد کرد و دانش آموزانی که در طرح یاوران ولایت تربیت می‌شوند نقش بی بدیلی در ایجاد تمدن اسلامی دارند.

آل هاشم تربیت سیاسی را یکی دیگر از حوزه‌های تربیتی مهم دانست و یادآور شد: اهمیت این دوره‌ها به لحاظ ایجاد حس وطن دوستی گام بزرگی در تربیت سیاسی به شمار می‌آید و برگزاری چنین طرح‌هایی می‌تواند نیروهایی ارزشمندی برای انقلاب و ایران تربیت نماید که همان هدف دستگاه تعلیم و تربیت می‌باشد.

وی به تأثیر تشکل‌های دانش آموزی در نهادینه شدن آموزش‌های دینی اشاره و اضافه کرد: تقویت معاونت پرورشی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی مورد تاکید است و این نهادها و تشکل‌ها می‌توانند دانش آموزان را هم از نظر اعتقادی خوب بار بیاورند و هم اینکه در مقابل دشمن نیروهای استوار و مفید قرار دهند.

امام جمعه تبریز بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور برای رشد و شکوفایی را نیروی انسانی دانست و با بیان اینکه در گذشته اقتصاد و امروز نماد توسعه یافتگی هر جامعه تولید نیروی انسانی کارآمد است، گفت: بسیاری از اهداف و چشم اندازهای گام دوم انقلاب با نوجوانان و دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه خروجی طرح یاوران ولایت باید جوان مؤمن در تراز انقلاب اسلامی بوده و در ایجاد تمدن نوین اسلامی پیشگام باشد، ادامه داد: متأسفانه در دوران کرونا این طرح به صورت مجازی برگزار شد و مسؤلین نتوانستند ارتباط صمیمی و عاطفی با دانش آموزان داشته باشند.

وی نامگذاری طرح یاوران ولایت به نام شهید همدانی را که سرباز پای کار ولایت بود، بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این شهید بزرگوار نشان داد که نباید دلبسته تعلقات دنیا بود و خالصانه در راه خدا و اسلام و ولایت قدم برداشت.

به گزارش مهر، در طرح یاوران ولایت آذربایجان شرقی تعداد ۸۰۰ دانش آموز دختر و پسر در ۴ دوره پنج روزه در اردوگاه الغدیر تبریز حضور می‌یابند.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 24 مرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode