ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401     |     کد : 198669

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید اینکه باید معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم،نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید اینکه باید معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم،

    نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید اینکه باید معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم، گفت: یکی از اهداف کلان، راهبردی و حیاتی برای انقلاب اسلامی تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید بوده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، یکشنبه، 18 اردیبهشت، به مناسبت هفته معلم در دیدار تعدادی از معلمان و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه هزینه در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است گفت: هزینه در آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت، سرمایه گذاری بلندمدت و تمدن ساز است.
وی در این باره با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در تکریم شخصیت معلم تراز انقلاب گفت: برای داشتن کشوری غنی و سربلند و مردم فهیم و شجاع باید زیرساخت‌های اصلی جامعه درست شود و این زیر ساخت‌ها در نظام آموزشی و در دوران کودکی و نوجوانی درست می‌شود.
وی با اشاره به لزوم پاک دستی مدیران در همه عرصه‌های اقتصادی و سیاسی گفت: نیاز اصلی آموزش و پرورش وجود معلمان پاک قلب و پاک اندیش است که خوبی‌ها را در ذهن کودکان نهادینه کنند و آموزه‌های ایرانی و اسلامی را در بین دانش آموزان ترویج دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع از اهداف و راهبردهای نظام اسلامی است اضافه کرد: شکوفایی نظام آموزشی بر پایه آموزه‌های اسلام و انقلاب با نقش آفرینی معلمانی است که خود با تربیت اسلامی فعالان جبهه انقلاب پا به عرصه تعیلم و تربیت گذاشته‌اند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مدارس ابتدایی به لحاظ تاثیرپذیری کودکان از آموزه‌های دینی و تربیتی گفت: جامعه شناسان آموزش و پرورش را مهمترین نهاد دریک جامعه موفق می‌دانند چرا که جنبه‌های اعتقادی، اجتماعی، فکری و جسمانی زیرنظر این نهاد مهم شکل گیری و استخوان بندی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش ابر چالش نظام آموزشی است که باید با راهکارهای درست، سنجیده و در راستای ارتقای انگیزه معلمان و کاهش مشکلات معیشتی آنها چاره اندیشی شود.
نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه معلمان باید به لحاظ علمی و فنی به روزترین افراد جامعه باشند ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان و بهره‌گیری از تجارب افراد صلاحیت دار و بازنشسته و جانشین پروری و همتا سازی از دیگر مسائلی است که باید در دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی اجتناب از مدیریت ذره بینی در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید به کارهای جزیی سرگرم شد بلکه باید در سطح کلان تصمیم های بزرگ گرفت تا بهره وری زیر مجموعه نیز افزایش یابد و نباید کلیات را فدای جزییات کرد.
وی با ابراز خرسندی از خارج شدن سند 2030 از دستور کار و فراهم شدن مقدمات اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش افزود: نیاز اصلی آموزش و پرورش وجود معلمان پاک قلب و پاک اندیش است که خوبی‌ها را در ذهن کودکان نهادینه کنند و آموزه های ایرانی و اسلامی را در بین دانش آموزان ترویج دهند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، بر تقویت برنامه‌های تربیتی، قرآن، عترت، نماز و حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: دوران شکل گیری شخصیت و روحیات کودکان در دوران ابتدایی است از این رو باید از همان سنین به مسائل تربیتی و آموزش آموزه های اسلامی از سوی معلمانان دلسوز مورد توجه قرار گیرد.
 خبرگزاری ایسنا


نوشته شده در   دوشنبه 19 ارديبهشت 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode