ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 فروردين 1401     |     کد : 198459

امام جمعه تبریز:

هدف دشمن از اقدام تروریستی اخیر در مشهد مقدس، وحدت شکنی است

امام جمعه تبریز گفت: اهداف دشمن از حادثه‌ی تروریستی اخیر در مشهد مقدس در سطح کلان وحدت شکنی، در سطح جهان اسلام انحراف افکار عمومی از مسئله‌ی فلسطین و قدس

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: اهداف دشمن از حادثه‌ی تروریستی اخیر در مشهد مقدس در سطح کلان وحدت شکنی، در سطح جهان اسلام انحراف افکار عمومی از مسئله‌ی فلسطین و قدس، در سطح منطقه‌ای به چالش کشیدن گفتمان مقاومت و در سطح همسایگان ایجاد و تشکیل کدورت بین دو کشور همسایه و دوست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اقدام تروریستی اخیر دشمن در مشهد مقدس اظهار کرد: در هفته‌ی اخیر شاهد شهادت حجت‌الاسلام دارابی و اصلانی و مجروحیت حجت‌الاسلام پاکدل در مشهد مقدس در حرم رضوی بودیم؛ این حادثه‌ی دلخراش روز سه‌شنبه در صحن رضوی رخ داد که دلها را جریحه‌دار کرد.

وی با بیان اینکه بعد از بمب گذاری سال ۱۳۷۱ حرم مطهر رضوی، این دومین حادثه در این حرم است، ادامه داد: فردی مسلح به سلاح سرد به سه روحانی در صحن رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) حمله کرد که ابتدا یک طلبه و سپس دومین آنها نیز به شهادت رسید و سومین مورد نیز زخمی است.

وی با تاکید بر اینکه این قاتل ۲۱ ساله به حجت الاسلام اصلانی ۲۰ ضربه با چاقو وارد کرد، افزود: نهادهای انتظامی و امنیتی باید دقت بیشتری کرده و وزارت خارجه و وزارت کشور باید بررسی بیشتری در این زمینه انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: ضارب ازبک تبار بود که سال گذشته به صورت غیرقانونی و بدون مجوز از مرز پاکستان وارد ایران شده و در مشهد اقامت می‌کرد همچنین در یک باربری در مشهد نیز مشغول بود؛ مراجع ذی‌صلاح باید پاسخگو باشند که چرا یک فرد بدون مجوز وارد کشور شده و یک سال هم اقامت داشته است.

وی با بیان اینکه این فرد برخلاف دیگر سُنی‌ها دارای تفکرات تکفیری بود که معتقدند، باید شیعیان کشته شوند، گفت: علل و عوامل حادثه‌ی سوء قصد و اجرای اقدامات در مشهد مقدس، نشان از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه‌ از سوی دشمنان اسلام و انقلاب دارد چراکه ارزیابی جریانات فضای مجازی در هفته‌های گذشته تاییدی بر این ادعا است.

وی متذکر شد: آنچه که از تعرضات اخیر جریانات استکباری مشخص می‌شود این است که سخت‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق برای صهیونیست جهانی، اتحاد امت اسلامی است که با شعله‌ورسازی جنگ‌ها و فتنه‌های مذهبی از طریق هتک حرمت مقدسات و قداست اماکن مقدس، قصد دارند تا مسلمانان را رو در روی هم قرار دهند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: قدس شریف در سطح جهان اسلام یک مسئله‌ی مهمی است که ماه رمضان و نزدیک شدن روز قدس از یک سو و ضرباتی که صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر متحمل شدند از سوی دیگر آنها را عصبانی کرده و درصدد انتقام جویی هستند.

وی یادآور شد: این ضربات سبب شد تا صهیونیست‌ها، راهبرد ضربه به ایران را در اولویت قرار دهند چراکه متحمل ضربات سنگینی در اراضی اشغالی خود شدند و می‌خواهند، شکست بزرگ خود را با این حرکات جبران کنند.

وی با بیان اینکه در سطح منطقه در حال حاضر گفتمان مقاومت در محور مقاومت و منطقه‌ی غرب آسیا در حال تبدیل شدن به گفتمان غالب است، اضافه کرد: پیروزی‌های یمن و عملیات رزم و انتقام جویانه رزمندگان فلسطینی و مخمصه دشمن در غرب آسیا موجب شده است که به درگیر کردن کشورهای مقاومت مشغول شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ایران و افغانستان دو کشور برادر بوده که در حوزه‌ی تمدنی و فرهنگی مشترک هستند که بیش از ۴۰ سال است که مردم ایران، میزبان مهاجمان افغانستانی هستند و از سوی دیگر اکثریت آنها مردمانی نجیب و زحمت‌کش می‌باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان با قداست شکنی و آشوب شکنی در جهت رسیدن اهداف خود هستند، گفت: طلبه‌ها و روحانیت از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار مردم بودند که تقدیم کردن ۴۰۰۰ شهید طلبه در دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای محراب دلیلی بر پیشقدم بودن روحانیت است.

وی افزود: طلاب و روحانیت استوار و پابرجا در راه دفاع از میهن و تبعیت از فرامین امامین انقلاب از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای است که در این روز، شعار «ما می‌توانیم» عملی می‌شود؛ کاربرد صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای در تولید برق، پزشکی، بهداشتی، دامپزشکی، دامپروری، دسترسی به منابع آب، بخش صنایع غذایی، صنعت، کشاورزی و... در واقع در سایه‌ی تلاش دانشمندان هسته‌ای ما به دست آمده که افتخار بزرگی است و باید قدر آنها را بدانیم.

وی ادامه داد: شهدای هسته‌ای با داشتن ویژگی‌ مشترک، اهداف هماهنگ و تلاش مستمر در زنده نگه داشتن چرخه‌ی هسته‌ای کشور بسیار زحمت کشیدند و شهید شدند.

وی همچنین با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی نیز افزود: بیستم فروردین ماه، روز هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت هنرمند متعهد و سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی است که این هفته، هفته‌ی گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هنر و رسانه ابزار مهم و تاثیرگذار آماده‌ای است و هنرمندان انقلابی چون شهید آوینی در تمامی سالهای عمر خود به‌ویژه در طول هشت سال دفاع مقدس، برنامه‌های بسیاری در خصوص رشادت‌های رزمندگان آماده کردند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید صیاد شیرازی گفت: ۲۱ فروردین ماه، سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی است که این روز را گرامی می‌داریم؛ شهید صیاد شیرازی شبانه‌روز بدون ریا در مناطق عملیاتی حضور داشت و در نهایت منافقین، او را در عملیات مرصاد به شهادت رساندند.


نوشته شده در   جمعه 19 فروردين 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode