ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 آبان 1400     |     کد : 197129

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

آسیب تبعیض به مردم بیشتر از فقر بود/ ۱۳آبان نقطه عطف تاریخ انقلاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رعایت عدالت اولویت مسئولان باشد، گفت: تبعیض بیشتر از فقر به مردم آسیب رسانده است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رعایت عدالت اولویت مسئولان باشد، گفت: تبعیض بیشتر از فقر به مردم آسیب رسانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: تقوا سرمایه‌ای است که انسان می‌تواند به وسیله آن نفس خود را از سقوط به وادی شهوات و نفسانیت نجات دهد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت تقوا افزود: بدون تقوا هیچ انسانی نمی‌تواند حیات طیبه خود در دنیا و حیات اخروی خود را تضمین کند، اثر گذار ترین توفیق آن است که انسان در خانواده‌ای با تقوا پرورش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ابراز داشت: هیچ کسی نمی‌تواند به اندازه پدر و مادری که با تقوا هستند انسان را به راه راست هدایت کنند و برعکس پدر مادر بی تقوا نیز زمینه ساز سقوط فرزند خود به وادی ضلالت باشد.

غذای حرام زندگی خانواده را به وادی ضلالت می‌کشاند

وی در خصوص تأثیر لقمه حرام نیز افزود: غذای حرام زندگی خانواده را به وادی ضلالت می‌کشاند و نمی‌تواند فرزند سالمی به جامعه تحویل دهد.

وی گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: ای پیامبران الهی از غذاهایی که پاکیزه و حلال هستند میل کنید و اعمال صالح انجام دهید و بدانید به آنچه عمل می‌کنید آگاهم.

آسیب تبعیض به مردم بیشتر از فقر بود/ ۱۳آبان نقطه عطف تاریخ انقلاب

آل هاشم گفت: آیا ظلمی بالاتر از غذای حرامی که پدر و مادری به فرزندان خود می‌دهند، وجود دارد. از دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران و مسئولین کشوری استدعا دارم زمینه معاش خانواده‌ها را تقویت کنند تا خانواده‌ها به راه‌های حرام کشیده نشوند. بی توجهی به غذای حلال فرزند توسط والدین نوعی عاق فرزند است.

وی در خصوص هفته پدافند غیرعامل نیز گفت: در مقابل شیوه‌های پیچیده دشمنان نظام اسلامی باید پدافند غیر عامل هوشیار باشد و در مقابل در گونه نفوذ دشمن به صورت به روز دفاع کنند.

امام جمعه تبریز افزود: تهدیدات خطرناک و غیر قابل جبران در صورت کم کاری مدیران ادارات پیش می‌آید که باید به زیردستان خود تذکرات را ارائه بدهند تا در روزهای بحران کشور دچار مشکل نشود.

هدف دشمن از حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها

وی سپس در خصوص مسائل و حاشیه‌های اخیر بنزین گفت: در هفته‌ای که گذشت در سایه حملات سایبری دشمن به پمپ بنزین‌ها، دشمن می‌خواست بلوا ایجاد کند. از اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما تشکر و قدردانی دارم که اخبار صحیح را در زمانِ به روز به مردم دادند.

آسیب تبعیض به مردم بیشتر از فقر بود/ ۱۳آبان نقطه عطف تاریخ انقلاب

آل هاشم ادامه داد: ۸ آبان سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی است. در جنگ تحمیلی دانش آموزان زحمات فراوانی کشیدند.

وی افزود: ۳۶ هزار شهید دانش آموز داریم که تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است. رفتار و کردان این شهدا باید سرمشق نو جوانان ما قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اهمیت بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی و نظام آموزش و پرورش بر همگان مشخص است.

شهید قاضی سد مستحکمی در برابر خطوط انحرافی فکری بود

وی در خصوص سالروز شهادت شهید قاضی نیز گفت: ۱۰ آبان سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی به دست گروهک فرقان است.

آل هاشم افزود: مسجد شعبان مرکز مبارزه با رژیم طاغوت را نباید فراموش کرد که با حضور شهید آیت الله قاضی طباطبایی صورت می‌گرفت و همیشه دشمن و ساواک به عنوان خمینی آذربایجان، ایشان را یاد می‌کردند. منزل شهید آیت الله قاضی طباطبایی پایگاه و مرکز مبارزه با رژیم طاغوت بود.

امام جمعه تبریز در خصوص شهید قاضی همچنین گفت: این شهید بزرگوار سد مستحکمی در برابر خطوط انحرافی فکری بودند.

آل هاشم در خصوص فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان نیز اظهار داشت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. رژیم طاغوت در ۱۳ آبان ۵۷ دانش آموزان و دانشجویان را مورد هدف قرار داد.

آسیب تبعیض به مردم بیشتر از فقر بود/ ۱۳آبان نقطه عطف تاریخ انقلاب

اهمیت رعایت عدالت و جلوگیری از تبعیض در جامعه

امام جمعه تبریز ادامه داد: ۱۳ آبان ۵۸ روز شکستن هیمنه کاغذی آمریکا بود که دانشجویان خط امام به صورت خود جوش لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که از طرف امام خمینی (ره) انقلاب دوم نام گرفت.

وی در خصوص انتخاب سردار عباسقلیزاده به عنوان فرمانده سپاه عاشورا نیز گفت: او مقبول تمام رزمندگان و سپاهیان و بسیجیان است و آرزوی توفیق دارم.

وی در خصوص اهمیت رعایت عدالت و جلوگیری از تبعیض در جامعه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار روز ۱۷ ربیع الاول با مسئولان نظام از صبر و اخلاق و عدالت در برنامه‌ها سخن گفتند. تبعیض بیشتر از فقر به مردم آسیب رسانده است.

آل هاشم با بیان اینکه مبارزه با تبعیض باید بدون هیچ گونه ملاحظه انجام شود، افزود: قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی و پرهیز از اشرافی گری اصول و پیوست عدالت در جامعه است. کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی باید صورت گیرد و هر اقدام و برنامه‌ای باید در مردم احساس کاهش این فاصله و تبعیض را ایجاد کند.


نوشته شده در   جمعه 7 آبان 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode