ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 شهريور 1400     |     کد : 196801

رئیس رسانه ملی:

شور و شوق اشعار نوحه‌های آذربایجانی همه را منقلب می‌کند

رسانه ملی گفت: شاید خیلی از مردم استان های دیگر معنی و مفهوم نوحه‌های آذربایجانی را ندانند اما این اشعار و مرثیه ها به قدری پرشور و زیبا هستند که با شنیدن آن قلب همه منقلب شده و اشک از چشمانشان جاری می شود.

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس رسانه ملی گفت: شاید خیلی از مردم استان های دیگر معنی و مفهوم نوحه‌های آذربایجانی را ندانند اما این اشعار و مرثیه ها به قدری پرشور و زیبا هستند که با شنیدن آن قلب همه منقلب شده و اشک از چشمانشان جاری می شود.

عبدالعلی علی‌عسکری پنجشنبه شب در آئین اختتامیه هجدمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: مردم آذربایجان به عنوان مرزبانان اسلام، تشیع و وطن، مردمانی غیور، سلحشور، اهل علم،  ولایتمدار، انقلابی و  شهیدپرور  در تمام دوران تاریخ نقش پررنگی داشتند.

وی ادامه داد: در این چند روز همه مردم شاهد بودند که با چه شوقی عزاداری های تبریز و آذربایجان برای معرفی به کل ایران به نمایش گذاشته شد و همه مردم ایران از ابعاد ملی و معنوی این مراسمات بهره مند شدند.

وی عزاداری آذربایجانی ها را دارای ویژگی های بسیار زیبایی برشمرد و افزود: شاید خیلی از مردم استان های دیگر معنی و مفهوم نوحه‌های آذربایجانی را ندانند اما این اشعار و مرثیه ها به قدری پرشور و زیبا هستند که با شنیدن آن قلب همه منقلب شده و اشک از چشمانشان جاری می شود.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم با حسینیه‌ی رادیویی و تلویزیونی عزاداری کردند، گفت: ما با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برگزاری مراسمات عزاداری توطئه‌ی دشمنان اسلام مبنی بر تضاد دین و سلامت را خنثی کردیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خانواده های شهدا و مداحان پیشکوت تبریز و برخی کشورهای مسلمان تجلیل و همچنین از تمبر یادبود اجلاس هجدهم و فرش دستباف مزین به آیات قرآن مجید رونمایی شد و در پایان پرچم این اجلاس به استاندار استان کرمانشاه که میزبان نوزدهمین اجلاس خواهد بود، داده شد.


نوشته شده در   جمعه 26 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode