ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 شهريور 1400     |     کد : 196619

در تبریز

پوستر اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان وخادمان حسینی رونمایی شد

پوستر هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده ولی فقیه در استان در تبریز رونمایی شد.

پوستر هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده ولی فقیه در استان در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار آذربایجان‌شرقی روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از این پوستر، اظهار داشت: تبریز پایتخت تشیع و دیار عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و این اجلاس باید در شأن و جایگاه آذربایجان برگزار شود.

محمدرضا پورمحمدی افزود: این اجلاس قرار بود ۲ سال پیش در تبریز برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و امسال نیز با وجود محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم همایشی در خور شأن درگاه باعظمت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شود.

وی با قدردانی از هیآت مذهبی و خادمان حسینی استان، تصریح کرد: نگرانی‌ها از بابت شیوع کرونا در مراسم ماه محرم وجود داشت که خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه همه ما خادم آستان حسینی هستیم و از هیچ تلاشی برای خدمت در این راه دریغ نمی‌کنیم، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های استان برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی و مذهبی در استان تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این آئین گفت: برگزاری این همایش افتخاری برای استان است و اگر در ایام غیرکرونایی قرار داشتیم مراسم بسیار باعظمت و بزرگی با حضور مداحان از سراسر کشور برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم افزود: پیرغلامان امام حسین (ع) عمر پربرکت خود را در مکتب قرآن و عترت سپری کرده‌اند و در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی و به عنوان مبلغان این فرهنگ در چند دهه گذشته فعالیت‌های بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم زمان برگزاری افتتاحیه هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی را ۲۳ شهریور مصادف با هفت صفر اعلام کرد و گفت: این مراسم در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار می‌شود.

مرتضی صفری خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس مراسمی برای به نمایش گذاشتن شیوه برگزاری دستجات عزاداری عجم و شاه حسین گویان تبریز برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم این آئین‌ها را با همکاری میراث فرهنگی ثبت ملی کنیم.


نوشته شده در   سه شنبه 2 شهريور 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode