ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400     |     کد : 196531

به مناسبت دهه اول محرم انجام می‌شود؛

پیش بینی و اجرای ۱۷۴۵۹ جلسه تبلیغی در آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از پیش بینی و اجرای ۱۷۴۵۹ جلسه تبلیغی در این استان به مناسبت دهه اول محرم خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از پیش بینی و اجرای ۱۷۴۵۹ جلسه تبلیغی در این استان به مناسبت دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسن (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش گفت: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا، ۱۷۴۵۹ جلسه تبلیغی و سخنرانی با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد دینی، هیئات مذهبی، مبلغان دینی، مساجد روستایی و شهری، مراکز و مؤسسات قرآنی و … برگزار می‌شود.

وی، از برگزاری ۱۰۰ جلسه و نشست هم اندیشی شورای هیئات مذهبی استان و شهرستان‌ها خبر داد و اظهار داشت: این جلسات که از دو ماه قبل آغاز شده بود، به مباحثی مانند نحوه تمدید و صدور مجوز فعالیت، توجه بخشیدن مسئولین هیئات و تکایا به محور قرار دادن «ولایت، خانواده، عبرت‌های عاشورائی، امید آفرینی و آسیب‌های اجتماعی» و نیز بررسی نحوه برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرداخته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به سازماندهی، معرفی و اعزام ۱۳۴۳ مبلغ و مبلغه به مناطق و محافل مختلف مذهبی، از هماهنگی و هدایت ۹۲۲ نفر از ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی و کانون‌های جمعیتی به منظور پرداختن به راهکارهای تقویت و توسعه فرهنگ سرخ حسینی، خبر داد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده پس از اعلام نیاز شهرستان‌ها در سامانه سجام، مبلغین و مبلغات به مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و جلسات خانگی معرفی شده‌اند که از این تعداد ۱۱۴۰ نفر شبکه تبلیغی بومی استان، ۱۴۰ نفر از دفتر تبلیغات اسلامی، ۴۷ امام محله منتخب، ۱۶ امام پایگاه اجتماعی و ۱۰۲ نفر نیز روحانی مستقر روستایی هستند.

حجت الاسلام شعبانی، در ادامه خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات اندیشی ورزی هیئات منتخب، گردهمایی مسئولین هیئات، همایش روحانیون شاخص، جلسات هم اندیشی انجمن‌های اسلامی مساجد و نشست‌های کانون مداحان و انجمن شعرا از دیگر برنامه‌هایی است که در تمامی شهرستان‌های استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت‌های مجازی و یا تعداد محدود گروه‌های هدف، توسط ادارات تبلیغات اسلامی پیگیری و با مشارکت تشکل‌های مردمی به اجرا درآمد.

رئیس ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین افزود: پس از تشکیل کار گروه‌ها و کمیته‌های نظارتی در این اداره کل و ادارات تابعه شهرستان‌ها، بیش از ۲۰۰ گروه ارزیابی متشکل از شورای هیئات، اعضای کانون مداحان، مسئولین هیئات منتخب و نیروهای مردمی بویژه جوانان، وظیفه نظارت میدانی از برنامه‌های دهه اول از قبیل خدمات رسانی اجتماعی آنان، کیفیت برنامه‌ها و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را رصد می‌کنند.

وی یادآور شد: فضاسازی محیطی، سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها برای استقبال از محرم، راه اندازی تکایا و هیئات، فعال کردن شبکه‌های های اجتماعی مرتبط، تولید و محتوا بخشی به اقشار تأثیر گذار مردمی و نیز تغذیه فکری نیروهای تبلیغی از دیگر برنامه‌ها است که در این اداره کل و شهرستان‌های تابعه، برنامه ریزی، پیش بینی و در حال اجراست که و تا پایان محرم نیز ادامه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در پایان از تمامی مردم بویژه عزاداران و سوگواران حسینی (ع) خواست، با رعایت پروتکل‌ها (استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) در مراسم شرکت کنند تا علاوه بر بر احترام به قانون و مقررات بهداشتی و اجتماعی، از شیوع بیماری جلوگیری شود و بهانه را از افراد فرصت طلب و رسانه‌های معاند که به نوعی دنبال تضعیف مراسم محرم و اجتماعات دینی هستند، بگیرند.


نوشته شده در   چهارشنبه 20 مرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode