ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 مرداد 1400     |     کد : 196416

در گفتگو با مهر تاکید شد؛

ضرورت تبیین گام دوم انقلاب در برنامه‌های عید غدیر آذربایجان‌شرقی

دبیر اجرایی بنیاد غدیر آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تبیین گام دوم انقلاب در برنامه‌های عید غدیر این استان تاکید کرد.

 دبیر اجرایی بنیاد غدیر آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تبیین گام دوم انقلاب در برنامه‌های عید غدیر این استان تاکید کرد.

حجت الاسلام حسن کاملی فر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت واقعه غدیر خم گفت: غدیر به اندازه‌ای مهم است که نه تنها موضوع امامت و ولایت امام علی (ع) مطرح می‌شود بلکه امامت ائمه اطهار بعداز امام علی (ع) را نیز شامل می‌شود که پیامبر اکرم (ص) عنوان کردند.

وی با تاکید بر اینکه جریان سازی رسانه‌ای و تبلیغی در رابطه مسئله غدیر ضروری است، افزود: هیچ موضوعی در تاریخ و دین اسلام مهمتر از غدیر وجود ندارد و بدون شک این واقعه باعث ناامیدی دشمنان شد.

کاملی فر با بیان اینکه قرآن کریم تاکید توأم با تهدید در خصوص غدیر داشته است، گفت: غدیر تجلی بیعت با ولی فقیه بوده و این واقعه مصداق وسیع پیامبر است که اکنون این مصداق توجه به امام زمان (عج) است.

غدیر محور وحدت در بین مسلمانان جهان

دبیر اجرایی بنیاد غدیر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه غدیر باید محور وحدت در بین مسلمانان جهان باشد، گفت: تمامی مصائب جهان اسلام به موضوع غدیر و بی توجهی به این واقعه بر می‌گردد.

کاملی فر با بیان اینکه تمامی ائمه اطهار برای احیای غدیر به شهادت رسیدند، افزود: با تمام این اوصاف باید واقعه غدیر فرهنگ سازی شده و مردم برای برگزاری باشکوه مراسم‌ها همچون محرم و صفر وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه غدیر اهمیت بالاتری نسبت به تاسوعا، عاشورا و اربعین دارد، گفت: انحراف و غفلت از واقعه غدیر نتیجه این تفرقه و جنگ بین کشورها است پس ضروری است تشکل‌های مردمی و دینی توجه جدی به موضوع غدیر داشته باشند.

ارسال ۵۰۰ اثر به کنگره شعر ترکی غدیر

وی از برگزاری نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر نیز خبر داد و گفت: ۵۰۰ اثر از سوی شاعران داخلی و بین‌المللی به دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر ارسال شد.

کاملی فر با بیان اینکه آئین اختتامیه نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر پنجم مرداد ماه سال جاری در مسجد کبود تبریز برگزار می‌شود، گفت: این کنگره با همکاری بنیاد بین المللی غدیر، حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری نخستین کنگره بین المللی «شعر ترکی غدیر» هستیم، گفت: هم اکنون این کنگره در مرحله داوری آثار است. تاکنون ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد، ۳۵۰ اثر از داخل کشور و ۱۵۰ اثر از شعرای کشورهایی چون جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، عراق، روسیه، سوریه، آلمان و سایر کشورها است.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 4 مرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode