ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1399     |     کد : 195138

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

تشکیل اداره حمایت حقوقی و معاضدت قضایی از امران به معروف و ناهیان از منکر

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی از تشکیل اداره حمایت حقوقی و معاضدت قضایی از امران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد و گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی از تشکیل اداره حمایت حقوقی و معاضدت قضایی از امران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد و گفت: کسانی که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض، غضب و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند مورد حمایت حقوقی قرار گرفته و وکیل رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر اظهار کرد: گاه شاهد برخورد با مجریان امر به معروف و نهی از منکر هستیم و باید متولیان امر در این زمینه آگاهی کافی داشته باشند، چراکه قانونگذار این امر را جرم تلقی کرده است.

وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دستگاه اجرایی و دولتی نیست، بلکه محوریت این ستاد، مردمی بوده و از اعتبارات و امکانات دولتی محروم است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، محل تسویه‌حساب‌های شخصی نیست، ادامه داد: شاید قصد برخی از مجریان امر به معروف و نهی از منکر دلسوزی باشد، اما چون آموزش ندیده‌اند، گاه دچار گرفتاری می‌شوند.

نستوهی بر لزوم مطالبه‌گری و تشکیل گروه مطالبه‌گری را جزو وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: با آگاهی‌بخشی و آموزش به آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌توانیم روحیه مطالبه‌گری را که جزو منویات مقام معظم رهبری است در جامعه ترویج دهیم.

وی همچنین از اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در مدارس آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، باید این فریضه را از مدارس شروع کرده و از محتوای آموزشی و کلیپ‌های تهیه شده در قسمت چند رسانه‌ای سایت ستاد، در برنامه شاد نیز استفاده شود.

امام جمعه اهر نیز در این جلسه بر لزوم فعال‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی تأکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در برخی ادارات و بخش‌های خصوصی مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

حجت‌ الاسلام جواد حاجی‌ زاده افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شرایط فعلی، امر به معروف و نهی از منکر زمان است.

وی، تقویت بنیه‌های اعتقادی را زمینه‌ساز پر رنگ‌تر شدن امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: هر اندازه که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر سرمایه‌گذاری کنیم، همانقدر نیز بهره‌برداری خواهیم کرد و سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار کم بوده است.

وی با تأکید بر این‌که زمانی شهرستان اهر در حوزه اجرای دستورالعمل‌های امر به معروف و نهی از منکر جزو برترین‌های استان بود، خاطرنشان کرد: همه در احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم.

امام جمعه اهر یادآور شد: در تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر، مهربانانه پیش برویم و در عین حال اخلاق و معرفت را رعایت کنیم، از طرفی امر به معروف و نهی از منکر تنها، وظیفه نیروی انتظامی نیست.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر باید با برنامه مدون حرکت کند، تشریح کرد: باید بگوییم که از فلان نقطه به نقطه‌ای رسیده‌ایم و این نیازمند تدوین برنامه جامع برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.


نوشته شده در   سه شنبه 12 اسفند 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode