ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 شهريور 1398     |     کد : 189109

در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

«امر به معروف» گفتن و رد شدن نیست/ ضرورت زنده نگهداشتن تفکر حسینی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: «امر به معروف و نهی از منکر» گفتن و رد شدن نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: «امر به معروف و نهی از منکر» گفتن و رد شدن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور باشکوه و پرشور مردم ولایی تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد ابراز داشت: عامل اصلی حرکت امام حسین(ع) امربه معروف و نهی ازمنکر بود. لذا باید به این موضوع اهمیت دهیم.

وی ادامه داد: مامور امر به معروف و نهی از منکر باید خود را در کنار مردم قرار دهد نه اینکه در مقابل. در غیر اینصورت تاثیری نخواهد داشت. باید با نرم خویی و رفتار زیبا امر به معروف و نهی از منکر کنیم و با آرامش تذکر دهیم تا فرد قبول کند.

امام جمعه تبریز افزود: اگر در یک شخص موردی دیدیم، سعی کنیم تذکرمان خصوصی باشد و نباید در جمع فرد را تخریب کنیم. نباید با روش چکشی برخورد کنیم و در مقابل باید با آرامش رفتار کنیم.

اهمیت «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه

آل هاشم اظهار داشت: موارد امر به معروف فقط شخصی نیست. دعوت به دوری از تفرقه و سکوت نکردن در برابر ظلم، تکیه نکردن بر ابر قدرت ها، ایستادن در برابر رهبران کفر، قضاوت عادلانه در ادارات، عدم وابستگی به قدرت های شرق و غرب، توصیه به اقامه نماز و... همگی امر به معروف و نهی از منکر هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: عوامل بسیج، نیروی انتظامی و  آموزش و پرورش تاثیر زیادی در امر به معروف و نهی از منکر دارند.

ضرورت تقوای اقتصادی در کشور

امام جمعه تبریز سپس گفت: یکی از موارد تقوا، تقوای اقتصادی است. توزیع حقوق بین مردم باید عادلانه تقسیم شود. تقوای اقتصادی در هر زمان برای مسلمانان ضروری است.

آل هاشم افزود: رونق اقتصاد و تولید، همگانی کردن رفتار اجتماعی، گسترش علم، مجاهدت برای اقتدار جمهوری اسلامی همگی امر به معروف است.

وی گفت: تضعیف نظام اسلامی، تضعیف فرهنگ اسلامی، تضعیف اقتصاد جامعه، تضعیف علم و فناوری و... منکر است. امر به معروف و نهی از منکر نظام را جوان نگه می دارد و عامل پایداری نظام و پیروزی مسلمین است.

وی گفت: تذکر لسانی که توصیه رهبر انقلاب نیز است، وظیفه همگانی است. بعداز تذکر به یک فرد، دیگر منتظر نتیجه اش نباشیم. عده ای متاسفانه درگیر می شوند. تذکر لسانی وظیفه ما است و نتیجه اش بر عهده حکومت است.

وی گفت: از مصادیق تقوا، تقوای سیاسی است. همه باید در این تقوا دقت کنند. اگر در جامعه سیاست واقعی پیاده نشود، جامعه رو به نابودی می رود و ابرقدرت ها بر این جامعه مسلط می شود.

آل هاشم سپس در خصوص انتخابات پیش رو نیز گفت: نماینده ای می خواهد به مجلس برود، باید حلم داشته باشد. باید متانت داشته باشد. نباید در روزهای خوش مغرور و در روز ناخوش عصبی باشد.

عزاداری های ماه محرم مسجد محور باشد

وی سپس با اشاره به فرارسیدن ماه محرم بر ضرورت زنده نگهداشتن تفکر حسینی تاکید داشت و گفت: ضمن التماس دعا از هیأت های عزاداری که باعث زنده نگهداشتن این نهضت هستند، خواهش می کنم حال مردم را رعایت کنند و برای استراحت کنندگان مزاحمت ایجاد نکنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: من ساعت تعیین نمی کنم که گوش ندهید، اما از شما خواهش می کنم حال مردم را رعایت کنید. عزاداری ها باید در مساجد برگزار شود و یا از مقابل مساجد آغاز شود و باید عزاداری ها مسجد محور باشد.

وی گفت: از هیأتهای امنا و انجمن های اسلامی می خواهم با هیأت های عزاداری همکاری کنند. نباید از هیأت های حسینی پول گرفته شود.  مسجد برای عزاداری است و از سازمان تبلیغات و اداره اوقاف می‌خواهم نطارت کنند.

وی به رونمایی از سامانه باور ۳۷۳  نیز اشاره داشت و گفت: رونمایی از این سامانه باعث شد دوقطبی s۴۰۰ روسی و سامانه پدافند آمریکا شکسته شود و الان ایران قطب پدافندهوایی در دنیا است و این سامانه در میان سیستم های پیشرفته دنیا قرار دارد.

وی ادامه داد: دستگیری ریگی یکی از افدامات مهم نیروی پدافند هوایی بود. اکنون این نیرو تمامی آسمان را رصد می کنند و اجازه ورود غیر مجاز هیچ هواپیمایی را بر فراز آسمان ایران نمی دهد.

دولت باید در مبارزه با فساد پیشگام باشد

وی گفت: دولت باید در مبارزه با فساد پیشگام باشد و در ایجاد شفافیت مالی و مبارزه علنی با فساد تلاش کند و از سیاسی کردن مبارزه با فساد پرهیز کند. از هر جناح هر فرد فساد کرد، باید برخورد شود. دولت باید قدر این ۲ سال را بداند و به فکر خدمت به مردم باشد.

وی گفت: هفته گذشته مراسم بزرگداشت استاد بخت شکوهی، رونمایی از کتاب ساده رنگ و مراسم فیلم سینمایی منطقه ممنوع برگزار شد که کارهای فرهنگی خوبی بودند.

آل هاشم ابراز داشت: باید تلاش کنیم مانع نفوذ دشمن به فرهنگ و اعتقادات جامعه شویم. طبق فرموده رهبر انقلاب، ما با بستن فضای فرهنگی مخالف هستیم اما با ولنگاری فرهنگی نیز مخالف هستیم.

هیچ مذاکره ای با آمریکا انجام نمی شود

وی در خصوص حجاب نیز گفت: حجاب یک موضوع شرعی است و باید ابتدا در ادارات و سازمان ها این موضوع رعایت شود.

وی به نشست جی هفت نیز اشاره داشت و گفت: این یک بازی و سناریوی فریب جدید است که فرانسه می خواهد نقش پلیس خوب را بازی کند و متوسل شدن آمریکا به اروپایی ها نشان از ضعف آمریکا است. از دولت مردان می خواهیم فریب دشمنان را نخورده و رهنمود های رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند و در راستای احقاق حق مردم تلاش کنند.

وی گفت: این روز ها زمزمه هایی شنیده می شود که در حاشیه بعضی دیدارها دوباره مذاکره شود که رهبر انقلاب فرمودند هیچ مذاکره ای انجام نخواهد شد.


نوشته شده در   جمعه 8 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode